رفع مشکل اسناد مالکیت بیش از 3 هزار سکنه شهرستان بم پس از سه دهه


رفع مشکل اسناد مالکیت بیش از 3 هزار سکنه شهرستان بم پس از سه دهه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین رمضانی زاده اظهار کرد: با توجه به این که در سال ۱۳۷۲ مساحت حدود ۳۰۰ هکتار اراضی در محدوده شهرک امام خمینی (ره) شهر بم بنا به تصمیم کمیسیون ماده ۳۲ در اختیار شهرداری قرار گرفته و شهرداری بم بر همین اساس...

رفع مشکل اسناد مالکیت بیش از 3 هزار سکنه شهرستان بم پس از سه دههبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین رمضانی زاده اظهار کرد: با توجه به این که در سال ۱۳۷۲ مساحت حدود ۳۰۰ هکتار اراضی در محدوده شهرک امام خمینی (ره) شهر بم بنا به تصمیم کمیسیون ماده ۳۲ در اختیار شهرداری قرار گرفته و شهرداری بم بر همین اساس اقدام به فروش و واگذاری اراضی به مردم کرده بود، لکن بنا به وجود اشکالات قانونی و عدم پیگیری نهاد‌های متولی، اسناد بعد این همه سال به نام شهرداری منتقل نشده بود.

وی اضافه کرد: بلافاصله شورای پیشگیری دادگستری شهرستان بم و استان کرمان به این موضوع ورود پیدا کرد و با تشکیل جلسات متعدد در سطح استان و شهرستان و تشکیل یک کارگروه متشکل از اداره ثبت اسناد و املاک، اداره راه و شهرسازی و شهرداری وضعیت مالکیت حدود ۹۸.۲ هکتار از این اراضی تحت چند پلاک ثبتی مشخص شد.

رئیس دادگستری شهرستان بم با اعلام اینکه موضوع انتقال اسناد شهرک امام خمینی (ره) در این شهرستان به مرحله نهایی و اجرایی رسیده است، گفت: با این اقدام دستگاه قضایی استان کرمان، مشکل اسناد مالکیت بیش از ۳ هزار شهروند بمی حل شد.

رمضانی زاده در ادامه گفت: بر این مبنا با توجه به صدور سند تک برگ در خصوص این قسمت از اراضی مقرر شد انتقال مالکیت در خصوص املاک دارای پروانه و خارج از حریم گسل و میراث فرهنگی از ناحیه اداره راه و شهرسازی بنام شهرداری انجام تا پس از آن نسبت به تعیین تکلیف مالکیت املاک بر اساس اسناد عادی واگذاری تنظیمی اقدام کنند.

وی گفت: در خصوص مابقی اراضی به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار مقرر شد پس از تعیین تکلیف نهایی در خصوص میزان مالکیت دولت توسط اداره منابع طبیعی، اداره راه و شهرسازی و اداره ثبت اسناد و املاک بم و مشخص شدن میزان مستثنیات این اراضی، اولا نسبت به انتقال مالکیت اراضی دولتی به نام شهرداری اقدام شود ثانیا شهرداری با توجه به واگذاری قطعات، نسبت به حل مشکلات حقوقی با مالکین ثبتی حقیقی اقدام کند تا به تبع آن ملکیت اشخاص متصرف تثبیت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی