رکورد منفی مردودی شاهکار کمیته داوران است/ عسگری: با دعوت از مدرس اسپانیایی به AFC بی‌احترامی کردیم


رکورد منفی مردودی شاهکار کمیته داوران است/ عسگری: با دعوت از مدرس اسپانیایی به AFC  بی‌احترامی کردیم

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال مردودی بیش از 60 داور و کمک داور در آزمون آمادگی جسمانی را رکوردی منفی و بی‌سابقه در داوری فوتبال کشور دانست.

حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مردودی بیش از 60 داور و کمک داور در آزمون آمادگی جسمانی اظهار داشت: وقتی کمیته داوران وظایفش را به درستی انجام نمی‌دهد همین شرایط پیش می‌آید. این رکورد منفی شاهکار کمیته داوران است که در 40 سال اخیر فوتبال کشور سابقه نداشته است که 60 داور و کمک داور در آمادگی جسمانی مردود شود. دلیل این مساله هم آن است که کمیته داوران هیچ گونه نظارت و کنترلی در دوران آماده سازی داوران نداشته است.

وی افزود: آنطور که در رسانه‌ها خواندم حدود 140 داور در این کلاس داوری حضور داشته‌اند و وقتی بیش از 60 داور مردود می‌شوند یعنی تقریبا 45 درصد داوران حاضر در کلاس مردود شده‌اند. کمیته داوران باید بر روی روند آماده‌سازی داوران نظارت کنند. از سویی دیگر کمیته داوران اقتدار لازم را برای کاهش تعداد داوران برای حضور در لیگ برتر نداشته‌اند و نتوانسته‌اند پاسخ منفی به هیات‌های فوتبال استانی بدهند و به همین دلیل 140 داور دعوت شدند. به نظرم ریزش و مردودی 10 درصدی در آزمون آمادگی جسمانی قابل قبول است.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: وقتی فدراسیون فوتبال چنین شرایط نابسامانی دارد و مدام اخبار اختلاف در هیات رئیسه فدراسیون، اختلاف ملی‌پوشان و... منتشر می‌شود نمی‌توان انتظار دیگری هم از داوری داشت.

عسگری در مورد اینکه اما کمیته داوران یک مدرس اسپانیایی را برای این کلاس آورده بود؛ گفت: اتفاقا با دعوت از یک مدرس اروپایی به نوعی به AFC بی‌احترامی کرده‌ایم! فدراسیون فوتبال ما در قاره آسیاست و همانطور که انتظار داریم AFC به فوتبال ما توجه کند ما هم باید با آنها تعامل داشته باشیم و باید از AFC می‌خواستیم مدرس داوری برای ما اعزام کند. مگر اینکه کلاس‌ها زیر نظر فیفا برگزار شود در آنصورت هم فیفا بیشتر سعی می‌کند از مدرسان داور آن قاره استفاده کند. البته یک دوره ما مدرس روس آوردیم که دلیلش هم این بود که مدرسان AFC مشغول بودند.

وی در مورد اینکه با این تعداد مردودی لیگ برتر فصل آینده با کمبود داور مواجه خواهد شد؛ گفت: در حال حاضر هم با مردودی 60 داور و کمک داور بازهم حدود 10 - 12 داور زیاد هستند! البته من به طور دقیق نمی‌ دانم کدام داوران مردود شده‌اند ولی نباید مسئولان داوری با الفاظ بازی کنند در حالیکه این کلاس پیش فصل داوران لیگ برتر بود اما به دلیل حضور زیاد داوران گفته شد که این کلاس دانش افزایی است و حضور تعداد زیاد داوران معنایش این نیست که همه این داوران در لیگ برتر قضاوت خواهند کرد.این بازی با کلمات است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا