هزار دانشجوی دکترا به فرصت مطالعاتی اعزام می‌شوند


هزار دانشجوی دکترا به فرصت مطالعاتی اعزام می‌شوند

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع دکترا شاغل به تحصیل هستند که با توجه به دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت، امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که هزار نفر تحت عنوان فرصت تحقیقاتی ۶ ماهه به خارج از کشور اعزام...

محمد محمدی مسعودی، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم در آئین پایانی شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان این که ۱۲ پست رایزن علمی در دنیا داریم، اظهار کرد: پیش از این فقط سه پُست فعال بودند و در دولت سیزدهم با نگاه و ماموریت جدید، به دنبال فعال کردن همه آن‌ها هستیم.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون ۶ رایزن علمی مشخص شده‌اند و تا مهر کار خود را آغاز خواهند کرد.

محمدی مسعودی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو از ۱۱۷ کشور برای سال تحصیلی جاری در دانشگاه‌های مختلف ایران جهت پذیرش ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دستیابی به مرجعیت علمی از برنامه‌های مهم است و دولت سیزدهم بنا دارد زیرساخت‌های لازم را فراهم کند تا بتوان در این مسئله گام‌های بزرگی برداشت.

محمدی مسعودی ادامه داد: اگر بتوانیم به نحو احسن دانشگاه‌های خود را در رشته‌های مختلف معرفی کنیم، رغبت دانشجویان خارجی به تحصیل در ایران بیشتر می‌شود.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: بر طبق آمار‌های رسمی نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو در خارج از کشور تحصیل می‌کنند که البته آمار‌های غیر رسمی بیش از این تعداد حکایت دارند. در هر حال همه آن‌ها برای کشورمان فرصت به شمار می‌روند.

تحصیل ۹۵ هزار و ۹ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور

در ادامه محمد امین غفارزاده، معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزیر امور خارجه نیز در این مراسم اظهار کرد: طبق آمار رسمی ۹۵ هزار و ۹ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور تحصیل می‌کنند که البته آمار غیر رسمی بیش از این است.

معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزیر امور خارجه افزود: از این تعداد حدود ۵۰ هزار نفر در مقطع دکترا، حدود ۳۱ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۱۵ هزار نفر در مقطع کارشناسی سرگرم دانش‌اندوزی هستند.

وی اظهار کرد: از این دانشجویان ۵۱ درصد در کشور‌های اروپایی، ۲۴ درصد در آمریکا، ۲۱ درصد در کشور‌های آسیایی و بقیه در اقیانوسیه و آفریقا به تحصیل اشتغال دارند.

دکتر غفارزاده گفت: البته دانشجویان دیگری نیز هستند که در دانشگاه‌های غیرمعتبر تحصیل می‌کنند و یا به نمایندگی‌های وزارت خارجه مراجعه نکرده اند تا نام آن‌ها در سامانه ثبت شده باشد.

معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزیر امور خارجه گفت: نیرو‌های جوان خارج از کشور، از سرمایه‌های انسانی ایران هستند که باید نهایت استفاده را از آنان بکنیم تا به قله‌های پیشرفت برسیم.

وی ادامه داد: نخستین مرحله اعزام دانشجویان ایرانی به خارج از کشور در سال ۱۱۹۰ شمسی با راهی شدن ۲ دانشجو به کشور انگلستان انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو