توضیحات معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره درگیری در مرز با افغانستان


توضیحات معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره درگیری در مرز با افغانستان

رکنا سیاسی: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، علت درگیری روز یکشنبه در مرز با افغانستان را توجیه نبودن نیروهای افغانستانی به حدود و جغرافیای مرزی با ایران دانست.

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی افزود: برابر گزارش‌های واصله در روز گذشته تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶و ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیز زدند و‌مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با خویشتنداری و جلوگیری از تشدید تنش، مساله را مدیریت کرد و خاتمه داد.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز در همین منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدام تحریک‌آمیز دیگری زدند و به سمت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به تیراندازی اقدام کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اضافه کرد: متقابلا نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی پاسخ تیراندازی را دادند و در ساعت یک و نیم بعداز ظهر و پس از حدود یک ساعت درگیری محدود، این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خاتمه یافت.

میراحمدی خاطر نشان کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان نسبت به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه شوند و این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است تا این اتفاق باعث تنش‌هایی میان دو طرف نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)