گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟


گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟

سامسونگ را بی‌شک می‌توان یکی از بزرگ‌ترین یا به بیانی دیگر غولی در دنیای تلفن‌های هوشمند دانست. این شرکت فعالیت خود را از سال‌ها پیش شروع کرده است. سامسونگ تا به امروز محصولات متنوعی را تولید و در زمینه‌های متفاوتی فعالیت داشته، اما شاهد هستیم که...

همه ما می‌دانیم که در بازار تلفن‌های همراه، محصولات سامسونگ همواره در بین برترین‌ها قرار گرفته‌اند. همین موضوع به‌نوعی بازاریابی برای تولیدات این برند بوده و خریداران به‌واسطه معروف بودن نام سامسونگ، برای خرید گوشی‌هایش مشتاق می‌شوند. دراین‌بین اطلاعاتی مانند کشور سازنده این گوشی‌ها است که می‌تواند در زمان خرید بسیار کمک‌کننده باشند.

گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟

این شرکت از سال 1938 میلادی مشغول به فعالیت بوده و امروز آن‌چنان گسترده شده که باید به دلایل مختلفی، تولیدات خود را در کشورهای دیگر انجام دهد. مهم‌ترین دلیل این کار صرفه اقتصادی است. اگر دقت کرده باشید، سامسونگ اصولاً کارخانه‌های تولید تلفن همراه خود را در کشورهایی بنا می‌کند که مالیات کمتر و نیروی کار ارزان‌تری دارند.

این سیاستی است که بسیار از شرکت‌های بزرگ دیگر هم از آن استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که تمام تولیدات با برند سامسونگ در کشورهای مختلف از نظر کیفیت و کارایی یکسان هستند. این شرکت برای ساماندهی آن‌ها قوانین و پروتکل‌های خاصی دارد که در کارخانه‌های همه کشورها یکسان خواهند بود.

کره جنوبی؛ مرکز اصلی سامسونگ

در ابتدای بحث گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است به کشور کره جنوبی می‌پردازیم. بااینکه سامسونگ یک شرکت بین‌المللی کره‌ای است، اما در این کشور تنها کارخانه‌های کوچکی دارد که به‌منظور تغذیه نیازهای محلی طراحی و تأسیس شده‌اند. مرکز اصلی این برند همچنان در کشور کره جنوبی است. بااین‌وجود تولیدات کارخانه‌های این کشور تنها 10 درصد از تلفن‌های همراه سامسونگ در سطح جهانی را تشکیل می‌دهند.

تمرکز اصلی سامسونگ در این کشور برای امور مدیریتی و کارهایی همچون طراحی محصولات جدید خواهد بود و بیشتر سرمایه‌گذاری آن برای ساخت کارخانه در کشورهای دیگر می‌باشد.

نمایندگی رسمی سامسونگ در هند

در چند سال اخیر خبرهای جدید و شگفت‌آور از پیشرفت‌های تکنولوژی در هند به گوش می‌رسند که شاید کمی عجیب باشند. هند باتوجه‌به جمعیت زیادی که دارد، به‌راحتی نیروی کار ارزان در اختیار شرکت‌های بزرگ دنیا قرار خواهد داد. از طرفی سامسونگ می‌تواند با تغذیه بازار هند به‌تنهایی میلیون‌ها دلار سود کسب کند؛ چراکه جمعیت این کشور بیش از یک میلیارد نفر است.

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟

سامسونگ بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید تلفن همراه خود را در این کشور برپا نموده و توانسته بخش بزرگی از بازار خریدوفروش موبایل هند را هم به دست بگیرد. به‌علاوه که از محصولاتی که در این کشور تولید می‌شوند، برای صادرات به اروپا، آفریقا و غرب آسیا هم استفاده می‌کند.

نمایندگی رسمی سامسونگ در ویتنام

یکی دیگر از کشورهای هدف سامسونگ برای گسترش دادن کارخانه‌هایش، ویتنام بوده است. ویتنام همه مزیت‌های کشور هند را دارد و شرکت‌های بزرگ دنیا می‌توانند در آن با در اختیار داشتن نیروی کار بسیار ارزان، به سودهای کلانی دست پیدا کنند. بااینکه بزرگ‌ترین کارخانه‌های سامسونگ در هند قرار دارند، اما ویتنام بیشترین میزان تولیدات تبلت و گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ را در دست دارد.

در سال‌‌های اخیر میزان تولید موبایل‌های سامسونگ تولیدشده در ویتنام به 120 میلیون واحد رسیده است. این میزان علاوه بر اینکه بازار ویتنام را تغذیه می‌کند، بلکه برای اروپا و آمریکای شمالی هم صادر می‌شوند.

نمایندگی رسمی سامسونگ در اندونزی

مدت زیادی نیست که سامسونگ تولید تلفن‌های همراه خود را در کشور اندونزی شروع کرده است. در همین زمان کوتاه هم کارخانه‌های این کشور توانسته‌اند بخش قابل‌توجهی از آمار گوشی‌های این شرکت را تولید کنند. البته که کارخانه‌های اندونزی ظرفیت چندانی ندارند و عمده تمرکز سامسونگ روی کشورهای هند و ویتنام خواهد بود.

چین، هدفی جدید برای سامسونگ

سامسونگ در پی گسترش خود علاوه بر ویتنام، هند و اندونزی به بازارهای چین هم علاقه‌مند بود. به‌طورکلی این برند با شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه چینی همواره در رقابت بوده است. سامسونگ حتی با تأسیس کارخانه در این کشور هم نتوانست فروش خاصی داشته باشد.

به همین منظور سامسونگ کارخانه‌های خود را در کشور چین تعطیل کرد و به‌نوعی از بازار آن خارج شد. بااین‌وجود کار به همین‌جا ختم نمی‌شود. در سال جاری خبرها حاکی از آن هستند که سامسونگ بار دیگر قصد رقابت با شرکت‌های چینی را دارد، اما از راهی دیگر این کار را انجام می‌دهد.

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟

سامسونگ برای پایین آوردن هزینه‌های احداث کارخانه و دردسرهای آن، ترجیح داد که برخی تولیداتش را برای ساخت به کارخانه‌های چینی بدهد. با این کار محصولاتی که در این کارخانه‌ها تولید می‌شوند با نام این برند در بازارهای جهانی عرضه و عموماً هم گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی را شامل می‌شوند.

گوشی سامسونگ تولیدشده در کدام کشور بهتر است؟

پرسش گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است برای بسیاری از خریدارانی که قصد انتخاب محصولات این برند را دارند، وجود دارد. تا اینجا در مورد کشورهای مختلفی که گوشی‌های این شرکت را تولید می‌کنند، صحبت کردیم. در مورد کیفیت آن‌ها باید بدانید که هیچ‌یک از محصولات این شرکت که در کشورهای مختلف تولید می‌شوند از نظر ظاهری یا کیفیت با دیگری تفاوتی ندارند.

تنها هدف سامسونگ از برپایی کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف این است که هزینه‌های تولید را کاهش دهد و بتواند سهم بیشتری از بازار آن کشورها را کسب کند. درنتیجه می‌توانید با خیالی آسوده گوشی سامسونگ تولیدشده در هند، ویتنام، کره جنوبی، چین یا اندونزی را خرید کنید، بدون آنکه تفاوتی بین آن‌ها وجود داشته باشد.

قیمت گوشی سامسونگ ساخته شده در کشورهای مختلف

نمایندگی رسمی سامسونگ در کشورهای زیادی مشغول عرضه محصولات هستند، اما در کشور ما شاهد هستیم که قیمت موبایل سامسونگ باتوجه‌به کشور سازنده آن مشخص می‌شود درحالی‌که این کار کاملاً اشتباه است. پرسش گوشی سامسونگ کدام کشور بهتر است را افرادی بر سر زبان‌ها انداخته‌اند که به دنبال سود بیشتر هستند. درواقع از نظر قیمت یا کارایی هیچ‌یک از محصولات سامسونگ بر دیگری برتری ندارند.

به همین منظور هم توصیه می‌کنیم برای خرید به سراغ نمایندگی رسمی سامسونگ بروید که مزیت‌های زیادی مانند خرید اقساطی سامسونگ یا اطمینان از قیمت‌ها را برای شما خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری