هیچ گونه سهمیه اختصاصی برای جذب طلاب در آموزش و پرورش وجود ندارد


هیچ گونه سهمیه اختصاصی برای جذب طلاب در آموزش و پرورش وجود ندارد

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: هیچ‌گونه سهمیه اختصاصی برای جذب طلاب حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا طلاب حوزه علمیه از شرایط ویژه‌ای برای جذب و استخدام در آموزش و پرورش برخوردارند؟»، اظهار کرد: طلاب هیچ‌گونه سهمیه اختصاصی برای ورود به آموزش و پرورش ندارند.

وی افزود: برای ورود به آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد؛ مسیر اول، شرکت در آزمون سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان است که پس از طی دوره چهار ساله به عنوان معلم در بدنه آموزش و پرورش مشغول تدریس می‌شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دومین راه بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی که حداقل مدرک سطح 2 یا کارشناسی دارند و خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند در یک آزمون مشترک ثبت‌نام کرده و بعد از قبولی در یک فضای مساوی می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد خاطرنشان کرد: طلاب و دانشجویانی که در آزمون استخدامی ماده 28 شرکت کرده و قبول شوند، بعد از طی مراحل مصاحبه و قبولی، به عنوان مهارت‌آموز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و پس از گذراندن یک سال، آموزش‌های دوره معلمی و شرکت در آزمون جامع، در صورت قبولی به ادارات آموزش و پرورش معرفی شده و مشغول تدریس می‌شوند.

وی تصریح کرد: وقتی دفترچه‌های آزمون استخدامی توزیع شود، طلاب هم می‌توانند مانند سایر افراد در این آزمون شرکت کنند و اگر پذیرفته شوند، همان راهبردی که برای همه مدنظر قرار گرفته است برای این افراد هم اجرایی خواهد شد و بعد از انجام مصاحبه‌های تخصصی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)