آمار فوتی از کارتن‌خواب‌ها در بارندگی‌های اخیر نداشتیم


آمار فوتی از کارتن‌خواب‌ها در بارندگی‌های اخیر نداشتیم

احمدی صدر گفت: آمار فوتی از کارتن‌خواب‌ها و یا معتادان متجاهر در بارندگی‌های اخیر نداشتیم.

مدیرعامل سازمان رفاه خدمات اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران اظهار کرد: طرح ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر، کارتن‌خواب‌ها و بی خانمان‌ها به دو صورت جمع‌آوری توسط گشت‌های فوریت اجتماعی مستقر در سطح شهر و همچنین تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ انجام می‌شود.

احمد احمدی صدر افزود: به طور معمول در زمان بارندگی‌ها تعداد گشت‌های فوریت‌های اجتماعی در سطح شهر بیشتر می‌شود. در بارندگی‌های اخیر با تذکراتی که به مناطق جهت ساماندهی معتادان، کارتن‌خواب‌ها و بی خانمان‌ها دادیم، باعث شد تا تعداد بیشتری از این افراد در سامانسرا‌ها و گرمخانه‌ها ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه در طول شب‌های بارندگی، ظرفیت تمامی گرمخانه‌ها به طور کامل پر نشد، بیان کرد: در طول زمان بارندگی در مجموع ۳ گرمخانه از حداکثر ظرفیت خود استفاده کرد. البته مابقی گرمخانه‌ها ظرفیت‌های خالی برای پذیرش افراد را داشتند.

احمدی صدر گفت: اینکه چرا در طول روز‌های بارندگی ظرفیت گرمخانه‌ها و سامانسرا‌ها پر نشد، شاید به این دلیل است که در بارندگی‌های اخیر هوای تهران سرد نبود و تنها بارش باران را شاهد بودیم. از سوی دیگر برخی از کارتن‌خواب‌ها سرپناهی را برای در امان ماندن از باران برای خود ایجاد کرده بودند، به همین دلیل به گرمخانه‌ها مراجعه نکردند.

وی ادامه داد: در بارندگی‌های اخیر آماری مبنی بر فوت کارتن‌خواب‌ها و بی خانمان‌ها در سطح شهر نداشتیم. سیل تهران در منطقه امامزاده داوود بود که در جریان آن تعدادی از مردم جان خود را از دست دادند، اما آماری مبنی بر فوت کارتن‌خواب‌ها در این ایام نداشتیم.

مدیرعامل سازمان رفاه خدمات اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی معتادان متجاهر گفت: در حال حاضر در بحث ساماندهی معتادان متجاهر شهرداری تهران ۳هزار ظرفیت پذیرش را با ساخت و بهره برداری مراکز ماده ۱۶ ایجاد کرده است که در اختیار سازمان‌های متولی قرار گرفته است.

وی افزود: از این تعداد ظرفیت تا به امروز ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر را به مراکز ماده ۱۶ انتقال داده ایم که نزدیک به ۷۰ درصد از جمعیت معتادان متجاهر بوده است و ۳۰ درصد مابقی نیز با افزایش ظرفیت‌ها به مراکز منتقل می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی