سفید و سیاه کلاس داوران لیگ برتر؛ از حضور مدرس اسپانیایی تا شوت توپ VAR به زمین وزارت ورزش


سفید و سیاه کلاس داوران لیگ برتر؛ از حضور مدرس اسپانیایی تا شوت توپ VAR  به زمین وزارت ورزش

کلاس داوری پیش فصل داوران لیگ برتری فوتبال به پایان رسید و این کلاس نکات مثبت و منفی زیادی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالیکه برخی از کارشناسان از شیوه برگزاری کلاس پیش فصل داوران لیگ برتر فوتبال انتقاد کرده‌اند اما این کلاس پیش فصل نکات مثبت زیادی هم برای داوران داشته که برخی نکات مثبت و منفی این کلاس را که شب گذشته به پایان رسید، به صورت گذرا مرور می‌کنیم:

* حضور مدرس داوری اسپانیایی که از مدرسان یوفا و فیفاست یکی از نکات مثبت این کلاس بود هرچند برخی از منتقدان مدعی‌اند بهتر است که مدرس داوری از قاره آسیا انتخاب می‌شد اما بسیاری از داوران از حضور این مدرس اسپانیایی راضی بودند.

سفید و سیاه کلاس داوران لیگ برتر؛ از حضور مدرس اسپانیایی تا شوت توپ VAR  به زمین وزارت ورزش

* انتخاب هتل مناسب و امکانات رفاهی مطلوب برای داوران از جمله دادن لباس و ... از نکات مثبت دیگر این کلاس بود.

* فشار زیاد هیات‌های فوتبالی استانی به فدراسیون باعث شد که تعداد داوران حاضر در این کلاس به حدود 140 داور برسد، تعداد زیاد داوران حاضر در کلاس یکی از نکات منفی بود، زیرا برخی از داوران لیگ برتری معتقد بودند که استاندارد کلاس پیش فصل 80 نفر است اما این کلاس از نظر تعداد حاضرین با استانداردهای بین‌المللی فاصله زیادی داشت.

سفید و سیاه کلاس داوران لیگ برتر؛ از حضور مدرس اسپانیایی تا شوت توپ VAR  به زمین وزارت ورزش

* برگزاری آمادگی جسمانی استاندارد از داوران باعث شد که شمار زیادی از داوران مردود شوند اما این مساله باعث شد که داورانی که واقعا آمادگی جسمانی دارند در لیگ برتر آینده قضاوت کنند. مردودی برخی داوران جوان در این تست‌های داوری نشان داد که برای قضاوت در بالاترین سطح داوری فوتبال باید آمادگی جسمانی مناسب به همراه دانش داوری کافی داشت و فقط توصیه! برای قضاوت در لیگ برتر کافی نیست.

سفید و سیاه کلاس داوران لیگ برتر؛ از حضور مدرس اسپانیایی تا شوت توپ VAR  به زمین وزارت ورزش

* مردودی داوران با تجربه در لیگ برتر باعث می‌شود که دست کمیته داوران برای چینش داوران در مسابقات لیگ برتر خالی بماند. بخصوص اینکه در هفته اول دو مسابقه بسیار حساس استقلال و سپاهان و ذوب آهن و پرسپولیس برگزار می‌شود. به این ترتیب در ادامه رقابت‌های لیگ برتر با غیبت چند داور سرشناس شرایط برای انتخاب داوران بسیار سخت خواهد بود و دست کمیته داوران خالی است.

*در مراسم افتتاحیه این کلاس داوری میرشاد ماجدی سرپرست و حسن کامرانی‌فر دبیر فدراسیون فوتبال صراحتا اعلام کردند که هر کاری که می‌توانستند برای راه اندازی VAR انجام داده‌اند و اکنون فقط منتظر تایید نهایی از سوی وزارت ورزش هستند تا اقدام های بعدی را برای ورود VAR انجام بدهند. به این ترتیب اکنون توپ VAR به زمین وزارت ورزش افتاده است!

بیست و دومین دوره لیگ برتر از جمعه 21 مرداد ماه با بازی استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...