درونگراها بیشتر به روابط نامتعارف تمایل دارند / والدین به فرزند پروری بیشتر اهمیت دهند


درونگراها بیشتر به روابط نامتعارف تمایل دارند / والدین به فرزند پروری بیشتر اهمیت دهند

رکنا: یک مشاور خانواده معتقد است افراد درونگرا، بیشتر از برونگراها، به روابط جنسی نامتعارف تمایل دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برخی معتقدند رابطه جنسی غیر متعارف برگرفته از مشکلات اقتصادی-اجتماعی است. در خصوص این مهم، رکنا با یک مشاور خانواده به گفت و گو پرداخت.

اقتصاد به صورت مستقیم در روابط جنسی نامتعارف تاثیری ندارد

فاطمه آذرتاش ، مدیر تیم تخصصی سلامت جنسی انجمن ازدواج ، استاد دانشگاه و مشاور خانواده در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه سلامت جنسی عبارت است از رفتار بین دو انسان که هر دو نفر از رابطه شان رضایت دارند و این رابطه به سلامت روان و جسم آن ها آسیبی نمی رساند، می گوید: عوامل اقتصادی و اجتماعی به صورت مستقیم در روابط جنسی نامتعارف تاثیری ندارند. اگر فردی، به دلیل اضطراب زیاد، به الکل یا مواد مخدر روی بیاورد، بعد از آن ممکن است که به روابط جنسی نامتعارف نیز مشتاق شود؛ بنابراین نمی توان گفت کسی که مشکلات اقتصادی دارد لزوما به این نوع روابط گرایش دارد.

ده رابطه جنسی نامتعارف

وی با اشاره به اینکه روابط جنسی نامتعارف 10 نوع مختلف را شامل می شود، می افزاید: پارافیلیا، انواع فتیش ها و... از این دست موارد هستند که دلایل متفاوتی نیز دارند. برای مثال فردی که در کودکی مورد سوء استفاده یا خشونت جنسی قرار گرفته باشد، فردی که اعتماد به نفس لازم برای رابطه جنسی با همسرش را نداشته باشد، افراد همجنس گرا، افرادی که درگیر ازدواج های اجباری هستند و... به این نوع روابط روی می آورند.

درونگراها بیشتر به روابط جنسی نامتعارف تمایل دارند

این مشاور خانواده در ادامه می گوید: تحقیقات نشان داده افراد تنوع طلب که وجدان گرایی پایین تری هم دارند، مستعد این هستند که به رابطه های جنسی غیر متعارف روی بیاورند. همچنین تحقیقات نشان می دهد، درونگرا ها بیشتر به روابط جنسی نامتعارف تمایل دارند. از دیگر عواملی که می توان به آن اشاره کرد، تماشای فیلم های پورنوگرافی و شکسته شدن تابوها است که به الگویی به خصوص برای افراد در سنین پایین تبدیل می شود.

فاطمه آذرتاش می گوید: همچنین کودکی که در محیطی کنترل گرایانه بزرگ می شود و والدینی بسیار سخت گیر دارد، دچار شخصیت ضد اجتماعی می شود که ممکن است به روابط نامتعارف روی بیاورد.

درخواست رابطه جنسی نامتعارف، خشونت علیه زنان است

این استاد دانشگاه با بیان اینکه چنین افرادی، مهارت حل مسئله را ندارند، زود عصبانی می شوند و اضطراب بالایی دارند، می گوید: تحقیقات نشان می دهد بیشتر، مردان درخواست رابطه های نامتعارف دارند و این نوعی از خشونت جنسی علیه زنان است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه نخست باید این موضوع ریشه یابی شود می گوید: با پر رنگ کردن ارزش های فردی، می توان در خصوص لطماتی که این روابط به زندگی مشترک وارد می کند جلوگیری کرد. اگر در ذهن فردی، تمایل به داشتن روابط اینچنینی وجود دارد، لازم است در بدو ایجاد آن، به یک مشاور و یا درمانگر مراجعه کند تا ریشه مسئله خشکانده شود.

این مشاور خانواده در پایان ضمن هشدار به والدین می گوید: این روزها که دسترسی به اینترنت زیاد شده است، از والدین می خواهم که به فرزند پروری بیشتر اهمیت دهند. فرزندپروری غیر مسئولانه می تواند اثر سوئی در آینده فرزند داشته باشد. همچنین داشتن دوستان و همسالانی که تمایلاتی اینچنینی دارند نیز می تواند با کم رنگ کردن ارزش های اخلاقی، افراد را به سمت روابط جنسی نامتعارف سوق دهد که لازم است از اینگونه دوستی ها پرهیز شود.

زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون