سلیمانیان، تنها فینالیست 5 وزن نخست کشتی آزاد ایران


سلیمانیان، تنها فینالیست 5 وزن نخست کشتی آزاد ایران

رضا سلیمانیان تنها آزادکار فینالیست ایرانی در 5 وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات مرحله نیمه نهایی 5 وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در رم ایتالیا برگزار شد و دو نماینده کشورمان نیز به روی تشک رفتند که یکی از آنها موفق به صعود به فینال و دیگری راهی رده بندی شد. همچنین دو کشتی گیر دیگر کشورمان نیز راهی مرحله شانس مجدد شدند.
رضا سلیمانیان که با غلبه بر حریفانی از آمریکا، بلغارستان و قزاقستان به مرحله نیمه نهایی وزن 80 کیلوگرم رسیده بود، در این مرحله در برابر محمد امین عبداله اف تاجیکستانی و نفر سوم نوجوانان آسیا قرار گرفت. در همان ابتدای مسابقه این سلیمانیان بود که پای حریف را به بیرون از تشک برد. کشتی تهاجمی او در ادامه مسابقه نیز داوران را مجاب کرد تا اخطار 30 ثانیه را به حریف بدهند و در حالیکه کشتی گیر تاجیکستانی می رفت تا سلیمانیان را خاک کند، نماینده کشورمان کنده او را بالا آورد تا علاوه بر یک امتیازی که در پایان 30 ثانیه دریافت کرد، دو امتیاز دیگر نیز به دست آورد و وقت اول را با برتری 4 بر صفر به پایان برساند. در آغاز وقت دوم نیز بر روی حمله عبداله اف تاجیک، او را خاک کرد و با اجرای دو بارانداز کار را به اتمام رساند تا با پیروزی 10 بر صفر به دیدار فینال راه پیدا کرده و برای کسب مدال طلا در مقابل مور ساچین از هندوستان قرار بگیرد.
دیگر کشتی گیر ایرانی حاضر در مرحله نیمه نهایی، محمدرضا لطفی بود که برای رسیدن به این مرحله از سد حریفانی از قزاقستان و لتونی عبور کرده بود.لطفی برای صعود به دیدار پایانی در مقابل لوان لاگویلاوا فرانسوی و قهرمان نوجوانان اروپا قرار گرفت که در همان ابتدای کار پای حریف را به بیرون از تشک برد و در حالی که می رفت تا دوباره از این حربه استفاده کند، اسیر تندر کشتی گیر فرانسوی شد و در بیرون از تشک به پل رفت و 4 امتیاز را از دست داد. حملات بی امان لطفی همچنان ادامه داشت تا با یک خاک و دوبار خارج کردن پای حریف از تشک، وقت اول با نتیجه مساوی 5 بر 5 به اتمام برسد. در وقت دوم نیز روند حملات لطفی ادامه داشت اما با زیرکی حریف فرانسوی، هر بار پای یکی از دو کشتی گیر از تشک خارج می شد تا اینکه نماینده کشورمان بالاخره موفق شد لاگویلاوا را خاک کرده و 8 بر 7 جلو بیفتد. رقیب نیز بی کار ننشست و توانست در یک کش و قوس، لطفی را به پل بزند و اگرچه قهرمان نوجوانان آسیا کشتی را رو کرد تا نتیجه در عدد 9 برابر شود، اما این کشتی گیر فرانسوی بود که به دلیل اجرای فن 4 امتیازی پیروزی میدان بود. در 10 ثانیه پایانی نیز لطفی بر روی حمله خود خاک شد تا در مبارزه ای که 6 دقیقه تمام دست از حمله نکشید، با نتیجه 11 بر 9 شکست خورده و راهی دیدار رده بندی شود.

سلیمانیان، تنها فینالیست 5 وزن نخست کشتی آزاد ایران


در وزن 48 کیلوگرم، عرشیا حدادی که با شکست مقابل کریستین کاستیو آمریکایی از رسیدن به نیمه نهایی بازمانده بود، باتوجه به صعود این کشتی گیر به دیدار فینال، راهی مرحله شانس مجدد شد. حدادی در این مرحله به مصاف اوزگور چاگلایان از ترکیه خواهد رفت و در صورت پیروزی برابر این کشتی گیر ترک، در مقابل رسول گالبورائف فرانسوی قرار خواهد گرفت.
محمد مهدی ممیوند نیز که در وزن 65 کیلوگرم مغلوب الیاس عیسایف شده بود، با راهیابی این کشتی گیر آذربایجانی به دیدار پایانی، جواز حضور در مرحله شانس مجدد را به دست آورد. او در این مرحله ابتدا به مصاف الپ ارسلان بگنجوف ترکمنستانی و قهرمان نوجوانان آسیا خواهد رفت و در صورت پیروزی برابر او مقابل آیکان بولاتولی از قزاقستان قرار خواهد گرفت. ممیوند در صورت گذر از سد این دو حریف، برای کسب مدال برنز رو در روی گوگا اوتیناشویلی گرجستانی خواهد ایستاد.
در پایان روز نخست رقابت ها، آمریکایی ها با رساندن 4 کشتی گیر به دیدار پایانی، بخش زیادی از مسیر قهرمانی را طی کردند. همچنین کشورهای آذربایجان و هند نیز به ترتیب با دو و یک فینالیست، وضعیت مطلوبی را برای خود ایجاد کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد