شائبه تعارض منافع همزمان با پیک هفتم کرونا


در حالی که تا چند هفته قبل، هشدارها و پیش‌بینی‌ها درباره شیوع دور جدید ویروس کرونا در کشور، کمتر جدی گرفته می‌شد، اما بالاخره مسوولان وزارت بهداشت قبول کردند باید تمهیدات جدید و جدی‌تری را برای مقابله با آن اتخاذ کنند. به نظر می‌رسد القای این تصور...

دنیای اقتصاد نوشت، این انتقاد هم از سوی نمایندگان مجلس و هم کارشناسان، به وزارت بهداشت و به ویژه سازمان غذا و دارو وارد شد که در حالی که در پاندمی کرونا، زمان، عنصر مهمی محسوب می‌شد و تغییرات اپیدمی، بسیار سریع و دینامیک رخ می‌داد، تصمیمات و استراتژی خود را به‌روز نکرده و همچون ماه‌هایی که کرونا فروکش کرده بود، در حوزه تبلیغات، رسانه و اجرایی عمل می‌کردند. این درحالی است که توجه ویژه به آمارهای منتشرشده کاملا بیانگر واقعیتی نگران‌کننده است که اگر به آن بی‌توجهی کنیم، مجددا پیش از آغاز فصل پاییز، شاهد روزهای سیاه کرونایی همچون پیک ششم خواهیم بود و هر ساعت و هر روز تعداد قابل ‌توجهی از هموطنانمان را از دست خواهیم داد. بنابر برخی مقایسه‌های آماری، نرخ ابتلای روزانه در نخستین روز تابستان ۱۴۰۱ با نخستین روزهای مرداد، نشان می‌دهد نرخ ابتلای روزانه رشدی حدودا ۲۰ برابری داشته است که تکان‌دهنده برای مردم و هشداردهنده برای مسوولان است.

تعارض منافع یا بی‌توجهی به ظرفیت‌ها

به نظر می‌رسد یکی از عمده‌ترین انتقادات در روزهای اخیر، به آغاز طرح دارویار همزمان با پیک جدید کرونا بازمی‌گردد. در حالی که برخی از اهالی بهارستان در نطق‌ها و مصاحبه‌های خود، انتقادات جدی به آغاز این طرح مهم بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های مورد نیاز وارد کرده‌اند، همزمانی این طرح با پیک هفتم، باعث شده تا مشکلات مردم برای تامین نیازهای دارویی‌شان تشدید شود. از کمبود سرم همچون اتفاقی که در سال گذشته رخ داد، تا عدم مدیریت تزریق واکسن کرونا همزمان با افزایش هشدارها، نشان داد راهکار وزارت بهداشت به ویژه سازمان غذا و دارو برای برداشت دو بار سنگین یعنی دارویار و دور جدید شیوع کرونا، با شکست مواجه شده است. این نتیجه باعث شد تا نمایندگان مجلس که در یک سال اخیر، عمدتا حامی طرح‌های بزرگ دولت برای جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ بودند، این‌بار بر خلاف گذشته لب به انتقاد رسمی و علنی بگشایند و از وضعیت دارو در کشور طی هفته‌های اخیر انتقاد جدی کنند.

کد خبر 1657445

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری