صعود دو آزادکار ایرانی به نیمه نهایی نوجوانان جهان


صعود دو آزادکار ایرانی به نیمه نهایی نوجوانان جهان

نخستین روز رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان با صعود دو نماینده کشورمان به مرحله نیمه پایانی پیگیری شد.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان از ظهر امروز در شهر رم ایتالیا آغاز شد. تیم ایران نیز که در دوره گذشته رقابت ها با کسب 3 مدال طلا و یک برنز به مقام چهارم رسید، با ده ورزشکار در این دوره از رقابت ها حضور پیدا کرده است. شاگردان مجید ترکان که یک ماه پیش در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا به دلیل سر وزن نرسیدن دو نفر از کشتی گیران، حتی نتوانستند بر سکوی تیمی قرار بگیرند و با کسب یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز چهارم شدند، با سه تغییر در اوزان 48، 55 و 60 کیلوگرم عازم ایتالیا شده اند.
در مسابقات امروز، کشتی گیران 5 وزن 48، 55، 65، 80 و 110 کیلوگرم به روی تشک رفتند که دو نفر از نمایندگان کشورمان موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شدند.
در وزن 48 کیلوگرم، عرشیا حدادی در اولین مبارزه خود عظیم عبدکالیکوف قرقیزستانی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و در مرحله یک چهارم پایانی رو در روی کریستین کاستیو از ایالات متحده و قهرمان قاره آمریکا قرار گرفت که در ثانیه های پایانی در خاک حریف قرار گرفت و با نتیجه 8 بر 6 مغلوب شد تا برای رسیدن به مدال برنز، منتظر صعود کاستیو به مسابقه پایانی بماند.
نماینده ایران در وزن 55 کیلوگرم امیر مهدی نجاتی زاده بود که پس از استراحت در دور نخست، به مصاف حسنبوی عثمانوف از ازبکستان و نفر سوم نوجوانان آسیا رفت که نتوانست کار خاصی از پیش ببرد و با نتیجه 9بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دیدار بعدی خود، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.
محمد مهدی ممیوند نیز که در وزن 65 کیلوگرم به روی تشک رفت، با قرعه سختی مواجه شد و در همان مسابقه اول در برابر الیاس عیسایف آذربایجانی و قهرمان نوجوانان اروپا قرار گرفت که در یک کشتی بسیار سخت و نفس گیر، نتیجه را 3 بر صفر واگذار کرد اما با توجه به صعود این کشتی گیر آذربایجانی به مرحله نیمه نهایی، برای حضور در مرحله شانس مجدد باید منتظر رسیدن او به دیدار فینال باشد.
در وزن 80 کیلوگرم، رضا سلیمانیان که در قهرمانی آسیا نتوانسته بود سر وزن برسد، در گام نخست با نتیجه 10 بر صفر زکری رایدر از آمریکا را شکست داد. نماینده کشورمان در دور بعد نیز در برابر اسلاوی استامنوف بلغارستانی با حساب 5 بر 3 به پیروزی رسید. سلیمانیان در مرحله یک چهارم پایانی نیز برابر اسخاب خاجیف قزاقستانی قرار گرفت که او را هم 6 بر 3 مغلوب کرد تا راهی مرحله نیمه نهایی شده و برای رسیدن به دیدار پایانی در مقابل محمد امین عبداله اف از تاجیکستان به روی تشک برود.
تنها طلایی ایران در رقابت های نوجوانان آسیا در بیشکک یعنی محمدرضا لطفی نیز در وزن 110 کیلوگرم به رقابت با حریفان خود پرداخت که ابتدا با نتیجه 8 بر 2 از سد علیخان حسینوف قزاقستانی و نفر پنجم سال گذشته جهان، عبور کرد و سپس در برابر رالفس لوکینز از لتونی قرار گرفت که موفق شد او را نیز 10 بر 2 شکست داده و راهی مرحله نیمه پایانی شود. لطفی در این مرحله و برای صعود به دیدار فینال به مصاف لوان لاگویلاوا، قهرمان فرانسوی نوجوانان اروپا، خواهد رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد