رئیس ستاد بحران: جان باختن شش نفر در محله امامزاده داوود بر اثر سیل تا ظهر پنجشنبه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدحسن نامی در ارتباط تلفنی با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: سیل در شرق استان تهران در روستای «وسکاره» ۱۴ خودرو را با خود برد و یک نفر جان خود را از دست داد که جسدش را هم پیدا کردیم، اما در روستای...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدحسن نامی در ارتباط تلفنی با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: سیل در شرق استان تهران در روستای «وسکاره» ۱۴ خودرو را با خود برد و یک نفر جان خود را از دست داد که جسدش را هم پیدا کردیم، اما در روستای «جرود» تنها به خانه‌ها آسیب رسید و قسمت‌هایی سیلاب یا گل و لای گرفته که در حال پاکسازی هستند.

وی با بیان اینکه در روستای «مرزداران» شدت آسیب‌های ناشی از سیل، بیشتر است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا کنون شش نفر در اینجا جان خود را از دست داده باشند و جستجو ادامه دارد، چون اینجا سیل داخل خانه‌ها آمده و قسمتی از کوه ریزش کرد که در ساعات بعد آمار دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نامی افزود: با توجه به توده آب و هوایی مختلفی که از غرب، شمال و شمال اقیانوس هند وارد کشور می‌شوند توصیه ام به همه مردم سراسر ایران به ویژه استان تهران و مخصوصاً جنوب ارتفاعات البرز این است که به رودخانه نزدیک نشوند و حتی در حوالی رودخانه‌ها نباشند.

وی اضافه کرد: از همه ساکنان ویلا‌ها به ویژه در منطقه رودخانه «سیاهکوه» خواستیم این منطقه را ترک کنند و نیروی انتظامی مجدد مأمور شد از عزیزان خواهش کند که حتماً منطقه را ترک کنند.

رئیس ستاد بحران کشور گفت: خواهشم از همه عزیزان که برای استراحت به منطقه شرق استان تهران اعم از دماوند، گیلاوند و حتی فیروزکوه و مناطق دیگری در این قسمت هستند این است که این مناطق را با احتیاط ترک کنند و نمانند، چون احتمال سیلاب دوباره وجود دارد.

نامی با اشاره به اینکه در روستای «مرزداران» باز هم احتمال وقوع سیل وجود دارد، افزود: همه با احتیاط منطقه را ترک و سعی کنند در بین راه در مناطق آبگیر توقف نداشته باشند.

وی اضافه کرد: هلال احمر، نیرو‌های بسیج سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی در روستای مرزداران با شدت و با سرعت کار می‌کنند و در زرین دشت هم تعدادی مسافر در راه ماندند که از مدیرکل راه آهن تقاضا کردیم قطاری از سمنان اعزام کردند تا مسافران را سوار کنند که بتوانیم آن‌ها را در گرمسار اسکان دهیم یا به تهران ببریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا