هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره احتمال سقوط شدید ارزهای دیجیتال پایدار


هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره احتمال سقوط شدید ارزهای دیجیتال پایدار

مدیر صندوق‌ بین‌المللی پول به سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها هشدار داد که رکود اقتصادی پیش‌ رو می‌تواند باعث سقوط بازار کریپتو از جمله ارزهای دیجیتال پایدار شود.توبایس آدریان، مدیر صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد که سقوط پروژه های مختلف بازار...

مدیر صندوق‌ بین‌المللی پول به سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها هشدار داد که رکود اقتصادی پیش‌ رو می‌تواند باعث سقوط بازار کریپتو از جمله ارزهای دیجیتال پایدار شود.

توبایس آدریان، مدیر صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد که سقوط پروژه های مختلف بازار کریپتو، از جمله ارزهای دیجیتال پایدار (استیبل کوین) محتمل است. این اظهارنظر که بیان‌گر اخباری ناخوشایند برای بازار رمزارزها است، در حالی منتشر شده که سرمایه‌گذاران چندی پیش در نتیجه ریزش Terra و از بین رفتن بخش بزرگی از نقدینگی خود، امیدوار بودند که بدترین روزهای بازار به اتمام رسیده باشد.

آدریان در مصاحبه با Yahoo Finance گفت که اگر رکورد اقتصادی احتمالی، تثبیت شود، انتظار دارد که ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر بیش از همیشه تحت فشار فروش قرار گیرند و با سقوطی دوباره مواجه شوند.

ارزهای دیجیتال پایدار در کانون توجه بازار

مدیر صندوق بین‌المللی پول هم‌چنین اشاره کرد که اثر ضربه‌ای رکود اقتصادی می‌تواند منجر به شکست پروژه‌های عرضه کوین شود، به ویژه آن دسته از ارزهای دیجیتال پایدار الگوریتمی که بیش‌ترین ضربه را خورده‌اند در کنار برخی دیگر، ممکن است سقوطی تاریخی را تجربه کنند. از جمله شاخص‌ترین ارزهای دیجیتال پایدار الگوریتمی بازار در حال حاضر می‌توان به Tron و USDN در دسته توکن نزدیک و Frax به عنوان استیبل کوین وثیقه‌ای اشاره کرد.

به گفته آدریان، عرضه‌های استیبل کوین وثیقه‌ای بیش از نمونه‌های دیگر در معرض خطر سقوط قرار دارند. به ویژه تتر که به دلیل عدم پشتیبانی یک به یک، آسیب‌پذیری بیش‌تری دارد.

وی در ادامه گفت:

برخی از ارزهای دیجیتال پایدار دارای پشتوانه فیات، از طریق دارایی‌هایی که نسبتا پرخطر هستند، پشتیبانی می‌شوند. مطمئنا این واقعیت که برخی از انواع استیبل کوین به طور کامل توسط دارایی‌های نقدی پشتیبانی نمی‌شوند، می‌تواند آسیب‌پذیری آنها را افزایش دهد.

پیش‌تر دادستان کل نیویورک از تتر خواسته بود تا در ماه فوریه 2021، گزارش‌های سه‌ماهه مربوط به ذخایر خود را ارائه دهد. گزارش‌های ارائه شده نشان داد که ذخایر موجود، از دارایی‌های غیرنقدی متعددی مانند اوراق تجاری تشکیل شده که باعث ایجاد تردیدهایی در مورد توانایی این شرکت در انجام تعهداتش شده است.

هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره احتمال سقوط شدید ارزهای دیجیتال پایدارهشدار صندوق بین‌المللی پول درباره احتمال سقوط شدید ارزهای دیجیتال پایدار

نمودار تتر

از آن زمان، تتر میزان دارایی اوراق تجاری خود را با 5 میلیارد دلار کاهش، به 3.5 میلیارد دلار رسانده است. ارزش تتر در طول فروپاشی Terra، با افتی قابل توجه از قیمت 1 دلاری به 0.94 دلار کاهش یافت. در آن برهه، پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری صرافی Bitfinex با کم اهمیت جلوه دادن این افت، گفت که دارندگان این استیبل کوین همواره می‌توانند مستقیما از شرکت، برای تحقق ارزش اسمی، بازخرید انجام دهند.

رکود اقتصادی و تقویت احتمال ریزش انواع استیبل‌کوین

طبق تعریف قبلی، رکود زمانی رخ می‌دهد که برای دو فصل متوالی، تولید ناخالص داخلی با رشد منفی مواجه شود. با این‌حال، سیاست‌گذاران این اصطلاح را با در نظر گرفتن چشم‌انداز جامع به داده‌ها، از جمله بازار کار، هزینه‌های مصرف کننده و کسب و کار، تولید صنعتی و درآمد، مجددا تعریف کرده‌اند.

این اقدام به عنوان یک ترفند فریب‌کارانه توسط دولت فعلی ایالات متحده، به‌طرز گسترده‌ای مورد تمسخر قرار گرفت. گلن بک، از مفسرین سیاسی، این اقدام را به یک حقه ضعیف برای برنده شدن در یک بازی از پیش باخته تشبیه کرده است.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده در تاریخ 28 ژوئیه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور برای سه ماهه دوم، 0.9% کاهش یافته که دومین فصل متوالی انقباض اقتصادی را نشان می‌دهد. علی‌رغم انکار رکود اقتصادی از سوی دولت بایدن، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، بهتر است سخنان آدریان را با دقت و توجه بیش‌تری پیگیری کنند.

منبع :cryptoslate

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان