پیش‌بینی بورس شنبه / به سبز شدن معاملات امیدوار باشیم؟


پیش‌بینی بورس شنبه / به سبز شدن معاملات امیدوار باشیم؟

در هفته‌ای که گذشت بورس افت کمتر از دو درصدی داشت و کارشناسان عقیده دارند که معاملات هفته آینده سبزتر از این هفته خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی بسته شد و این هفته به محدوده یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحدی رسید. این ارقام خبر از افت ۱٫۹ درصدی شاخص کل بورس می‌دهد. در هفته‌ای که گذشت، روند شاخص‌ها از همه نظر منفی بود، شاخص هم‌وزن و شاخص کل فرابورس ۳.۵ درصد افت کردند.

بورس برای ششمین هفته متوالی در روندی کاملا نزولی به سر می‌برد. تکنیکالیست‌ها در این شرایط مجددا به سراغ پیش‌بینی خود رفته‌اند. در سناریوی بدبینانه، با ترسیم حمایت‌ها و از دست رفتن هر کدام؛ ارتفاع پایین‌تری را برای شاخص کل اعلام می‌کنند.

بر خلاف انتظار، بورس در هفته جاری بدترین عملکر خود را از ابتدای سال ۱۴۰۱ به ثبت رساند. این روند نزولی از آخرین هفته خرداد ماه و همزمان با ناکامی نماگر اصلی بازار برای ورود به کانال ۱٫۶ میلیون واحد آغاز و همچنان ادامه دارد.

در واقع مجموعه‌ای از تصمیمات سیاستگذار از جمله تداوم بحث قیمت‌گذاری دستوری، سرکوب نرخ ارز در سامانه نیما و بی‌اعتمادی را بیشتر کرده‌اند. با بی اعتمادی فعالان بازار؛ بخش عمده‌ای از نقدینگی در مسیر بورس قرار نگرفته است. همزمان با افت ارزش معاملات، روند رکودی بر فضای کلی بازار سرمایه حاکم است.

پیش‌بینی بورس شنبه

با تمامی این عوامل شاخص در آخرین روز کاری هفته اخیر مثبت بسته شد. به نوعی با این مثبت شدن بازار انتظار می‌رود که روز شنبه نیز شاهد روندی نسبتا مثبت باشیم. البته این بدان معنا نیست که شاخص کل روز شنبه سبزپوش می‌شود بلکه شاخص و برخی نمادهای بازار می‌توانند مثبت شوند.

کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه عقیده دارند که دومین هفته مرداد ماه، شاخص کل و معاملات بورس روندی نسبتا متعادل را پشت سر خواهد داشت. انتظار می‌رود که در برخی از روزهای هفته آتی بورس یکپارچه مثبت و برخی دیگر از روزها منفی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر