نگاهی به چاله‌های پر رمز و راز ماه


نگاهی به چاله‌های پر رمز و راز ماه

مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا اخیرا تصاویری جالب از چند حفره موجود بر روی سطح ماه منتشر کرد که این تصاویر توسط مدارگرد شناسایی ماه ناسا ثبت شده‌اند.

نگاهی به چاله‌های پر رمز و راز ماه

به گزارش ایران اکونومیست، دانشمندان ماموریت مدارگرد شناسایی ماه ناسا، مکان‌های سایه‌داری را در تصاویر ثبت شده از گودال‌های ماه کشف کرده‌اند. گودال‌های روی ماه ممکن است مکان‌های راحت‌تری برای اکتشاف ماه در مقایسه با سایر مناطق سطح ماه باشند، چراکه در طول روز تا ۲۶۰ فارنهایت (۱۲۷ درجه سانتی‌گراد) گرم و در شب تا منفی ۲۸۰ فارنهایت ( منفی ۱۷۳ درجه سانتی‌گراد) سرد می‌شوند.

اکتشاف ماه بخشی از هدف ناسا برای کاوش و درک ناشناخته‌ها در فضا و الهام بخشیدن به بشریت است.

نگاهی به چاله‌های پر رمز و راز ماهتصویر اول
نگاهی به چاله‌های پر رمز و راز ماهتصویر دوم
نگاهی به چاله‌های پر رمز و راز ماهتصویر سوم

جزئیات تصویر: دوربین مدارگرد شناسایی ماه ناسا سه بار از گنبدهای " ماریوس هیلز" (Marius Hills) تصویربرداری کرده و هر بار نیز این کار را در نورهای بسیار متفاوت انجام داده است. گودال ماریوس حدود ۳۴ متر (حدود ۱۱۱ فوت) عمق و ۶۵ در ۹۰ متر (تقریباً ۲۱۳ در ۲۹۵ فوت) عرض دارد.

مجموعه‌ای از سه تصویر مربعی از گودال ماریوس هیلز ماه در این تصویر قابل مشاهده هستند. این تصاویر توسط دوربین مدارگرد شناسایی ماه ناسا در سه نوع نورپردازی مختلف گرفته شده است. تصویر اول، خاکستری تیره با گودالی در وسط است که سمت راست تصویر به گونه‌ای به نظر می‌رسد. تصویر دوم، حفره‌ای خاکستری‌رنگ است که کف گودال قابل مشاهده است و یک سایه هلالی در سمت چپ قرار دارد. در تصویر سوم می‌توان یک گودال تیره را در مرکز مشاهده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن