برگزاری دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) / پویش تولید محتوای فضای مجازی و‌ کنشگران عاشورایی 


برگزاری دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) / پویش تولید محتوای فضای مجازی و‌ کنشگران عاشورایی 

دبیر دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) از برگزاری این سوگواره با هدف ایجاد جریانی در زندگی مردم خبر داد و گفت: در این سوگواره برخلاف دوره اول آن کارگاه‌ها، ورکشاب و ‌بخش‌های تخصصی را در نظر گرفته و سعی کردیم سوگواره به استان‌ها هم تسری دهیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ظهر امروز یک‌شنبه(۹مردادماه) در نشست دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف در این سوگواره ایجاد جریانی در زندگی مردم است، اظهار داشت: اولین او‌لویت‌ ما در این سوگواره پرداختن به هیات‌های خانگی و ‌تربیت حسینی است، خیلی از اتفاقات در کذشته در دل همین هیات‌های خانگی رقم‌می‌خورد و محلات با پرچم سیاه جلوی درب منازل به این ایام‌زینت می‌دادند.

وی ادامه داد: اولویت د‌وم اقدام درست در راستای مسئولیت و انسجام اجتماعی است، گاهی در گسیل کردن مسئولیت اجتماعی نمی‌توانیم به انسجام برسیم، این در حالی است که در عزای سیدالشهدا همه گروه‌ها با همه تفکرات مختلف یک ید واحد می‌شوند.

دبیرکل دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) تصریح کرد: مساله امام حسین(ع) نباید برای یک کنش یا گروه محصور بشود زیرا سیدالشهدا(ع) منادی وحدت بود، همانطور که در بسیاری از کشورها شاهد هستیم بسیاری از مردم کشورها مسلمان نیستند اما در مورد عزای سیدالشهدا(ع) به دور پرچم امام حسین(ع) می‌گردند.

وی افزود: اولویت سوم ما این است که حرکت امام حسین(ع) که یکی‌ از مصادیق جهاد تبیین به آن پرداخته شود، سیدالشهدا با یک هنرمندی در فضای سیاسی روزگار خود این تبیین‌ را انجام داده است. ثمره تببین هم پذیرش نیست بلکه تفکر است، حرکت تبیینی امام حسین(ع) باعث تفکر و رواج فکر در جامعه شد.

دبیرکل دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) یادآور شد: به‌ مناسبت ایام عزاداری محرم دفتر تبلیغات اسلامی‌ حوزه علمیه قم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌به نمایندگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان این سوگواره را به راه انداخته است.

شیخ‌الاسلامی بیان کرد: در کنار سوگواره برگزاری کارگاه و ورکشاپ نیز در نظر گرفته شده است، باور ما این است که حرکت سیدالشهدا حرکتی برای زندگی بوده و زمانی ‌که ایشان از مرکب خود افتاد زندگی برای مردم‌ آغاز شد.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم این سوگواره بتواند‌ جریانی را در زندگی مردم ایجاد‌ کند تا بتوانیم ‌ما نیز سهمی‌ در زنده نگاه داشتن و ماندگار کردن حرکت سیدالشهدا(ع) داشته باشیم.

دبیرکل دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) ابراز داشت: تلاش شده در این‌ سوگواره امر ‌حاکمیتی دخیل نباشد و مردمی برگزار شود، یکی از موضوعات‌ ما در این‌دوره توجه به هیات‌ها و ‌تکایا است که به فضای تربیتی خانواده‌ها خیلی کمک می‌کند.

شیخ‌الاسلامی اضافه کرد: امسال در ‌تفاوت با سال گذشته بخش‌های تخصصی را به سوگواره اضافه کردیم، همچنین امسال سعی کردیم سوگواره از کار صرف تبلیغی تر‌ویجی به سمت استعدادیابی سوق بدهیم.

به گفته وی برخی از بخش‌ها عناوینی دارند که شاید ساده به نظر بیایند ‌اما برای آنها ادبیات علمی ‌ایجاد کرده‌ایم.

دبیرکل دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) اظهار کرد: امسال همچنین توسعه جشنواره به استان‌ها در راستای سیاست دولت و ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نهادینه کردن‌ عدالت فرهنگی مدنظر قرار گرفته است.

شیخ‌الاسلامی در پایان از برگزاری ‌گردهمایی فعالان‌ عاشورایی و ‌اربعینی در دهه دوم‌ محرم در‌ حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) خبر داد.

؛


پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا