طرز تهیه عدس پلو دمی خوشمزه رستورانی ساده با مرغ مجلسی


عدس پلو دمیعدس پلو یکی از پر خاصیت‌ترین پلوهای ایرانیه که به شدت محبوبه و علاقه‌مندان زیادی داره که میدونن ترکیب این غذا با سالاد، اونم موقع ناهار چقدر رویایی میشه.طرز تهیه عدس پلو به شدت راحته و نیاز نداره که حتما یه آشپز حرفه‌ای باشی تا این پلو...

عدس پلو دمی

طرز تهیه عدس پلو دمی خوشمزه رستورانی ساده با مرغ مجلسی

عدس پلو یکی از پر خاصیت‌ترین پلوهای ایرانیه که به شدت محبوبه و علاقه‌مندان زیادی داره که میدونن ترکیب این غذا با سالاد، اونم موقع ناهار چقدر رویایی میشه.

طرز تهیه عدس پلو به شدت راحته و نیاز نداره که حتما یه آشپز حرفه‌ای باشی تا این پلو خوشمزه رو درست کنی و میتونی با خیال راحت این غذا رو به برنامه غذاییت اضافه کنی.

عدس به عنوان یکی از قدیمی ترین حبوباتی که بشر ازش استفاده کرده خواص زیادی داره و به نوع‌های مختلفی از این دانه مقوی، خوراک تهیه میشه که همه جوره خوشمزه‌س.

عدس پلو اگه ساده باشه یا با گوشت چرخ‌کرده یا مرغ فرقی نداره و در هر صورت طعم خاص خودش رو حفظ میکنه و ما هم در این مقاله ۲ دستور عدس پلو ساده و با گوشت مرغ رو براتون آماده کردیم.

دستور اول

طرز تهیه عدس پلو ساده

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ لیوان
عدس۱/۵ پیمانه
کشمش(اختیاری)۱ پیمانه
پیاز۱ عدد کوچک
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
نکته مهه قبل از شروع آشپزی:عدس رو از شب قبل یا ۳ ساعت قبل از آشپزی بزارید که خیس بخوره تا نفخش گرفته بشه.بسته به نوع برنج برای خیسوندن برنج با آب و ۱ قاشق نمک اقدام کنید تا برنج هم آماده پخت بشه.اگه می‌خواید کشمش استفاده کنید، حتما اون رو چند ساعت بخیسونید.

طرز تهیه عدس پلو ساده خوشمزه در خانه

گام اول

عدس پلو پختن رو با آبکش کردن عدس خیس خورده شروع کنید و در ادامه، عدس رو داخل قابلمه مناسب بریزید و تا روی عدس‌ها بهش آب اظافه کنید. قابلمه رو روی حرارت بزارید که بجوشه و عدس به خوبی نرم و آماده بشه.

گام دوم

روند پخت عدس پلو ساده رو با پختن برنج ادامه بدید، یه این صورت که یه قابلمه روی گاز بزارید و تا نصف بهش آب اضافه کرده و بزارید که بجوشه و قل بخوره. حالا برنج رو به همراه یک قاشق نمک و روغن مایع بهش اضافه کنید.

نکته: پختن برنج بستگی به نوع برنج داره و حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشه و حتما کف روی قابلمه رو بگیرید.

گام سوم

برای دونستن این که برنج پخته شده یا نه، یکی از دانه‌های برنج رو تست کنید و اگه بیرونش نرم و، داخلش سفت بود یعنی آماده‌س و برنج رو روی آبکش ریخته و آب سرد روش بریزید که از چسبندگی دانه‌های برنج جلوگیری کنه.

گام چهارم

طرز پخت عدس پلو رو با آبکش کردن عدس ادامه بدید و کنار بزارید. پیاز رو پوست بگیرید و به صورت نگینی خورد کرده و با یه مقدار روغن داخل تابه مناسب بریزید و شروع کنید به تفت دادن پیازها.

گام پنجم

پیاز که طلایی شد بهش فلفل سیاه و زرچوبه اضافه کرده و به خوبی هم بزنید که یکدست بشن. وقتشه که عدس آبکش شده رو به پیازداغ اضافه کنید و شروع کنید به تفت دادن که عدس طعم بگیره و به خوبی نرم بشه.

گام ششم

عدس تفت خورده رو روی برنج آبکش شده بریزید و سعی کنید که با هم مخلوطشون کنید. حالا یه قابلمه مناسب رو برای دم کشیدن رو حرارت ملایم گذاشته و یه مقدار بهش روغن مایع اضافه کنید و برای ته دیگ کف قابلمه رو نان بزارید.

گام هفتم

درست کردن عدس پلو رو با ریختن عدس و برنج به داخل قابلمه ادامه بدید و با یه قاشق دور برنج رو دور بزنید که به قابلمه نچسبه. در ادامه به اندازه یه ته لیوان آب روی برنج بریزید و در دمی رو بزارید که عدس پلو دم بکشه.

نکته: اگه در دمی نداشتید طوری در قابلمه رو بزارید که هیچ بخاری ازش بیرون نزنه.

گام هشتم

حالا وقتشه که کشمش آماده کنید. برای این کار یه تابه مناسب رو انخاب کرده و روی حرارت بزارید، یه مقدار روغن یا کره بهش اضافه کرده بزارید که داغ بشه، کشمش رو داخل تابه بریزید و بعد از پف کردن کشمش حرارت رو خاموش کنید.

گام نهم

عدس پلو تا حالا دم کشیده، ظرف سرو رو آماده کرده و عدس پلو رو داخلش بریزید و سر سفره بزارید و در کنار کشمش و سالاد و ترشی نوش جان کنید.

دستور دوم

طرز تهیه عدس پلو با مرغ

مواد لازم برای تهیه عدس پلو با مرغ
برنج۳ پیمانه
عدس۱ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد پخته شده
کشمش(اختیاری)۱۰۰ پیمانه
پیاز۱ عدد
فلفل سیاه۱/۴ قاشق چای خوری
زردچوبهنوک قاشق چای خوری
نمکبه اندازه لازم
نکته: برای گرفتن نفخ عدس، اون رو بزارید که خیس بخوره. در ادامه واسه اینکه برنج به خوبی پخته بشه، اجازه بدید که در داخل یه ظرف آب گرم و نمک در حدود ۱ ساعت خیس بخوره. سینه مرغ رو هم بجوشونید که کاملا پخته و نرم بشه که در ادامه ازش استفاده کنیم.

مرحله ۱

طرز پخت عدس پلو با مرغ رو با انتخاب ۲ عدد قابلمه مناسب شروع کنید. داخل یکی از قابلمه ها آب بریزید که به جوش بیاد و عدس رو بعد از آبکش کردن داخل قابلمه بریزید و اجازه بدید که کاملا نرم و پخته بشه.

نکته: درب قابلمه رو نبندید، چون باعث میشه که پوست عدس جدا بشه.

مرحله ۲

قابلمه دوم رو هم تا نصف آب بریزید و بعد از اینکه به جوش اومد برنج رو به همراه یک قاشق غذا خوری نمک و روغن مایع بهش اضافه کرده و اجازه بدید که حدود ۱۰ دقیقه کاملا بپزه.

مرحله ۳

طرز تهیه عدس پلو با مرغ رو با، آبکش کردن عدس پخته شده ادامه بدید و بعد به قابلمه حاوی برنج، اضافش کنید که با هم مخلوط بشن. حالا که زمان پخت برنج تموم شد، مخلوط عدس و برنج رو آبکش کرده و روی برنج آب سرد بریزید.

مرحله ۴

وقتشه که عدس پلو رو بزاریم دم بکشه وبرای این کار، یه قابلمه مناسب رو روی حرارت ملایم گذاشته و یه مقدار خیلی کم روغن مایع داخلش بریزید و مخلوط عدس و برنج رو بهش اضافه کنید و در دمی رو هم بزارید

مرحله ۵

در حین دم کشیدن عدس پلو به سراغ پیاز رفته و اون رو به صورت نگینی خورد کنید و با یه مقدار روغن در داخل تابه تفت بدید که طلایی بشه. حالا بهش زردچوبه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید که با هم یکدست بشن.

مرحله ۶

سینه مرغ که پخته شده رو ریش ریش کرده و به تابه حاوی پیاز اضافه کنید و به خوبی هم بزنید که مواد با گوشت مرغ یکدست بشن. به اندازه مناسب نمک و فلفل سیاه روی مواد بریزید و هم بزنید و اجازه بدید که مرغ به خوبی سرخ بشه.

مرحله ۷

برای سرخ کردن کشمش یه تابه مناسب رو روی حرارت ملایم بزارید و بهش روغن مایع یا کره اضافه کنید و بعد از داغ شدن، کشمش خیس خورده رو داخلش بریزید و و حدود ۱ دقیقه تفت بدید که کشمش پف کنه و از روی حرارت بردارید.

مرحله ۹

خب به قسمت خوشمزه کارمون رسیدیم، میتونید به دو روش عدس پلو رو سرو کنید؛ اول اینکه مرغ و کشمش رو داخل قابلمه عدس پلو ریخته و با هم مخلوط کنید. یا اینکه هر کدوم رو تو ظرف جدا سر سفره بزارید.

نوش جان.

سخن آخر اینه که عدس پلو یه حوراک ایرانی کاملا اقتصادی و مقویه که با کمترین هزینه درست میشه و زیاد وقتتون رو نمیگیره. همونطور که در بالا اشاره کردیم، عدس پلو ساده و با گوشت مرغ و همینوطور گوشت چرخ کرده درست میشه و به غیر از روند پخت عدس پلو، شما میتونید با هرچی که دوست داشتید اون رو سرو کنید.

پایان.

طرز تهیه عدس پلو دمی خوشمزه رستورانی ساده با مرغ مجلسی
5 1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا