25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی


25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

آیا تاکنون موفق به کشف گاف های سینمایی شده‌اید؟ در این مطلب به معرفی 25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی می‌پردازیم.برای این که یک فیلم تولید شود و سپس برای تماشاگران به نمایش دربیاید، زحمات بسیار زیادی کشیده می‌شود. ماه‌ها و حتی سال‌ها عوامل...

آیا تاکنون موفق به کشف گاف های سینمایی شده‌اید؟ در این مطلب به معرفی 25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی می‌پردازیم.

برای این که یک فیلم تولید شود و سپس برای تماشاگران به نمایش دربیاید، زحمات بسیار زیادی کشیده می‌شود. ماه‌ها و حتی سال‌ها عوامل مختلفی درگیر آن هستند و در این راه هزینه‌های هنگفتی نیز صرف خواهد شد. اگر نگاهی به فهرست کسانی که در ساخت و تولید یک فیلم سینمایی نقش داشته‌اند بیندازید خواهید فهمید که چه مسئولیت سختی را بر عهده دارند.

بنابراین می‌دانیم که اکران یک فیلم در نظر بیننده ساده است، ولی مجموعه‌ای بلندبالا از افراد مختلف در تهیه آن دخیل هستند و سرمایه زیادی هم در این مسیر صرف می‌شود. از تهیه‌کننده و کارگردان گرفته تا بازیگران همگی دقت می‌کنند تا اثری بی‌عیب و نقص تحویل تماشاچیان دهند.

گاهی ممکن است در فیلم سینمایی یا حتی سریال‌ها جزئیاتی از چشمان تیزبین عوامل صحنه پنهان بماند یا اشتباهی رخ دهد که یافتن آن فقط موقع اکران میسر باشد. در این مطلب قصد داریم سوتی های عجیب فیلم های سینمایی مشهور را برایتان بازگو کنیم.

سوتی های عجیب در فیلم های سینمایی مشهور

احتمالا پیش خود می‌گویید که یک سوتی سینمایی صرفا مختص کارگردان‌هایی است که بی‌تجربه هستند یا برای ساخت آن اثر بودجه بسیار کمی در نظر گرفته شده؛ اما شاید بد نباشد بدانید که این‌طور نیست و حتی در آثار مشهور سینمایی هم به دفعات زیاد پیش آمده که چنین گاف‌ها و سوتی‌هایی دیده می‌شود. اما علت چیست؟

یکی از علل رایج و مهم این است که فیلم آماده تدوین شده، ولی به هیچ وجه اشتباهی که در آن وجود داشته قابل حل نبوده است. در این صورت کارگردان و دیگر عوامل فیلم ترجیح داده‌اند چنین گافی وجود داشته باشد تا این که بخواهند راه سخت دیگری را انتخاب کنند.

علت دیگر این مسئله خطای کارگردان و تصویربردار است. در واقع این احتمال وجود دارد که کارگردان یا تهیه کننده و دیگر عوامل صحنه اشتباه فاحشی را ندیده و با همان مشکل فیلم را اکران کرده باشند. شاید پیش خود بگویید که علت این همه اشتباه چیست و چرا عوامل دست‌اندرکار فیلم نمی‌توانند با آن همه دقت و ابزار حرفه‌ای که برای تدوین و روتوش به کار می‌گیرند، مشکل را شناسایی و حل کنند؟

در واقع خطای انسانی همواره وجود دارد و گویا قابل حذف نیست. هنوز نمی‌دانیم که علت بروز چنین خطاهایی چیست و چرا آن همه عوامل انسانی نمی‌توانند باگ و نقص کار را دریابند و نسبت به حل آن اقدام کنند. البته امروزه به لطف وجود ابزارهای پیشرفته ویرایش و تدوین فیلم دیگر اثری از اشتباه و ایراد در آثار سینمایی و سریالی وجود ندارد و میزان آن بسیار کمتر از گذشته شده است؛ ولی با این حال همچنان ردپای هر چند کم‌رنگی از آن دیده می‌شود.

مشکل اینجاست که امروزه با وجود ابزارهای پیشرفته و آثار کامپیوترمحور، باز هم سوتی‌های عجیب و غریبی دیده می‌شود که عملا توجیهی برای آنها وجود ندارد. شاید باورتان نشود ولی در ساخت یک‌سری از آثار هیجان‌انگیز و بی‌نظیر دنیای سینما که هزینه‌های زیادی برای آنها شده و از جلوه‌های بصری شگفت‌انگیزی استفاده شده، باز هم گاف‌های غیر منتظره‌ای رخ داده است.

برای مثال در فیلمی مثل شجاع دل می‌بینیم که خودروی مدرن و آخرین مدلی در صحنه نبرد وجود دارد که به هیچ وجه نمی‌توان انتظار چنین سوتی را داشت. یا این که وقتی داریم سریالی همچون بازی تاج و تخت را تماشا می‌کنیم، بطری نوشابه کوکاکولا در صحنه دیده می‌شود.

برای مثال یکی از سوتی‌های عجیبی که از کارگردان معروف، کوئنتین تارانتینو گرفته شده مربوط به فیلم روزی روزگاری در هالیوود است. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به برد پیت و لئوناردو دی کاپریو اشاره کرد. جان تراولتا که از دوستان و همکاران قدیمی تارانتینو است در جریان اکران این فیلم به کارگردان و دوست قدیمی‌اش درباره یک گاف تاریخی توضیح داده است.

تراولتا می‌گوید وقتی لئوناردو دی کاپریو می‌خواهد با هواپیمای بوئینگ خود از اروپا به هالیوود بیاید، سوار بر هواپیمای بوئینگ 747 است، در حالی که اگر کمی دقت داشته باشیم و مطالعه کنیم می‌بینیم در سال 1969 که فیلم در آن در حال جریان است، اصلا این هواپیما معرفی نشده و باید به جای آن از هواپیمای بوئینگ 707 استفاده می‌شده است. جان تراولتا از آنجا درباره این موضوع اطلاع داشته که پیش‌تر خلبانی می‌کرده و عاشق این کار بوده است.

چنین خطایی از تارانتینو مطمئنا قابل بخشش است و نمی‌توان به خاطر چنین چیزی بر او خرده گرفت. در هر حال گاهی نیز شاهد صحنه‌هایی هستیم که نمی‌توان از گافی که در آن داده شده گذشت. همچنین برخی از آثار مشهور سینمایی پربازدید که فروش خوبی نیز در گیشه داشته‌اند، گاها دارای گاف‌های زیادی هستند که عملا نمی‌توان از آنها به سادگی گذشت. برای مثال فیلم کاپیتال مارول حدود 60 سوتی سینمایی دارد. در ادامه، برخی از سوتی های فیلم های سینمایی مشهور را مرور می‌کنیم.

1. دنیای ژوراسیک (Jurassic World)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2015کارگردان: کالین تروروبازیگران: کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، وینسنت دن آفریو، جیک جانسون، نیک رابینسون، تای سیمپکینز، بی‌دی ونگ، عرفان خان، عمر سیامتیاز راتن تومیتوز به فیلم دنیای ژوراسیک: 71 از 100

فیلم سینمایی دنیای ژوراسیک در ژانر بلاک باستری قرار می‌گیرد و متاسفانه در این اثر نزدیک به 33 گاف یا سوتی سینمایی دیده شده است. یکی از مهم‌ترین سوتی‌های این فیلم که بسیار خبرساز شده، صحنه‌ای است که بازیگر نقش اصلی، کریس پت در حال حرف زدن با بریس دالاس هاوراد است، ولی لب‌های او تکان نمی‌خورد. همچنین در صحنه دیگری شاهد این هستیم که صفحه شکسته یک گوشی در چند ثانیه درست شده و اثری از شکستگی در آن نیست.

2. تایتانیک (Titanic)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1997کارگردان: جیمز کامرونبازیگران: کیت وینسلت، لئوناردو دی‌کاپریو، بیلی زین، کتی بیتسامتیاز راتن تومیتوز به فیلم تایتانیک: 87 از 100

فیلم تایتانیک را اغلب دیده‌ایم، ولی مطمئنا با صحنه سوتی که در این فیلم رخ داده آشنا نیستیم. در یکی از صحنه‌های فیلم وقتی جک با بازی لئوناردو دی کاپریو مشغول کشیدن طرحی از رز با بازی کیت وینسلت است، به او می‌گوید که روی تخت دراز بکشد ولی فورا حرف خود را اصلاح می‌کند و می‌گوید منظورش روی کاناپه بوده. در این صحنه لئوناردو دیالوگش را اشتباه بیان کرده، ولی جیمز کامرون ترجیح داده این صحنه در فیلم باشد چرا که جالب بوده است.

3. شوالیه تاریکی بر می خیزد (The Dark Knight Rises)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2012کارگردان: کریستوفر نولانبازیگران: کریستین بیل، مایکل کین، گری اولدمن، ان هتوی، تام هاردی، ماریون کوتیار، جوزف گوردون لویت، مورگان فریمنامتیاز راتن تومیتوز به فیلم شوالیه تاریکی بر می‌خیزد: 87 از 100

کریستوفر نولان را با آثار بی‌نظیر و هیجان انگیزش می‌شناسیم و یکی از این فیلم‌ها، «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» است. در این فیلم که با تحسین منتقدان و مردم مواجه شده شاهد یک گاف سینمایی هستیم. وقتی از بازار بورس دزدی می‌شود نمی‌دانیم که روز است یا شب، چرا که وقتی صحنه را می‌بینیم اول به وضوح روشنایی روز دیده می‌شود و بعد از این که تعقیب و گریز انجام می‌شود، شب است.

4. گلادیاتور (Gladiator)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2000کارگردان: ریدلی اسکاتبازیگران: راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، درک جاکوبی، جایمن هانسو، ریچارد هریسامتیاز راتن تومیتوز به فیلم گلادیاتور: 77 از 100

همان‌طور که می‌دانید فیلم گلادیاتور مربوط به سال‌ها پیش است که در آن زمان نه ماشینی وجود داشته و نه کلا وسیله نقلیه‌ای که بنزین مصرف کند. اما وقتی در نبرد کارتاژ سربازان مشغول جنگیدن هستند، پشت یکی از ارابه‌های واژگون شده یک دستگاه کانتینر گاز را می‌بینیم که در نوع خود اعجاب برانگیز است.

5. ارباب حلقه‌ها: دو برج (The Lord of the Rings: The Tow Towers)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2002کارگردان: پیتر جکسونبازیگران: الایجا وود، ایان مک‌کلن، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس-دیویس، برنارد هیل، کریستوفر لی، بیلی بوید، دامینیک مانهن، اورلاندو بلوم، هوگو ویوینگامتیاز راتن تومیتوز به فیلم ارباب حلقه‌ها: 95 از 100

فیلم ارباب حلقه‌ها یکی از محبوب‌ترین آثار سینما است که هزینه‌های زیادی برای آن شده و از جلوه‌های بصری هیجان‌انگیز و بی‌نظیری استفاده شده است. متاسفانه یکی از سوتی های عجیب این فیلم مربوط به زمانی است که ارک‌ها مری و پیپین را اسیر می‌کنند و به دستان آنها دستبند می‌زنند. وقتی که در صحنه نبرد هستند دستان این دو بازیگر باز هستند و سپس لحظاتی بعد مجددا طناب را دور دستان مری و پیپین می‌بینیم.

6. انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2019کارگردان: برادران روسوبازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانس، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون، کارن گیلان، دانای گوریرا، بندیکت وانگ، جان فاورو، بردلی کوپر، گوئینت پالترو، جاش برولینامتیاز راتن تومیتوز به فیلم انتقام جویان پایان بازی: 94 از 100

اگر علاقه‌مند به سری فیلم‌های مارول باشید و «انتقام جویان: پایان بازی» را دیده باشید متوجه خواهید شد که در یکی از صحنه‌های پایانی فیلم مرد مورچه‌ای در دو جا مشاهده می‌شود. البته باید تیزبین و دقیق باشید، چرا که در آن صحنه نبرد که شلوغ است مرد مورچه‌ای در میانه میدان است و در همان حال در یک مینی بوس هم دیده می‌شود!

7. هالووین (Halloween)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1978کارگردان: جان کارپنتربازیگران: دونالد پلیسنس، جیمی لی کرتیس، پاملا جین سولز، نانسی کیزامتیاز راتن تومیتوز به فیلم هالووین: 96 از 100

داستان فیلم هالووین در ایالت ایلینوی آمریکا اتفاق می‌افتد. اسلشر جان کارپنتر اثر خود را در یک شهر خیالی به نام هادنفیلد تصویربرداری کرده، ولی چون فیلم در جنوب کالیفرنیا فیلم‌برداری شده تمام ماشین‌هایی که در آن وجود دارند دارای پلاک کالیفرنیا هستند و حتی در قسمت‌هایی از فیلم درختان نخل هم دیده می‌شود.

8. کاپیتان مارول (Capitan Marvel)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2019کارگردان: آنا بودن، رایان فلکبازیگران: بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، بن مندلسون، جایمن هانسو، لی پیس، لاشانا لینچ، جما چان، آنت بنینگ، کلارک گرگ، جود لاامتیاز راتن تومیتوز به فیلم کاپیتان مارول: 79 از 100

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب خطاهای این فیلم مرتبط با بازه زمانی 1990 میلادی است. دو اشتباه بزرگی که در این اثر مارولی به چشم می‌خورد این‌ها هستند: وقتی کامپیوترها را نشان می‌دهند نسخه‌ای از ویندوز روی آنها دیده می‌شود که در آن زمان اصلا وجود نداشته است. دومین سوتی که در این فیلم دیده می‌شود مربوط به کارل دانورز است که وقتی آهنگی را در خاطراتش از نیروانا می‌خواند می‌فهمیم که مربوط به زمانی است که این آهنگ اصلا منتشر نشده بود.

9. جنگجوی زنجیرگسسته (Django Unchained)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2012کارگردان: کوئینتین تارانتینوبازیگران: جیمی فاکس، کریستف والتس، لئوناردو دی‌کاپریو، کری واشینگتن، ساموئل ال. جکسونامتیاز راتن تومیتوز به فیلم جنگجوی زنجیرگسسته: 86 از 100

شاید نتوان این موقعیت و صحنه را یک سوتی به حساب آورد، زیرا هم بازیگر و هم کارگردان آگاهانه و عامدانه آن را در فیلم نگاه داشته‌اند. در این فیلم هنگامی که لئوناردو دی کاپریو از فرط عصبانیت روی میز می‌کوبد، لیوانی که روی آن قرار دارد می‌شکند و دست این بازیگر معروف می‌برد، اما کاپریو همچنان به بازی خود ادامه می‌دهد. بعدا که تارانتینو این صحنه را می‌بیند خوشش می‌آید و تصمیم می‌گیرد آن را نگه دارد.

10. شجاع دل (Braveheart)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1995کارگردان: مل گیبسونبازیگران: مل گیبسون، پاتریک مک‌گوئن، برندن گلیسون، سوفی مارسو، کاترین مک‌کورمک، برنارد هورسفالامتیاز راتن تومیتوز به فیلم شجاع دل: 78 از 100

همان‌طور که در ابتدای این مقاله به فیلم شجاع دل و سوتی آن اشاره کردیم، وقتی که در یک صحنه نبرد همگی حاضر هستند ناگهان خودروی مدرنی در تصویر پیدا می‌شود که با توجه به موقعیت زمانی فیلم بعید به نظر می‌رسد. منتها آنچه عجیب به نظر می‌رسد این است که چرا کارگردان در تدوین نهایی این تصویر را تدوین نکرده است؟

11. ده چیزی که درباره تو از آنها متنفرم (Ten Things I Hate About You)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1999کارگردان: گیل جانگربازیگران: جولیا استایلز، هیث لجر، جوزف گوردون لویت، لاریسا اولینیکامتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 70 از 100

یکی از عجیب و غریب ترین سوتی‌هایی که در تدوین حذف نشده است مربوط به زمانی می‌شود که بیانکا تصادفا یکی از مربیان باشگاه تیراندازی‌‌اش را با تیر کمان می‌زند. در این حین یکی از دانش آموزان که سیاهی لشگر است به سمت خارج دوربین می‌دود تا کمک بیاورد، اما یادش می‌آید که از قاب دوربین خارج شده و به همین دلیل بر می‌گردد و توی دوربین زل می‌زند.

12. ذره‌ای آرامش (Quantum Of Sloace)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2008کارگردان: مارک فورستربازیگران: دنیل کریگ، ماتیو آمالریک،اولگا کوریلنکو، جما آرترتون، جانکارلو جانینی، جفری رایت، جودی دنچامتیاز راتن تومیتوز به فیلم ذره‌ای آرامش: 64 از 100

شاید بتوان گفت یکی از خنده دارترین سوتی‌هایی که در بین آثار این لیست می‌توان پیدا کرد مربوط به فیلم ذره‌ای آرامش است. این فیلم که یکی از آثار جیمز باندی سینمای هالیوود محسوب می‌شود با بازی دنیل کریگ در نقش جیمزباند اکران شده است. در یکی از صحنه‌ها رفتگری پشت سر جیمزباند در حال جارو کردن زمین است، اما وقتی دقیق‌تر نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد که جاروی او چندین سانتی‌متر از سطح زمین فاصله دارد.

13. دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2003کارگردان: گور وربینسکیبازیگران: جانی دپ، اورلاندو بلوم، کیرا نایتلی، جفری راشامتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 80 از 100

تماشاگران تیزبین صحنه‌های این‌چنینی را به سرعت متوجه می‌شوند. در یکی از صحنه‌های دزدان دریایی کارائیب که مربوط به قسمت نفرین مروارید سیاه است، پشت سر جانی دپ و روی عرشه کشتی فردی با کلاه کابوی ایستاده و به دریا نگاه می‌کند.

14. جنگ ستارگان: امیدی تازه (Star Wars: A New Hope)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1977کارگردان: جورج لوکاسبازیگران: مارک همیل، هریسون فورد، کری فیشرامتیاز راتن تومیتوز به فیلم جنگ ستارگان: 92 از 100

در یکی از صحنه‌های فیلم جنگ ستارگان دسته‌ای از استورم تروپرها وارد اتاق کنترل می‌شوند و در همین حال سر یکی از آنها با درب برخورد می‌کند. بازیگری که این اتفاق برایش افتاده بود فکر نمی‌کرد در نسخه نهایی و اکران شده فیلم این صحنه را ببیند.

15. هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2011کارگردان: دیوید یتسبازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، هلنا بونهام کارتر، رالف فاینس، آلن ریکمن، مایکل گمبونامتیاز راتن تومیتوز به فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ: 96 از 100

اگر مجموعه هری پاتر را از اول تماشا کرده باشید باید بدانید که همیشه گفته‌اند چشمان آبی این پسر جادوگر از مادر او، لیلی پاتر به او ارث رسیده است، اما در یکی از صحنه‌های این فیلم وقتی کودکی‌های لیلی پاتر را نشان می‌دهند، متوجه می‌شویم که چشمان این کودک قهوه‌ای است.

16. سریع و خشن (The Fast and the Furious)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2001کارگردان: راب کوهنبازیگران: پل واکر، وین دیزل، جوردانا بوروستر، میشل رودریگز، پیتر توئی‌آساسوپاامتیاز راتن تومیتوز به فیلم سریع و خشن: 54 از 100

یکی دیگر از سوتی‌های جالبی که در تدوین دیده نشده و همان‌طور در نسخه اکران شده دیده می‌شود، صحنه‌ای است که در آن جسی و ترن با یکدیگر مسابقه می‌گذارند. در این صحنه ترن یک پیراهن آستین‌دار دارد، ولی چند لحظه بعد و سر همان صحنه می‌بینیم که او پیراهن نیمه آستین به تن دارد.

17. تک تیرانداز آمریکایی (American Sniper)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2014کارگردان: کلینت ایستوودبازیگران: بردلی کوپر و سینا میلرامتیاز راتن تومیتوز به فیلم تک تیرانداز آمریکایی: 72 از 100

وقتی بردلی کوپر پس از جنگ عراق از فعالیت‌های نظامی فاصله می‌گیرد و یک زندگی آرام و معمولی را شروع می‌کند، بچه‌ای نوزاد را در آغوش گرفته است. مصنوعی بودن این نوزاد به اندازه‌ای واضح است که خود آقای بازیگر بعدا اعتراف کرده که صحنه افتضاحی را رقم زده‌اند.

18. جادوگر شهر آز (The Wizard of Oz)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1939کارگردان: ویکتور فلمینگبازیگران: جودی گارلند، فرانک مورگان، ری بولگر، برت لار، جک هالی، کلارا بلندیکامتیاز راتن تومیتوز به فیلم جادوگر شهر آز: 98 از 100

اگر فیلم جادوگر شهر آز را دیده باشید حتما به یاد دارید که جودی گارلند همواره کفش‌های معروف قرمز یاقوتی‌اش را می‌پوشید، ولی وقتی در یکی از صحنه‌ها درختان به سمت دوروتی و مترسک سیب پرتاب می‌کنند او این کفش‌ها را به پا ندارد و در عوض کفش‌های او ساده و مشکی است.

19. نابودگر 3: خیزش ماشین ها (Terminator 3: Rise of the Machines)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2003کارگردان: جاناتان موستوبازیگران: آرنولد شوارتزنگر، نیک استال، کلیر دینز، کریستینا لوکنامتیاز راتن تومیتوز به فیلم نابودگر 3: 69 از 100

از دیگر گاف‌ها و سوتی های عجیب در دنیای فیلم های سینمایی می‌توان به سوتی «نابودگر 3: خیزش ماشین‌ها» اشاره کرد. در این فیلم وقتی هواپیمای جان کانرز در آشیانه قرار دارد اعداد روی بدنه مدام تغییر می‌کنند. برای مثال در یک لحظه روی هواپیما نوشته شده N3035C و وقتی هواپیما در حال پرواز است این عدد N3413F است.

20. داستان عامه پسند (Pulp Fiction)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1994کارگردان: کوئینتین تارانتینوبازیگران: جان تراولتا، ساموئل ال. جکسون، اوما تورمن، بروس ویلیس، هاروی کایتل، تیم راث، کریستوفر واکن، کیتی گریفین، استیو بوشمیامتیاز راتن تومیتوز به فیلم داستان عامه پسند: 92 از 100

اول از همه پیشنهاد می‌کنیم این اثر سینمایی جذاب را حتما تماشا کنید و اگر اقدام به دیدن آن کردید به صحنه‌ای توجه کنید که جان تراولتا و ساموئل ال جکسون وارد خانه‌ای می‌شوند تا چمدان پول را دریافت کنند. قبل از ورود آنها و شروع تیراندازی جای گلوله روی دیوار وجود دارد!

21. شمال از شمال غربی (North by Northwest)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1959کارگردان: آلفرد هیچکاکبازیگران: کری گرانت، اوا ماری سنت، جیمز میسون، کن لینچامتیاز راتن تومیتوز به فیلم شمال از شمال غربی: 97 از 100

دیدن و یافتن سوتی های فیلم های سینمایی نیازمند دقت فراوان است و باید توجه زیادی به تک تک صحنه‌های فیلم داشته باشید. در یکی از صحنه‌ها وقتی ایوا ماری سنت روی کری گرانت اسلحه می‌کشد، بچه یکی از سیاهی لشگرها از ترس شلیک اسلحه گوش‌هایش را می‌گیرد.

22. زن زیبا (Pretty Woman)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1990کارگردان: گری مارشالبازیگران: ریچارد گی‌یر، جولیا رابرتس، آندریا پارکرامتیاز راتن تومیتوز به فیلم زن زیبا: 65 از 100

در برخی از آثار سینمایی نیز نه تنها یک سوتی بلکه چندین سوتی دیده می‌شود و تعجب بیننده را بر می‌انگیزاند. در یکی از صحنه‌ها وقتی جولیا رابرتس با ریچارد گی یر مشغول صبحانه خوردن هستند، او در حال خوردن کروسان است و وقتی دوربین از روی آنها می‌رود و دوباره برمی‌گردد شاهد این هستیم که صبحانه کروسان او تبدیل به پن‌کیک شده و گاف دوم جایی است که پن‌کیک خورده شده به شکلی است که انگار تنها یک تکه از آن جدا شده است.

23. فارغ التحصیل (The Graduate)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1967کارگردان: مایک نیکولزبازیگران: آن بنکرافت، داستین هافمن، کاترین راسامتیاز راتن تومیتوز به فیلم فارغ التحصیل: 87 از 100

یکی دیگر از سوتی های آشکار و عجیب در فیلم های سینمایی جایی است که کاراکتر اصلی فیلم یعنی داستین هافمن مشغول رانندگی در جهت مخالف جاده است. در واقع وقتی قصد دارد از پل خلیج در سان فرانسیسکو به سمت برکلی کالیفرنیا برود، به جای آن که از سمت لاین خود حرکت کند، از لاین مخالف می‌رود.

24. روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 2019کارگردان: کوئینتین تارانتینوبازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، داکوتا فانینگ، بروس درن، امیل هرش، آل پاچینو، لینا دانمامتیاز راتن تومیتوز به فیلم روزی روزگاری در هالیوود: 85 از 100

وقتی لئوناردو دی کاپریو می‌خواهد از اروپا به هالیوود بیاید، با هواپیمای بوئینگ 747 پرواز می‌کند، در صورتی که در آن زمان اصلا چنین هواپیمایی وجود نداشته است و باید به جای آن گفته می‌شد هواپیمای بوئینگ 707 زیرا این هواپیما در سال 1970 وارد خطوط هواپیمایی شد در حالی که فیلم در سال 1969 جریان دارد.

25. بتمن (Batman)

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی

سال اکران: 1989کارگردان: تیم برتونبازیگران: مایکل کیتون، جک نیکلسون، کیم بیسینگرامتیاز راتن تومیتوز به فیلم بتمن: 72 از 100

فیلم بتمن که در سال 1989 اکران شده دارای سوتی‌های عجیب و غریبی است، ولی یکی از مهم‌ترین آنها زمانی است که جوکر و دار و دسته‌اش مشغول کثیف کردن یک تابلوی ارزشمند در موزه هستند، ولی در صحنه بعد از آن وقتی مجددا آن تابلو را نشان می‌دهند کوچک‌ترین اثری از لکه دیده نمی‌شود.

نظر شما درباره 25 سوتی عجیب در فیلم های مشهور سینمایی چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403