چگونه اصالت مدارک قضایی را استعلام کنیم؟


چگونه اصالت مدارک قضایی را استعلام کنیم؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصالت مدارک قضایی و جعلی نبودن آن‌ها همواره جزو دغدغه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی است. فرایند تصدیق اصالت اینگونه مدارک هم از چالش‌های زمانبر و هزینه‌زا به شمار می‌آید. به همین منظور قوه قضائیه در راستای ارائه...

چگونه اصالت مدارک قضایی را استعلام کنیم؟به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصالت مدارک قضایی و جعلی نبودن آن‌ها همواره جزو دغدغه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی است. فرایند تصدیق اصالت اینگونه مدارک هم از چالش‌های زمانبر و هزینه‌زا به شمار می‌آید. به همین منظور قوه قضائیه در راستای ارائه خدمات الکترونیک و هوشمندسازی قوه، امکان استعلام مدارک قضایی را از طریق درگاه خدمات یکپارچه قضایی فراهم کرده است. اگرچه اکنون، در این سامانه فقط استعلام گواهی عدم سوء پیشینه امکان‌پذیر است، اما به تدریج این خدمت برای تصدیق اصالت سایر مدارک هم قابل ارائه خواهد بود.


چگونه اصالت مدارک قضایی را استعلام کنیم؟صفحه استعلام اصالت مدرک قضایی

بدیهی است برای بهره بردن از خدمت استعلام آنلاین مدارک قضایی مانند سایر خدمات آنلاین قضایی نیاز به ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثبت نام الکترونیک (ثنا) دارید. پس از درج رمز شخصی و رمز موقتی که از طریق سامانه با سرشماره ADLIRAN برای شما پیامک شده، به صفحه «خدمات قضایی من» هدایت می‌شوید. در این صفحه لازم است نوع مدرک (فعلا، درخواست گواهی عدم سوء پیشینه) را انتخاب و سپس نسبت به درج کد رهگیری اقدام کنید.

در این مرحله تاریخ مورد نظر را با استفاده از مربع آبی رنگ کنار قسمت «تاریخ صدور مدرک» مشخص و تصویر امنیتی (کد ۵ رقمی) نمایش داده شده را درج کنید. با کلیک روی دکمه «استعلام و دریافت» نتیجه نمایش داده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا