شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد: شما متولد چه فصلی هستید؟


شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد: شما متولد چه فصلی هستید؟

شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد موضوع بسیار جالبی است چرا که روز تولدتان می‌تواند چیزهای زیادی درباره‌ی شخصیت‌تان و آدمی که هستید بگوید. بر اساس علم ستاره‌شناسی، محل قرارگیری ماه، خورشید، زمین و ستاره‌ها در هنگام تولدتان می‌تواند روی نوع...

شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد موضوع بسیار جالبی است چرا که روز تولدتان می‌تواند چیزهای زیادی درباره‌ی شخصیت‌تان و آدمی که هستید بگوید. بر اساس علم ستاره‌شناسی، محل قرارگیری ماه، خورشید، زمین و ستاره‌ها در هنگام تولدتان می‌تواند روی نوع شخصیتی که دارید موثر باشد. هرچند شاید تاریخ دقیق تولدتان نقش مهمی در خلق و خوی شما نداشته‌باشد، اما پژوهشی که زنیا گوندا، متخصص رفتارشناسی، اخیرا انجام داده‌است نشان می‌دهد شاید بین فصلی که در آن متولد شده‌اید و خلق و خویتان رابطه‌ای وجود داشته‌باشد. با این حال، هرچند شاید فکر کنید کسانی که در ماه‌های تابستان متولد شده‌اند پر از نشاط و سرزندگی هستند، اما روحیاتی که در متولدین هر فصل مشاهده می‌شود، شاید واقعا شگفت‌زده‌تان کند.

شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد

فصل تولد و شخصیت

شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد: شما متولد چه فصلی هستید؟

این پژوهش که برای اولین بار در برلین ارائه شد، نشان می‌دهد کسانی که در ماه‌های بهار و تابستان متولد شده‌اند، معمولا مثبت‌اندیش‌تر از متولدین پاییز و زمستان هستند. هرچند افرادی که در تابستان متولد شده‌اند عموما چشم‌اندازی مثبت دارند، اما به نظر می‌رسد نوسانات روحی‌شان بیش‌تر از دیگران است، و مرتب بین روحیه‌ی شاد و روحیه‌ی غمگین در نوسان هستند. پژوهشگران پی بردند کسانی که در پاییز متولد شده‌اند، در مقایسه با متولدین روزهای سرد زمستان، به‌طور چشمگیری تمایل کم‌تری به افسردگی دارند. مشخص شد آن دسته از شرکت‌کنندگان این پژوهش که روز تولدشان در زمستان بود، خیلی کم‌تر از متولدین سایر فصل‌ها زودرنج بودند.

روز تولد من چه تاثیری بر شخصیت‌ام دارد؟

فصلی که در آن متولد شده‌اید می‌تواند روی انتقال‌دهنده‌های عصبی مونو آمین مختلف، از جمله سروتونین و دوپامین تاثیر داشته‌باشد. این انتقال‌دهنده‌های عصبی مونو آمین در زندگی بزرگسالی قابل تشخیص هستند و باعث شده‌اند پژوهشگران اعتقاد داشته‌باشند شاید فصل تولد تاثیر طولانی‌مدت روی ویژگی‌های کلی شخصیت و روحیات ما داشته‌باشد. وقتی بعدها در زندگی، فصل تولدتان با شخصیت‌تان هم‌خوانی داشته‌باشد، شاید متوجه برخی شباهت‌ها شوید. در کل زمان تولدتان می‌تواند نقش بزرگی در افزایش یا کاهش شانس شما برای تجربه و ابتلا به اختلالات روحی مختلف داشته‌باشد.

شاید شرایط محیطی موجود در محل تولدتان نیز سبب نتایجی متفاوت با یافته‌های این پژوهش شود. مثلا تفاوت در الگوهای آب‌وهوای فصلی یا نزدیکی به خط استوا می‌تواند تاثیر متفاوتی روی انتقال‌دهنده‌های عصبی مونو آمین داشته‌باشد.

کدام تاریخ تولدها رایج‌تر است؟

کم‌ترین رواج ولادت ها در زمستان

بیش‌ترین رواج ولادت ها در تابستان

شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد: شما متولد چه فصلی هستید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا