نعیم قاسم: اسرائیل چاره‌ای جز به رسمیت شناختن منابع آبی لبنان ندارد


نعیم قاسم: اسرائیل چاره‌ای جز به رسمیت شناختن منابع آبی لبنان ندارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت که رژیم صهیونیستی در نهایت باید منابع نفت و گاز لبنان را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در جریان مراسم محرم در ضاحیه جنوبی درباره مناقشه مرزی میان بیروت و دولت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: تعلل در پرونده منابع نفتی لبنان، مقاومت را از انجام وظیفه‌اش بازنخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل گزینه‌ای جز به رسمیت شناختن منابع و ثروت‌ آبی لبنان ندارد.

نعیم قاسم همچنین تاکید کرد: آمریکایی‌ها نیز چاره‌ای ندارند و باید دست از سر شرکت‌ها بردارند تا به استخراج و اکتشاف بپردازند.

وی همچنین ادامه داد: پاسخ به خواسته‌های لبنان باید در سریع‌ترین زمان ممکن و در یک دوره مشخص باید باشد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر دشمن ما را تهدید کند، ما در کمین او هستیم و اگر اندگی آماده رویارویی شود ما بیشتر آماده خواهیم شد و برای رویارویی با آن قدرتمندتر خواهیم شد.

وی تاکید کرد: همه بدانند که حزب‌الله در چارچوب ادغام نقش مقاومت با دولت لبنان کار می‌کند تا برای احقاق حقش قدرتمند باشد.

در ماه ژوئن پس از ورود کشتی یونانی "انرجین پاور" به میدان گازی "کاریش" واقع در خط ۲۹ که در دستور جلسه مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی قرار دارد، شدت تنش‌ها در دو طرف مرزها افزایش یافت.

رژیم صهیونیستی مدعی است که میدان گازی کاریش در داخل منطقه اقتصادی این رژیم است درحالی که لبنان می‌گوید این میدان در آب‌های مورد مناقشه واقع است و نباید قبل از پایان مذاکرات غیرمستقیم دو طرف برای ترسیم مرزهای دریایی استخراج گاز از آن را شروع کرد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا