رقص ماه کامل در طول یک سال را تماشا کنید


رقص ماه کامل در طول یک سال را تماشا کنید

اندرو مک کارتی عکاس نجومی، به مدت یک سال تصاویری از ماه کامل ثبت کرده‌ است و به لطف تلاش‌های او می‌توان رقص ماه کامل در طول یک سال را در یک تایم‌لپس کوتاه خیره کننده تماشا کرد.

رقص ماه کامل در طول یک سال را تماشا کنید

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از اسپیس، ‌ یک ویدیو تایم لپس جدید از اندرو مک کارتی(Andrew McCarthy)، عکاس نجومی، تغییرات ماه کامل را در طول یک سال تمام در آسمان نمایش می‌دهد.

مک کارتی در توضیح ویدئویی که در روز ۲۴ ژوئیه در رسانه اجتماعی ردیت(Reddit) منتشر کرد، نوشت: هیچ ترفندی در کار نیست و این تنها حرکت ماه در مدار به دور زمین است.

مک کارتی می‌نویسد: لرزش ماه را "رخ‌گردی"(Libration) می‌نامند که در نتیجه‌ی مدار نه چندان دایره‌ای ماه ایجاد می‌شود.

مک کارتی هر ماه از آریزونا عکسی از ماه کامل یا تقریباً کامل زمانی که در بالاترین بخش آسمان قرار داشت، ثبت می‌کرد. او همچنین برای حفظ مقیاس ماه کارهایی انجام داد تا اندازه آن در سراسر ویدیو یکسان باشد.

About Nastooh.ir

او همچنین ویدیویی از تغییرات ماه در طول یک ماه قمری ایجاد کرده و آن را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. مک کارتی در این پست می‌نویسد: این ویدیو از دو میلیون عکس از ماه در طول ۲۶ روز تشکیل شده است.

مک کارتی در پست خود در ردیت گفت که در سه سال اخیر تقریباً از تمام ماه‌های کامل عکس گرفته است.

به طور متوسط ‌فاصله زمین تا ماه حدود ۲۳۸ هزار ۸۵۵ مایل (۳۸۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر) است. از آنجایی که مدار ماه یک دایره کامل نیست، مکان‌هایی در مدار وجود دارد که نزدیک‌ترین نقطه به زمین هستند و مکان‌هایی دورتر هستند.

هنگام حضیض، ماه در نزدیکترین فاصله خود به زمین یعنی ۳۶۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتری قرار می‌گیرد. زمانی که ماه به اوج می‌رسد، دورترین فاصله را از زمین دارد، که حدود ۴۰۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است. ماه همچنین در حال حاضر با سرعتی در حدود ۱.۵ اینچ (۳.۸ سانتی متر) در سال از زمین دور می‌شود.

About Nastooh.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟