هشدار سازمان مدیریت بحران؛ آماده موج جدید بارش‌های سیل‌آسا باشید


هشدار سازمان مدیریت بحران؛ آماده موج جدید بارش‌های سیل‌آسا باشید

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پدیده اقلیمی مونسن تا سه‌شنبه هفته آتی می‌تواند برای کشور تهدیدزا باشد لذا تمام استان‌ها به صورت آماده‌باش باشند.

محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره باران‌های سیل آسا در برخی از مناطق کشور، اظهار کرد: ما شب گذشته شاهد بارندگی‌های شدیدی در برخی از مناطق استان تهران بودیم، این بارندگی‌ها بخش هایی از شرق تهران را نیز تحت شعاع قرار داد.

وی افزود: در فیروزکوه شاهد تخریب جزئی برخی از مناطق بودیم و چندین پل نیز در این شهرستان تخریب شده و سیل آن‌ها را با خود برده است.

پدیده اقلیمی «مونسن» چقدر کشور را تهدید می‌کند؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خطر توده‌های بارشی در کشور، خاطرنشان کرد: سه توده رطوبتی وارد کشور ما شده است، این توده‌ها از شمال اقیانوس هند به کشور آمده و استان‌های سیستان و بلوچستان،کرمان، یزد، بوشهر و جنوب و شرق فارس را درگیر می‌کند، اما توده‌ای دیگر وارد شده که از طریق دریای مدیرترانه وارد شده است؛ توده رطوبتی دیگری هم موسوم به شمال و جنوب در حال حاضر در کشور فعالیت دارد که این توده‌های رطوبتی زمانی‌که با هم برخورد می‌کنند می‌توانند بارندگی بسیار شدیدی به همراه داشته باشد، در این‌باره از مردم خواهش می‌کنم به هیچ وجه به رودخانه‌ها و اطراف دره‌ها و محل‌های خطرناک نزدیک نشوند.

آماده باش تمام استان‌ها تا سه شنبه

وی به زمان فعالیت پدیده اقلیمی مونسن در کشور اشاره کرد و افزود: این پدیده اقلیمی تا سه شنبه هفته آتی می‌تواند برای کشور تهدید زا باشد؛ از طرفی دیگر این احتمال وجود دارد که فعالیت این پدیده به صورت چرخشی باشد، در همین رابطه استان‌ها تماماً به صورت آماده باش باشند و در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیرهای آبریز قرار نگیرند.

ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها ممنوع!

نامی با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم مناطق شمالی تهران می‌تواند خطرناک باشد، اذعان کرد: بارانی که در شمال حریم امامزاده داود(ع) به وقوع پیوست اگر در سوهانگ و لویزان هم رخ دهد می‌تواند خطرساز باشد، به همین جهت می‌گوییم نباید در حریم رودخانه‌ها ساخت و سازها داشته باشیم، باید راه بیشتری را برای عبور آب پیش بینی کنیم.

وی در توصیه‌ای به شهرداران مناطق تهران، تأکید کرد: شهرداران مناطق تهران به نقشه‌های تفصیلی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها توجه کنند.

احتمال وقوع سیل در این شهرستان‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان این گفت‌وگو، با اعلام هشدار دوباره به مردم درباره بارندگی‌های سیل آسا، خاطرنشان کرد: مردم تا سه شنبه آینده باید کاملاً هوشمندانه و هوشیارانه باشند؛ مخصوصاً کسانی که در مسیر رودهن، بومهن، آبعلی، دماوند و فیروزکوه قرار دارند، امشب بیشتر مراقبت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا