پرطرفدارترین رشته های تحصیلی و پولساز


یکی از مهمترین معیارهای افراد برای انتخاب رشته، آینده شغلی آنهاست و مهمتر از آن اینکه آیا می توانند از آن درآمد کافی کسب کنند یا خیر؟ بنابراین مطالعه رشته هایی که فارغ التحصیلان در آن درآمد بالایی دارند خالی از لطف نیست. در ادامه تعدادی از...

یکی از مهمترین معیارهای افراد برای انتخاب رشته، آینده شغلی آنهاست و مهمتر از آن اینکه آیا می توانند از آن درآمد کافی کسب کنند یا خیر؟ بنابراین مطالعه رشته هایی که فارغ التحصیلان در آن درآمد بالایی دارند خالی از لطف نیست. در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین رشته های کسب درآمد در زمینه های مختلف را معرفی می کنیم.


بر اساس داده های جمع آوری شده توسط PayScale از 3.2 میلیون دانشگاه، فارغ التحصیلان رشته های زیر بالاترین درآمد را کسب می کنند. دانشجویان مهندسی با میانگین 11470 دلار بالاترین حقوق را دریافت می کنند.


پردرآمدترین رشته های مهندسی


در این قسمت با ما همراه باشید تا شما را با پردرآمدترین رشته های مهندسی آشنا کنیم.


به طور کلی رشته های مهندسی می توانند درآمدزایی داشته باشند اما گرایش های خاصی قدرت بیشتری برای کسب درآمد دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.


برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت در ترکیه به سایت ایران 2 ترکیه سر بزنید.


مهندسی برق


مهندسی برق یکی از پردرآمدترین رشته های مهندسی است. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند وارد رشته های مختلفی شوند. اینها شامل دانش برنامه نویسی است که بسیار سودآور است.


درآمد شما در این زمینه به دانش فنی و تجربه شما بستگی دارد. علاوه بر این، بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته می توانند در سازمان های دولتی کار کنند و درآمد کسب کنند.


مهندسی هسته ای


مهندسی هسته ای را نیز می توان به عنوان یکی از رشته های پرسود در ایران در میان رشته های مهندسی معرفی کرد.


مهندسان این رشته با حوزه انرژی هسته ای و توسعه سیستم های تولید برق، ابزارهای الکترومکانیکی و ... سروکار دارند.


خدمات مهندسی هسته ای در حال حاضر بسیار محبوب است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در سازمان های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند.


مهندسی پزشکی


مهندسی پزشکی نیز یکی از رشته های پردرآمد ریاضی و رشته های پردرآمد در ایران و اروپا می باشد. در این منطقه مردم می توانند تجهیزات پزشکی بسازند. ساخت تجهیزات برای بیمارستان ها و انجام بسیاری از فعالیت های دیگر. حتی تحقیق در این زمینه می تواند برای افراد سودآور باشد.


مهندسی سخت‌افزار، نرم‌افزار و ساخت نیز می‌توانند از پردرآمدترین رشته‌ها در حوزه مهندسی باشند.


مهندسی کامپیوتر


مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی و یکی از رشته هایی است که در صورت کسب مهارت های لازم در هر نقطه از دنیا می توان به کار مشغول شد و درآمد خوبی داشت.
برای اطلاع از نحوه کار دفاتر مجازی نیز از لینک زیر مطالعه کنید:

https://ofisteofis.com.tr/


تنوع شغلی که یک دانشمند کامپیوتر یا مهندس کامپیوتر می تواند داشته باشد بسیار زیاد است. این تنوع شغلی چارچوب های قانونی متفاوتی را ایجاد می کند. این فواصل به سه سطح کارشناس، سرپرست و مدیر تقسیم می شوند.


مهندسان سطح خبره، از جمله طراحان وب، کارشناسان فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان وب، کارشناسان فنی و مهندسین پشتیبانی، حدود 12 میلیون دلار دستمزد دریافت می کنند.


ناظران فناوری اطلاعات، استاد نرم افزار، سرپرست فناوری اطلاعات، مدیر فنی و پشتیبانی قانونی تقریباً 15 میلیون دلار دریافت می کنند.


مهندسانی که مدیر فناوری اطلاعات، مدیر پشتیبانی، مدیر نوآوری، مدیر پروژه هستند حدود 23 میلیون دریافت می کنند.


حقوق


یکی از پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی است که در صورت کسب مهارت‌های لازم، می‌توان پرونده‌های وکالت را پذیرفت و هزینه‌های قابل توجهی وکالت دریافت کرد. اگر وکیل چند پرونده را با هم بپذیرد درآمد بالایی خواهد داشت.


فردی که حقوق می خواند باید قدرت بیان و استدلال بالایی داشته باشد و بتواند نتایج را به خوبی بیان کند و تاثیر لازم را بر مردم بگذارد. میزان درآمد وکیل بستگی به تعداد پرونده های وی دارد و حق الزحمه وکیل می تواند بر اساس تعرفه یا توافق طرفین باشد.


درآمد وکیل از پرونده های خانوادگی و دعاوی مالی خانواده پانصد تا پانصد میلیون ریال و از دعاوی غیر مالی خانواده ۴ تا ۳۰۰ میلیون ریال است.


مدیر عامل، پردرآمدترین شغل در اروپا


مشاغل با درآمد زیادی در اروپا وجود دارد. اینها شامل مدیر عامل می شود. افرادی که در مدیریت اجرایی فعالیت می کنند می توانند درآمد ایده آلی داشته باشند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد درآمدهای اجرایی در اروپا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. اما به طور کلی می توان گفت میانگین درآمد سالانه پانصد هزار یورو است.


حرفه های مالی و بانکداری، دومین حرفه پردرآمد در اروپا


مشاغل مالی یکی از راحت ترین مشاغل در هر زمینه کاری هستند. در کشورهای اروپایی نیز حرفه های مالی بسیار پرطرفدار و پردرآمد هستند. گفته می شود افرادی که مهارت تحلیل بازارهای مالی در اروپا را دارند می توانند تا 400 هزار یورو درآمد داشته باشند.


پزشکان و دندانپزشکان با درآمد بالا، پناهگاه هایی برای مشاغل مراقبت های بهداشتی در اروپا
رشته های پزشکی نیز جزو پردرآمدترین رشته ها در اروپا هستند. جالب است بدانید که در اروپا کمبود این رشته وجود دارد و به همین دلیل انتخاب آن می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. چون خبری از اشباع بازار نیست.


وکالت


وکالت یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان است. اگرچه او باید زمان بیشتری را صرف مطالعه کند، اما ارزش کسب درآمد بین 600 تا 800 هزار یورو را دارد.


رشته های علوم پایه سودآور


برخلاف کشور ما که اکثر افراد با نمرات معدل جذب رشته های علوم انسانی و پایه هستند، علوم پایه در دنیا بسیار ارزشمند و مهم است و افرادی که در این رشته ها تحصیل می کنند از باهوش ترین افراد جامعه هستند.


ریاضیات محض


به طور کلی رشته های علمی پایه مانند ریاضی در کشورهای خارجی از ارزش بالایی برخوردار است، اما وضعیت این رشته ها در کشور ما هنوز مشخص نیست و اکثر فارغ التحصیلان این رشته ها در مشاغل غیرمرتبط فعالیت می کنند.


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به یادگیری علاقه دارید و عاشق تئوری، تئوری و تحقیق هستید، این دوره به طور ویژه برای شما طراحی شده است تا بتوانید درآمد مورد نظر خود را از آن بدست آورید، اما به یاد داشته باشید که دوره های این دوره بسیار عالی است. . سخت و پیچیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس