چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در جیرفت برگزار شد


چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در جیرفت برگزار شد

امروز ۵ مردادماه به همت اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۵ مردادماه به همت اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی برگزار شد.

«جهان اسلامی» در حاشیه برگزاری این مسابقات، گفت: امروز چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی با حضور شرکت کنندگانی از جنوب و جنوب شرق کرمان در شهر جیرفت برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت با اشاره به این که امروز مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات قرآنی برگزار شد، بیان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقات خواهران و برادران در رده های سنی ۱۸ سال به بالا هستند که از طریق سایت اداره اوقاف ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان، ابراز کرد: ۷۰ نفر از شهرستان جیرفت، ۲۰ نفر از شهرستان کهنوج و ۱۵ نفر نیز از شهرستان بم در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کردند.

اسلامی ادامه داد: با توجه به بروز بارندگی در سطح منطقه تعدادی از ثبت نام کنندگان موفق به شرکت در مسابقات نشدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت اظهار کرد: مسابقات چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی به صورت شفاهی و در رشته های حفظ ۵ جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل، قرائت و ترتیل برگزار شد.

وی ادامه داد: البته رشته های اذان، دعا خوانی و همسرایی تنها در مرحله استانی برگزار می‌شود.

اسلامی یادآور شد: مسابقات خواهران و برادران به صورت مجزا در سالن های فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و نمونه ابرار برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت با اشاره به این که داورانی از خواهران و برادران این مسابقات را داوری می کنند، اضافه کرد: ۵ داور خواهر و ۵ داور برادر از استان یزد در محل مسابقات حضور یافته و کار داوری را انجام دادند.

وی در خاتمه عنوان کرد: در هر رشته ۳ نفری که بالای ۷۰ امتیاز کسب کنند به مرحله استانی راه می یابند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟