یک کلمبیایی در لیگ برتر ایران


یک کلمبیایی در لیگ برتر ایران

باشگاه آلومینیوم اراک در آستانه امضای قرارداد با یک بازیکن کلمبیایی است.

به گزارش مشرق، آلومینیوم اراک که ورودی و خروجی‌های پرشماری در نقل و انتقالات تابستانی داشته و چهار خرید لیگ برتری انجام داده، حالا قصد دارد یک بازیکن خارجی به خدمت بگیرد و یک وینگر جدید جذب کند.

باشگاه آلومینیوم که در نقل و انتقالات محمد علی‌نژاد، وینگر خود را از دست داد، طی هفته‌های اخیر به‌طور جدی به دنبال جذب یک جایگزین مناسب بوده و سید مهدی رحمتی پس از اینکه در بازار داخلی بازیکن با کیفیتی برای تقویت تیمش پیدا نکرد، سراغ گزینه‌های خارجی رفت و یک بازیکن را مدنظر قرار داد.

هانسل زاپاتا، بازیکن ۲۷ ساله کلمبیایی که طی سه فصل و نیم اخیر تحت قرارداد باشگاه لا اکیداد کلمبیا بوده و در این مدت به‌عنوان بازیکن قرضی برای تیم‌های میلوناریوس کلمبیا، شریف تیراسپول مولداوی و اسلاون بلوپو کرواسی به میدان رفته، مدنظر مهدی رحمتی قرار گرفته و به توافق اولیه با آلومینیوم اراک رسیده است.

این وینگر- مهاجم سرعتی که از سال ۲۰۱۵ فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال را آغاز کرده، پس از ۶ فصل حضور در لیگ‌های کلمبیا، طی فصل ۲۲-۲۰۲۱ برای تیم‌های شریف تیراسپول و اسلاون بلوپو به میدان رفت، اما حالا تجربه جدیدی با پیوستن به آلومینیوم اراک تجربه خواهد کرد.

زاپاتا فصل گذشته را با شریف تیراسپول مولداوی آغاز کرد و پس از انجام سه بازی در لیگ این کشور و سه بازی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا، در همان ابتدای فصل راهی اسلاون بلوپو شد و شرایط خوبی در این تیم تجربه کرد.

یک کلمبیایی در لیگ برتر ایران

این وینگر کلمبیایی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ یک کرواسی، ۲۸ بازی انجام داد که توانست دو گل در این رقابت‌ها به ثمر رساند و دو پاس گل بدهد و در جام حذفی کرواسی نیز طی حضور در سه مسابقه، یک گل بزند.

آنطور که گفته شده، مهدی رحمتی پس از مشاهده و بررسی دقیق بازیکنان پرشمار خارجی، هانسل زاپاتا را تایید کرده و باشگاه آلومینیوم نیز با این بازیکن وارد مذاکره شده و به توافق اولیه دست یافته است.

بنابر شنیده‌ها هانسل زاپاتا طی روزهای آینده به ایران سفر می‌کند تا در صورت پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی و توافق نهایی با مدیران باشگاه آلومینیوم اراک، قراردادش را نهایی کند و تنها بازیکن کلمبیایی لیگ برتر ایران لقب بگیرد.

سایت ترانسفر مارکت حضور زاپاتا در آلومینیوم را تایید کرده و این بازیکن نیز در چند استوری پیاپی اینستاگرامی به ابراز احساسات و خوشامدگویی تماشاگران اراکی واکنش نشان داده است.

لیگ برتر ایران پیش از این در سه مقطع بازیکن کلمبیایی به خود دیده و تیم‌های مس کرمان در سال ۹۱ (کارلوس سالازار)، ذوب‌آهن در سال ۹۳(ویکتور گوآزا) و صنعت نفت آبادان در سال ۲۰۱۶ (دنی سانتویا) داشته است.

منبع: ورزش سه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول