بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آشپزخانه زین


بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آشپزخانه زین

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه بازدیدهای خود در مدینه از آشپزخانه زین محل طبخ غذای زائران ایرانی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کارکنان ایرانی آشپزخانه زین میزبان حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب ‌نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی بودند.
ساعت حدود هشت صبح بوقت مدینه منوره بود که حجت الاسلام والمسلمین نواب به همراه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری و شماری از مسئولان و دست اندرکاران ستاد مدینه و بعثه مقام معظم رهبری برای تقدیر و تشکر و بازدید از روند تهیه و پخت غذا برای حجاج کشورمان راهی آشپزخانه ‌زین شدند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب از بخش های مختلف آشپزخانه ‌زین؛ آماده سازی مواد پروتئینی،‌ سردخانه نگهداری مواد پروتینی،‌ انبار، تدارکات و طبخ غذا بازدید کرد و با توضیحات آقایان محمد آزاد رئیس ستاد مدینه و مهدی امیری مدیرایرانی آشپزخانه زین در جریان فعالیت این آشپزخانه قرار گرفت.
رئیس ستاد مدینه در بازدید از بخش انبار و تدارکات عنوان کرد امسال به نحوی تدبیر شده است که در پایان عملیات پخت غذا برای زائران مدینه بعد که روز جمعه آینده خواهد بود مواد غذایی در انبار باقی نمانده و به اتمام برسد.
مدیر ایرانی آشپزخانه زین هم با بیان گزارشی از روند تهیه غذا در این آشپزخانه صنعتی اظهار داشت : متناسب با تعداد زائران، ظرفیت پخت غذا در این مجموعه متغیر است و آمادگی برای طبخ غذا برای هر تعداد از زائران کشورمان که وارد مدینه منوره می شوند، وجود دارد.
وی افزود: 30 نفر در این مجموعه در خدمت زائران ایرانی هستند و اکنون روزانه در هر وعده غذایی حدود 7500 پرس غذا آماده می شود که در روزهای آینده با خروج تدریجی زائران از مدینه این رقم کاهش خواهد یافت.
حجت الاسلام والمسلمین نواب درادامه این بازدید در جمع دست اندرکاران و عوامل آشپزخانه زین از تلاش آنان برای تامین غذای سالم و لذیذ برای میهمانان رسول الله تقدیر کرد.
بگفته رئیس ستاد مکه از روز21 خرداد ماه تاکنون دراین آشپزخانه 223050 پرس ناهار، 199000 پرس شام و بیش از 56000 وعده غذای گرم برای صبحانه با تلاش عوامل ایرانی برای زائران آماده شده و در مدینه بعد تنوع غذایی بیشتر بوده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به اینکه گروهها و شرکت های مختلفی در زمینه طبخ غذا در دنیا فعالیت می کنند، اظهار داشت: کار شما از یک نظر با آنها تفاوت دارد. انرژی حاصل از غذایی که شما تهیه می کنید در جسم زائران برای ارتباط با خدا، حضور در مسجدالحرام و مسجدالنبی، عبادت و زیارت صرف می شود و نتیجه زحمات شما چندین برابر ارتقاء یافته تبدیل به یاد خدا می گردد.
وی افزود: توفیق خدمتگزاری به ضیوف الرحمان نصیب همه افراد نمی شود، خداوند این توفیق را روزی همه ما کرده و باید سپاسگزار باشیم و تلاش کنیم که کار کیفی تری ارائه دهیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه بر اهمیت توجه به رعایت بهداشت و کیفیت غذا تاکید کرد و خطاب به حاضران گفت: شما این غذا را برای زائر پیامبر(ص) تهیه می نمایید لذا سعی کنید بهترین کار را ارائه دهید تا بنیه زائر تقویت شود.
سرپرست حجاج ایرانی لزوم توجه به نوآوری را درجدول غذایی زائران خاطر نشان ساخت و گفت: زحمات شما برای تهیه غذا باید درجهتی باشد که زائر بدلیل تکراری بودن غذا یا مواد غذایی بکار گرفته شده برای طبخ از خوردن غذا روی گردان نشود.
وی با بیان اینکه جدول غذایی مدینه قبل مورد اعتراض برخی از زائران بود، خواستار توجه به ارزیابی ها و نظر سنجی ها برای رسیدن به جداول غذایی موفق در تغذیه حجاج شد و گفت: وقتی جدول غذایی متنوع و تکراری نباشد زائر احساس می کند که مورد تکریم قرار گرفته است و با ابراز رضایت زائران از کیفیت و تنوع غذاها، ان شاءالله همه شما نیز در اجر زیارت آنان شریک خواهید بود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک