هشدار پلیس به درج کنندگان آگهی در فضای مجازی آگهی: ممکن است از اطلاعات تماس شما سوءاستفاده کنند / اگر لینکی برای شما ارسال شد، به هیچ عنوان نباید باز شود


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدار پلیس به درج کنندگان آگهی در فضای مجازی آگهی: ممکن است از اطلاعات تماس شما سوءاستفاده کنند / اگر لینکی برای شما ارسال شد، به هیچ عنوان نباید باز شود

ایسنا: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری و سوءاستفاده از آگهی‌دهندگان در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر فرصتی برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، گفت: یکی از بسترهایی که ممکن است مجرمان سایبری از طریق آن اقدام به کلاهبرداری و دیگر اقدامات مجرمانه کنند، وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای درج رایگان آگهی است. در این روش ممکن است مجرمان با سوءاستفاده از اطلاعات تماس درج شده در آگهی، به آگهی‌دهندگان در فضای مجازی پیام داده و لینک‌هایی را برای آنان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این لینک‌ها جعلی است و به هیچ عنوان نباید باز شود، گفت: در این شیوه‌ کلاهبرداری، مجرمان سایبری با معرفی خود به عنوان افراد مرتبط با سایتی که آگهی در آن درج شده یا عناوینی دیگر اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک جعلی به کاربران سایت‌های آگهی آنلاین با موضوعاتی نظیر جلوگیری از حذف آگهی، بیشتر دیده شدن آگهی و ... کرده و از طریق این لینک از آگهی‌دهندگان می‌خواهند که با پرداخت مبلغی اندک مانع از حدف آگهی خود شده یا کاری کنند که آگهی بیشتر دیده شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا درباره متن این پیام ‌ها گفت: متن پیامک معمولا به این شکل است‌ که در آن گفته شده «کاربر گرامی، آگهی شما لحظاتی پیش با موفقیت ثبت شد. جهت تمدید آگاهی خود نیز باید ۲۰ هزار ریال پرداخت کنید، در غیر این صورت آگهی شما تا دقایقی دیگر از سایت حذف می‌شود» و ... .

رجبی با بیان اینکه با توجه به کم بودن مبلغ مذکور کاربران برای پرداخت وجه ترغیب می‌شوند، گفت: این درحالی است که این لینک‌ها افراد را به درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و در این درگاه اطلاعات بانکی، کاربران به سرقت رفته و سودجویان حساب آنها را خالی خواهند کرد.

وی افزود: همچنین ممکن است افراد سودجو از از اطلاعات هویتی کاربران نیز سوءاستفاده کرده یا کاری کنند که از طریق لینک مذکور بدافزاری وارد موبایل شده و از این طریق گوشی تلفن همراه افراد را هک کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ادامه داد: برای جلوگیری از این اقدام مجرمانه و ناکام گذاشتن مجرمان سایبری، لازم است شهروندان توجه داشته باشند که از باز کردن چنین لینک‌هایی پرهیز کرده و دقت داشته باشند که تمامی سایت‌های معتبر برای اطلاع رسانی به کاربران خود از سرشماره‌های اختصاصی و رسمی خود استفاده می‌کنند و به هیچ عنوان با شماره موبایل شخصی با مشتریانشان ارتباط برقرار نمی‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی