قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی


قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

برای استفاده حداکثری از قابلیت های گوشی پوکو x3 لازم است که با ترفند های گوشی شیائومی پوکو X3 و تنظیمات گوشی شیائومی پوکو x3 آشنا باشیم. این امکانات گوشی پوکو x3 و تنظیمات معمولاً نیاز به یک سری مراحل ساده دارند، اما گاهی بعضی از آن‌ها مخفی یا...

برای استفاده حداکثری از قابلیت های گوشی پوکو x3 لازم است که با ترفند های گوشی شیائومی پوکو X3 و تنظیمات گوشی شیائومی پوکو x3 آشنا باشیم. این امکانات گوشی پوکو x3 و تنظیمات معمولاً نیاز به یک سری مراحل ساده دارند، اما گاهی بعضی از آن‌ها مخفی یا ناآشنا هستند. در عین حال سوالاتی در مورد قابلیت ضد آب بودن گوشی پوکو ایکس 3 یا محتویات جعبه Poco X3 Pro و بسیاری موارد دیگر مطرح می‌شود که در ادامه مطلب قصد داریم به آنها پاسخ دهیم. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که برای هر کاربری کدام نسخه از پوکو ایکس 3 بهتر است و چطور می‌توانیم گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

قابلیت های پوکو x3 می‌تواند شامل تنظیماتی برای بالا بردن کیفیت دوربین، تکنیک‌های استفاده از دوربین، برنامه های گوشی، ترفندهای داشتن تجربه بهتر از کاربری گوشی و بسیاری موارد دیگر باشد. اما برای استفاده از قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 لازم است که با مراحل این ترفندها آشنا باشید. از این رو در این مقاله ترفند های گوشی شیائومی پوکو x3 پرو را با هم بررسی می‌کنیم.

ترفندها و قابلیت های گوشی پوکو x3

در این قسمت تعدادی از بهترین ترفندهای گوشی پوکو ایکس 3 در مورد تنظیمات پوکو x3 ، روش ساخت پوشه امن شیائومی پوکو x3 ، برنامه های گوشی شیائومی پوکو X3 ، ویژگی های گوشی پوکو x3 و تکنیک های استفاده از دوربین شیائومی پوکو X3 را به شما معرفی می‌کنیم.

چگونه مصرف اینترنت در Status Bar گوشی پوکو X3 نشان دهیم؟

در گوشی‌هایی که از MIUI 11 به MIUI 12 آپدیت شده‌اند و اخیراً در گوشی Poco X3 مشکل عدم نمایش مصرف اینترنت در نوار وضعیت به وجود آمده است. اما این مشکل را با استفاده از تنظیمات control center به عنوان یکی از قابلیت های گوشی پوکو x3 در گوشی می‌توانید رفع کنید. برای رفع این مشکل مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید:

ابتدا Mi Control Center را دانلود کنید. MI Control Center: Notifications and Quick Actions را به طور مستقیم از گوگل پلی می‌توانید دانلود کنید. حالا اپلیکیشن را باز کرده و پنل Not Running را لمس کنید. با این کار به صفحه بعدی می‌روید. در اینجا به گزینه‌های مختلف مانند Dual SIM، Accessibility، More Services، Write و غیره دسترسی پیدا می‌کنید در اینجا تمام گزینه‌ها را فعال کنید تا همه اجازه اجرا داشته باشند حالا به صفحه اصلی برگشته و به پایین صفحه بروید گزینه Controls را از دو گزینه داده شده انتخاب کنید: Notifications یا Controls حالا از قسمت «Settings» در این اپلیکیشن گزینه Data Usage را لمس کنید هر دو گزینه را فعال کنید: Show Data Usage و Show today’s usage از قسمت Data Usage حالا به صفحه home برگشته و مطمئن شوید که اپلیکیشن Mi Control Center در حال اجرا است به این ترتیب اگر مراحل به درستی انجام شده باشند، وضعیت مصرف اینترنت در نوار وضعیت نمایش داده می‌شود.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

استفاده از Control Center

برای استفاده از control center به عنوان یکی از قابلیت های گوشی پوکو x3 در تنظیمات گوشی پوکو x3 می‌توانید مراحل زیر را به عنوان یکی از ترفندهای گوشی پوکو X3 شیائومی دنبال کنید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید حالا گزینه Display را انتخاب کنید گزینه Control center and Notification Shade را انتخاب کنید با لمس کردن نشانگر، گزینه Use new Control Center را فعال کنید.

علاوه بر این قابلیت اگر می‌خواهید پوشه امن شیائومی پوکو x3 داشته باشید و برنامه‌های خود را پنهان یا قفل کنید، خوب است بدانید که با وجود اینکه پوشه امن مانند سامسونگ در این گوشی وجود ندارد، اما با استفاده از قابلیتی که در چند ترفند بعدی گفته می‌شود می‌توانید به پوشه امن شیائومی پوکو x3 دسترسی پیدا کنید.

تنظیم سرعت نوسازی 120 هرتز

برای استفاده از سرعت تازه سازی 120 هرتزی نمایشگر در تنظیمات گوشی شیائومی پوکو x3 به عنوان یکی از قابلیت های گوشی پوکو x3 می‌توانید مراحل زیر را به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی پوکو X3 دنبال کنید و تنظیمات صفحه نمایش گوشی Xiaomi Poco X3 را تغییر دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید حالا گزینه Display را انتخاب کنید گزینه Refresh Rate یا همان سرعت تازه‌سازی را لمس کنید حالا می‌توانید یکی از دو گزینه 60 هرتز یا 120 هرتز را انتخاب کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

فعال سازی Wifi Calling

برای فعال کردن ویژگی وای فای کالینگ (wifi calling) به عنوان یکی از امکانات گوشی پوکو x3 می‌توانید مراحل زیر را در تنظیمات گوشی پوکو ایکس تری انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید گزینه SIM cards and mobile networks را انتخاب کنید حالا سیم کارتی را که می‌خواهید ویژگی وای فای کالینگ برای آن فعال شوید انتخاب کنید پایین صفحه آمده و با لمس نشانگر گزینه Make Calls using Wifi را فعال کنید.

فعال سازی Google Discover

اگر می‌خواهید اخبار گوگل به عنوان یکی از قابلیت های گوشی پوکو x3 در صفحه home نمایش داده بشوند، مراحل زیر را برای استفاده از این تنظیمات گوشی شیائومی پوکو x3 انجام دهید:

انگشت خود را چند ثانیه روی فضای خالی صفحه نمایش home screen نگه دارید گزینه تنظیمات (Settings) را از پایین گوشه سمت راست انتخاب کنید گزینه More را لمس کرده و Home Screen را انتخاب کنید حالا گزینه 1 Screen را لمس کنید در این مرحله می‌توانید گزینه Google Discover را فعال کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

فعال سازی ویژگی multiple face unlock

اگر می‌خواهید بیش از یک صورت را به عنوان یکی از امکانات گوشی پوکو x3 برای گوشی خود فعال کنید و از این ویژگی به عنوان یکی از قابلیتهای موبایل poco x3 استفاده کنید، مراحل زیر را به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی پوکو X3 انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید گزینه Password and Security را لمس کنید حالا گزینه Face Unlock را انتخاب کنید بعد گزینه Add Face Data را برای اضافه کردن چهره جدید لمس کنید.

استفاده از قابلیت App Lock داخلی

برای داشتن پوشه امن شیائومی پوکو x3 مانند گوشی‌های سامسونگ، در گوشی‌های شیائومی می‌توانید از قابلیت اپ لاک داخلی استفاده کنید. به این ترتیب، اگر می‌خواهید با استفاده از App lock داخلی گوشی به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی پوکو x3 و امکانات گوشی پوکو ایکس 3 ، امنیت اپلیکیشن‌هایتان را بالا ببرید، فقط کافی است مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

در تنظیمات گوشی پوکو ایکس تری گزینه Apps را انتخاب کنید حالا گزینه App Lock را لمس کنید سپس با انتخاب گزینه turn on آن را روشن کنید حالا می‌توانید رمز خود را تنظیم کنید. به این ترتیب بدون پوشه امن شیائومی پوکو x3 هم می‌توانید اپلیکیشن‌های خود را از دسترس خارج کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

فعال سازی press حسگر اثر انگشت

برای استفاده از این ویژگی به عنوان یکی از قابلیتهای مخفی گوشی گوشی پوکو ایکس تری می‌توانید مراحل زیر را در تنظیمات گوشی شیائومی پوکو x3 انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید گزینه password and security را انتخاب کنید حالا گزینه fingerprint unlock را لمس کنید حالا لازم است که رمز pattern خود را بکشید تا بتوانید اثر انگشت‌ها را مدیریت کنید در manage fingerprints گزینه fingerprint recognition method را انتخاب کنید حالا گزینه press به معنای فشردن را به جای لمس انتخاب کنید.

تغییر پس زمینه

برای تغییر پس زمینه (background) در این گوشی می‌توانید مراحل زیر را در تنظیمات گوشی شیائومی پوکو x3 دنبال کنید:

ابتدا چند لحظه انگشت خود را روی صفحه نمایش نگه دارید حالا وارد تنظیمات (settings) شوید که در گوشه سمت راست پایین است حالا گزینه More و بعد Backgrounds را لمس کنید در اینجا می‌توانید پس زمینه را به صورت Dark تیره، Light روشن و System یا شفاف انتخاب کنید.

فعال سازی حالت شب

برای فعال کردن حالت شب (dark)، با کشیدن صفحه نمایش از بالا به پایین control central یا toggle panel را باز کنید حالا آیکن حالت dark mode را لمس کنید تا فعال بشود

فعال سازی قابلیت ضبط مکالمه

برای استفاده از این ویژگی به عنوان یکی از قابلیت های گوشی پوکو x3 لازم است که مراحل زیر را انجام دهید:

Phone Dialer را باز کنید سه خطی را که در سمت چپ دکمه تماس است، لمس کنید حالا در اینجا تنظیمات تماس (Call Settings) را تغییر می‌دهید گزینه Call Recording یا ضبط تماس را لمس کنید تا به صورت خودکار تماس‌ها را ضبط کند.

فعال سازی نوتیفیکیشن نور فلش برای تماس ها

برای فعال کردن این گزینه به عنوان یکی از امکانات گوشی پوکو x3 و ترفند های گوشی شیائومی پوکو x3 یا قابلیت های گوشی پوکو x3 مراحل زیر را انجام دهید:

Phone Dialer را باز کنید سه خط سمت چپ دکمه تماس را لمس کنید حالا وارد Call Settings شوید و تنظیمات تماس ورودی (incoming call settings) را لمس کنید حالا گزینه Flash when ringing را لمس کنید تا فعال بشود.

ضبط صفحه نمایش یا بازی ها

خوب است بدانید که یکی از ترفندهای گوشی پوکو ایکس 3 در تنظیمات صفحه نمایش گوشی Xiaomi Poco X3 امکان ضبط کردن صفحه نمایش است. برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا باید با کشیدن انگشت خود از بالای نمایشگر به پایین control central یا toggle panel را باز کنید چند لحظه انگشتتان را روی screen record نگه دارید حالا وارد صفحه Screen Recorder شوید در اینجا می‌توانید رزولوشن (Resolution)، کیفیت ویدیو (video quality)، جهت تصویر (Orientation)، Sound source و frame rate ویدیو را تنظیم کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

گرفتن اسکرین شات طولانی

یکی از ویژگی های گوشی پوکو ایکس 3 و یا قابلیت های گوشی پوکو x3 امکان گرفتن اسکرین شات های طولانی است. برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا با کشیدن دو انگشت خود از بالای نمایشگر به پایین یک اسکرین شات معمولی بگیرید حالا گزینه Scroll را لمس کنید گوشی به صورت خودکار شروع به پیمایش می‌کند حالا گزینه done را لمس کنید تا اسکرین شات طولانی بگیرید.

چگونه حساسیت تاچ گوشی پوکو ایکس 3 را افزایش دهیم؟

برای افزایش حساسیت تاچ گوشی پوکو ایکس 3 به عنوان یکی از قابلیتهای موبایل poco x3 یا به طور کلی تنظیم آن می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) و سپس Additional Settings شوید حالا به قسمت Language and Input بروید در پایین این تنظیمات گزینه Pointer speed را لمس کنید در این قسمت می‌توانید سرعت و میزان حساسی تاچ گوشی را کم و زیاد کرده و در آخر OK را بزنید.

قابلیت‌ها و ترفند های گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو

گوشی پوکو x3 پرو، علاوه بر قابلیت‌ها و امکانات گوشی پوکو x3 که در بالا ذکر شد از ویژگی‌های دیگر هم بهره می‌برد که در ادامه به آن پرداخته شده است:

انتخاب خودکار بهترین شبکه

برای استفاده از قابلیت Select best network automatically می‌توانید مراحل زیر را در تنظیمات گوشی شیائومی پوکو x3 انجام دهید:

وارد تنظیمات Settings شوید گزینه Wi-Fi را لمس کنید حالا گزینه Wi-Fi assistant را انتخاب کرده و گزینه select best network automatically را انتخاب کنید با لمس کردن نشانگر آن را فعال کنید.

فعال سازی cast screen

فعال سازی اسکرین میرورینگ را به عنوان یکی از قابلیت های گوشی پوکو x3 از طریق تنظیمات گوشی پوکو ایکس تری می‌توانید انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید حالا Connection and Sharing را لمس کنید گزینه Cast را انتخاب کنید و نشانگر را لمس کنید تا فعال بشود (برای استفاده از نمایشگر وایرلس باید وای فای و بلوتوث را روشن کنید).

فعال سازی ویژگی روشن کردن نمایشگر با دو بار لمس

برای فعال کردن ویژگی double tap screen to wake به عنوان یکی از راز های گوشی پوکو X3 شیائومی می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید گزینه Lock Screen را لمس کنید نشانگر را لمس کنید تا گزینه double tap screen to wake فعال بشود.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

فعال سازی raise to wake

با فعال کردن ویژگی raise to wake یا raise to unlock به عنوان یکی از قابلیت های گوشی پوکو x3 ، ترفند های گوشی شیائومی پوکو x3 و یا یکی از امکانات گوشی پوکو x3 در تنظیمات گوشی شیائومی پوکو x3 با برداشتن گوشی قفل آن باز می‌شود. برای فعال کردن آن می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

برای فعال کردن این ویژگی به عنوان یکی از امکانات گوشی پوکو ایکس 3 وارد تنظیمات گوشی پوکو ایکس تری شوید حالا گزینه Lock Screen را لمس کنید نشانگر raise to wake را روشن کنید تا فعال بشود.

اجرا یا باز کردن دوربین با نمایشگر قفل

اگر می‌خواهید در حالت نمایشگر قفل، دوربین را باز یا اجرا کنید، می‌توانید از طریق تنظیمات دوربین پوکو ایکس تری این کار را انجام دهید. برای انجام این کار به عنوان یکی از تکنیک های استفاده از دوربین شیائومی پوکو X3 مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید گزینه Lock Screen را لمس کنید حالا نشانگر Launch Camera را فعال کنید به این ترتیب با دو بار فشار دادن دکمه کم کردن صدا، دوربین را در حالت نمایشگر قفل باز کنید.

فعال سازی Reading Mode

برای فعال کردن حالت مطالعه در گوشی شیائومی پوکو ایکس تری به عنوان یکی از قابلیت های گوشی پوکو x3 می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید حالا گزینه Display را لمس کنید نشانگر گزینه Reading Mode را لمس کرده و فعال کنید

این گزینه امکان تنظیم رنگ زرد رنگ را به دلخواه شما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید برای روشن شدن حالت مطالعه زمان تعیین کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

نمایش سرعت اینترنت یا شبکه در نوار وضعیت

برای نمایش سرعت اینترنت یا شبکه در نوار وضعیت و استفاده از این ویژگی به عنوان یکی از قابلیتهای موبایل poco x3 می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شده و گزینه Display را لمس کنید حالا به پایین صفحه آمده و گزینه Notch Status Bar را لمس کنید نشانگر را لمس کنید تا show connected speed فعال بشود.

به این ترتیب می‌توانید سرعت اینترنت یا شبکه خود را در نوار وضعیت گوشه سمت چپ مشاهده کنید.

نمایش درصد باتری در نوار وضعیت

برای نمایش درصد باتری در نوار وضعیت مراحل زیر را انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شده و گزینه Display را لمس کنید حالا به پایین صفحه آمده و گزینه Notch Status Bar را لمس کنید در این قسمت با لمس کردن Battery Indicator و انتخاب Percentage در کنار آیکن می‌توانید نمایش درصد باتری در نوار وضعیت گوشی را فعال کنید.

فعال سازی dual app یا اپ کلون (App Clone)

اگر می‌خواهید از هر اپلیکیشن خود دو تا داشته باشید می‌توانید از قابلیت dual app یا app clone استفاده کنید:

وارد تنظیمات (Settings) و سپس Apps شوید حالا گزینه Dual Apps را انتخاب کنید حالا اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید تا کلون بشود.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

پاکسازی حافظه

اگر می‌خواهید حافظه را پاکسازی یا ریسِت کنید می‌توانید این مراحل را انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) و سپس Apps شوید حافظه (Storage) را لمس کرده حالا Cleaner را انتخاب کنید بعد clean up را لمس کنید تا همه فایل‌های اضافی را پاک کنید.

تغییر مرورگر پیش فرض به کروم

حالا اگر می‌خواهید مرورگر وب پیش فرض را به گوگل کروم تغییر دهید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

با لمس آیکن تنظیمات وارد آن شوید حالا گزینه System App Settings را لمس کنید در اینجا google chrome را لمس کنید سپس نشانگر گزینه set as default browser را لمس کنید تا کروم در حالت پیش فرض قرار بگیرد.

نحوه اتصال گوشی به پرینتر

اگر می‌خواهید گوشی پوکو ایکس تری را به پرینتر وصل کنید، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

با لمس آیکن تنظیمات وارد آن شوید وارد Additional Settings شوید گزینه Printing را لمس کنید حالا گزینه Default Print Service یا Add new Service را برای اضافه کردن پرینتر به این لیست اضافه کنید.

نحوه غیرفعال کردن یا حذف تبلیغات سیستم MIUI

اگر می‌خواهید تبلیغات سیستم MIUI را حذف کنید لازم است که مراحل زیر را به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی پوکو X3 به ترتیب انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) شوید حالا گزینه Password and Security را لمس کنید بعد Authorisation Revocation را لمس کنید با لمس کردن نشانگر گزینه MSA را خاموش کنید حالا گزینه Revoke را لمس کنید. به این ترتیب تبلیغات سیستم MIUI غیرفعال می‌شود.

تغییر کیفیت دوربین

بالا بردن کیفیت دوربین پوکو X3 شیائومی را می‌توانید از طریق تنظیمات دوربین گوشی پوکو X3 انجام دهید. برای بالا بردن کیفیت دوربین پوکو X3 شیائومی به عنوان یکی از امکانات گوشی پوکو ایکس 3 در تنظیمات دوربین پوکو ایکس تری می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

وارد Camera شوید حالا آیکن سه خط را از گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید در اینجا وارد تنظیمات (Settings) شوید گزینه Picture Quality را لمس کنید حالا یکی از گزینه‌های موجود را به دلخواه خود برای کیفیت دوربین انتخاب کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو x3 و ایکس 3 پرو؛ تنظیمات، امکانات و ترفند های مخفی

ویرایش نوار پیمایش

برای تغییر دکمه های پایین صفحه پوکو X3 شیائومی و استفاده از این ویژگی به عنوان یکی از قابلیت های گوشی پوکو x3 و امکانات گوشی پوکو ایکس 3 هم لازم است یک سری مراحل را انجام دهید تا در آخر صفحه نمایش به حالت کامل دیده بشود و دکمه‌های پایین صفحه حذف یا ویرایش بشوند:

وارد تنظیمات و بعد Additional Settings شوید حالا گزینه full screen display را لمس کنید حالا گزینه buttons را لمس کنید در اینجا می‌توانید دکمه‌های نوار پیمایش را تغییر دهید و ویرایش کنید.

مخفی کردن تصاویر در گالری

برای استفاده از این ویژگی به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی پوکو X3 در تنظیمات گالری گوشی پوکو ایکس تری شیائومی باید از یکی از برنامه های گوشی شیائومی پوکو X3 استفاده کنید. در واقع در تنظیمات گالری گوشی پوکو ایکس تری شیائومی می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را پنهان کنید.

وارد گالری شوید و چند تصویر را انتخاب کنید حالا گزینه Add to album را لمس کرده و بعد private album را لمس کنید در این قسمت Cloud گوشی را فعال کنید حالا لازم است که از حساب کاربری شیائومی خود استفاده کنید و وارد آن شوید همچنین می‌توانید برای آلبوم تصاویر خود رمز بگذارید

اما برای باز کردن پوشه خصوصی مورد نظر چه کاری باید انجام دهید:

وارد گالری و سپس آلبوم‌ها می‌شوید صفحه را پایین بکشید حالا رمز عبور خود را وارد کنید تا به تصاویر یا ویدیوهای خود دسترسی پیدا کنید.

جمع بندی

در این مطلب راهنمای کاملی درباره قابلیت های گوشی پوکو x3 و ترفند های گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو پرداخته شد. البته برخی از موارد ذکر شده در هر دو گوشی مشترک هستند. به طور کلی، دانستن قابلیت های گوشی پوکو ایکس تری و نسخه پرو آن باعث می‌شود که تجربه بهتری از کار کردن با این دو گوشی داشته باشید.

پاسخ به سوالات پرتکرار

آیا پوکو x3 پرو ضد آب است؟

هر چهار مدل گوشی پوکو ایکس 3 شامل Poco X3 Pro، Xiaomi Poco X3 NFC، Poco X3 و Poco X3 GT از استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کنند و این بدان معناست که گرد و غبار و پاشیدن قطرات آبی مانند باران بسیار سبک یا اسپری آب مقاوم‌اند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از گوشی خود در محیط‌های با عمق آب بیشتر مانند استخر یا دریا با احتیاط بیشتری استفاده کنید تا گوشی خیس نشود.

آیا پوکو x3 داغ میکند؟

به صورت طبیعی گوشی‌های پوکو ایکس 3 پرو مشکل گرمایی و دفع حرارت خاصی ندارند و نباید در هنگام استفاده عادی بدنه آنها داغ شود. اما ممکن است در هنگام بازی کردن یا انجام عملیات گرافیکی سنگین و حتی پخش فیلم، اندکی بدنه دستگاه داغ شود که البته جای نگرانی برای کاربر ندارد. دقت کنید که در شرایطی که گوشی شما به شارژ باشد نیز بدنه دستگاه داغ می‌شود ولی در این حالت پیشنهاد می‌شود با خود گوشی به مدت طولانی بازی نکنید تا دستگاه فرصت کافی برای دفع حرارت ایجاد شده در بدنه را داشته باشد.

آیا پوکو x3 برای بازی خوب است؟

با توجه به استفاده از تراشه‌های پردازنده قدرتمند Snapdragon 860 و Snapdragon 732G در نسخه پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 3 می‌توان عملکرد سطح بالایی را در بازی‌های با گرافیک نسبتاً بالا از گوشی‌های سری پوکو ایکس 3 انتظار داشت. با این حال فراموش نکنید که یک دستگاه میان‌رده خریداری می‌کنید و شاید در برخی بازی‌های گرافیک بالا مجبور به کاهش جزئیات گرافیکی در داخل محیط بازی شوید. همچنین بهترین نسخه این سری برای بازی، گوشی Poco X3 GT است که از تراشه قدرتمند پردازشی Dimensity 1100 استفاده می‌کند و به همین دلیل برای امور بازی هیچ مشکل خاصی نخواهد داشت.

آیا پوکو x3 هندزفری دارد؟

به صورت پیش‌فرض شرکت شیائومی هندزفری را در داخل بسته بندی هیچ کدام از گوشی‌های سری پوکو ایکس 3 قرار نداده و در صورت نیاز باید به صورت جداگانه از بازار هندزفری با جک استاندارد 3.5 میلی‌متری خریداری شود.

آیا پوکو x3 اندروید ۱۱ را دریافت میکند؟

همه نسخه‌های پوکو ایکس 3 یا با اندروید 11 به بالا عرضه شده یا بروزرسانی آن را دریافت می‌کنند.

آیا پوکو x3 مادون قرمز دارد؟

همه نسخه‌های پوکو ایکس 3 به درگاه مادون قرمز یا اینفرارد مجهز بوده و می‌توانند به عنوان کنترل تلویزیون یا دیگر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

چگونه نقطه اتصال پوکو x3 را روشن کنیم؟

برای روشن کردن نقطه اتصال یا همان هات اسپات بهترین راه پایین کشیدن نوار نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان ها و فعال کردن گزینه هات اسپات است. در صورت عدم موجود بودن گزینه Hotspot در این بخش کافیست به بخش Settings گوشی مراجعه کرده و از آنجا وارد منوی Connecting sharing شده و به Portable hotspot مراجعه کنید. سپس به راحتی می‌توانید گوشی خود را به هات اسپات تبدیل کنید.

چگونه پوکو x3 را به تلویزیون وصل کنیم؟

به صورت کلی برای اتصال گوشی‌های شیائومی به تلویزیون چندین و چند راه مختلف وجود دارد که برای فعالسازی ساده ترین آنها پس از اتصال گوشی و تلویزیون به یک شبکه Wi-Fi واحد، با مراجعه به Settings و پس از آن Connection sharing وارد بخش Cast شوید. در این مرحله باید اتصال بلوتوث گوشی را نیز روشن کنید. سپس از لیست تلویزیون‌های ظاهر شده در منوی پایین صفحه، دستگاه خود را انتخاب و فعالسازی را تأیید کنید. در غیر این صورت می‌توانید از روش‌های اتصال گوشی به نمایشگر با کابل USB، کابل HDMI و حتی نرم‌افزارهای اتصال بی سیم مانند E-Share و ... نیز استفاده کنید.

اتصال به صورت نمایشگر خارجی:

گوشی پوکو x3 پرو چقدر شارژ نگه میدارد؟

با توجه به باتری 5160 میلی‌آمپری گوشی پوکو ایکس 3، میزان شارژدهی متوسط آن در یک گوشی هوشمند بیش از یک روز است که در صورت استفاده معمولی تا یک روز و نیم نیز ادامه خواهد یافت. در نظر داشته باشید که گوشی پوکو ایکس 3 نسخه پایه با داشتن باتری 6000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی بیشتری دارد و حتی می‌تواند در یک استفاده معمولی تا دو روز نیز دوام بیاورد.

گوشی پوکو x3 چند سیم کارت دارد؟

همه نسخه‌های پوکو ایکس 3 دارای شکاف سیم‌کارت دوگانه بوده هیبریدی بوده که می‌توانند از دو سیم کارت همزمان یا یک سیم کارت و کارت اس دی پشتیبانی کنند. البته استفاده از برخی سیم‌کارت‌های ویژه همراه با مموری میکرو اس دی نیز در این گوشی‌ها میسر است.

دوربین پوکو x3 چند مگاپیکسل است؟

دوربین اصلی پوکو ایکس 3 رزولوشن 64 مگاپیکسلی دارد و سه دوربین با لنزهای اولترا واید، ماکرو و عمق میدان، به ترتیب با رزولوشن‌های 13، 2 و 2 مگاپیکسلی نیز همراه آن، ماژول پشتی دوربین دستگاه را شکل می‌دهند. این گوشی همچنین به دوربین جلوی 20 مگاپیکسلی نیز مجهز شده است.

شارژر پوکو x3 پرو چند وات است؟

به جز نسخه Poco X3 GT که به شارژر همراه 67 وات مجهز شده کلیه نسخه‌های پوکو ایکس 3 با شارژر همراه 33 وات عرضه می‌شوند.

کدام مدل پوکو x3 بهتر است؟

به صورت کلی نمی‌توان به این سوال پاسخ دقیقی داد؛ چرا که نیازهای هر کاربری با دیگری متفاوت است. با این حال اگر به دنبال یک گوشی با شارژدهی بالا می‌گردید بهتر است نسخه پایه پوکو ایکس 3 را انتخاب کنید. بالاترین توان پردازشی در این سری متعلق به پوکو ایکس 3 جی تی است و در عین حال بهترین دوربین نیز در پوکو ایکس 3 پرو یافت می‌شود (از حیث کیفیت کلی در دوربین سلفی و پشت). در انتها نیز کاربرانی که ارتباط NFC بالاترین درجه اهمیت را بری شما دارد بهتر است نسخه Poco X3 NFC را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...