ثبت‌نام 168 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی


ثبت‌نام 168 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی

رکنا: رئیس اداره نظارت بر طرح‌های ملی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۵ هزار متقاضی واجد شرایط دریافت تسهیلات و خدمات طرح نهضت ملی مسکن هستند

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، عارف سهرابی در بازدید خبرنگاران از طرح های نهضت ملی مسکن ارومیه از ثبت‌نام ۱۶۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان در شش مرحله و از ۴۷ شهر استان اقدام به ثبت‌نام کردند، افزود، پنج طرح در آذربایجان غربی به صورت انبوه‌سازی بوده و باقی طرح‌ها به صورت واگذاری گروهی انجام شده است تصریح کرد، از چهار هزار واحد در حال ساخت، 800 واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

وی افزود، سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد است که در حال حاضر چهار هزار واحد مسکن ملی در استان در حال ساخت است.

سهرابی با اشاره به هزینه ساخت مسکن در این طرح گفت، ساخت مسکن در این طرح حدود هفت میلیارد ریال برآورد شده که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی و باقی آورده شخصی است که باید در مدت زمان ۲ سال و در پنج مرحله نسبت به واریز وجه اقدام کند.

وی در ادامه گفت، در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.

وی میزان تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها را سه میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های ملی اداره کل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد، افراد واجد شرایط باید در بازه زمانی دو ساله فرآیند ساخت‌وساز را انجام دهند تا مشکلی در ادامه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وجود نیاید در غیر این صورت اراضی واگذار شده، سلب امتیاز می‌‌شوند.

سهرابی درپایان سخنان خود گفت، میزان اراضی احصا شده چهار هزار و ۲۵۰ هکتار و میزان اراضی ثبت شده در سامانه برای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۱۳۶ هکتار است.

آذربایجان غربی /کریم معجنی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول