ایده انقلابی سامسونگ برای کاهش مصرف انرژی؛ نرخ نوسازی متفاوت برای نواحی مختلف نمایشگر


ایده انقلابی سامسونگ برای کاهش مصرف انرژی؛ نرخ نوسازی متفاوت برای نواحی مختلف نمایشگر

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ظاهراً سامسونگ در حال توسعه فناوری جدیدی برای نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند بوده با استفاده از آن می‌توان نرخ نوسازی هر بخش از صفحه‌نمایش را به صورت جداگانه تغییر داد.به نظر می‌آید حق اختراع جدیدی را در رابطه با نرخ...

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ظاهراً سامسونگ در حال توسعه فناوری جدیدی برای نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند بوده با استفاده از آن می‌توان نرخ نوسازی هر بخش از صفحه‌نمایش را به صورت جداگانه تغییر داد.

به نظر می‌آید حق اختراع جدیدی را در رابطه با نرخ نوسازی متغییر ثبت کرده است. این فناوری انقلابی در هر بخش از نمایشگر گوشی هوشمند نرخ نوسازی متفاوتی ارائه می‌دهد تا بدین صورت شاهد کاهش فوق‌العاده مصرف انرژی در گوشی‌ها باشیم.

در ادامه این گزارش آمده که اگر نمایشگر گوشی را به چند بخش تقسیم کنیم. نرخ نوسازی در بخشی از نمایشگر که در حال نمایش یک ویدیو است به مراتب بیشتر از بخش دیگری است که محتوای متنی را به نمایش درآورده است. به عبارت دیگر نمایشگر گوشی هوشمند به‌ طور‌ خودکار نرخ نوسازی بخش نمایش ویدیو را افزایش داده و هم‌زمان نرخ تازه‌سازی ناحیه‌ حاوی متن را کاهش می‌دهد.

ایده انقلابی سامسونگ برای کاهش مصرف انرژی؛ نرخ نوسازی متفاوت برای نواحی مختلف نمایشگر

تصاویری که سامسونگ به‌عنوان بخشی از اسناد حق اختراع جدید خود ارائه داده است، صفحه‌ای را نشان می‌دهد که محتوا را با سه نرخ نوسازی مختلف، یعنی ۳۰ و ۹۰ و ۱۲۰ هرتز، نشان می‌دهد.

البته این شرکت اشاره می‌کند که با ترکیب پنجره‌های صفحه‌نمایش، محدودیت‌های فنی برای اعمال نرخ نوسازی وجود خواهد داشت. به‌عبارت‌دیگر، کاربرد این تکنولوژی از الگوهای خاصی تبعیت خواهد کرد و خودسرانه عمل نخواهد کرد.

در واقع سامسونگ به دنبال اعمال هوشمندانه‌ نرخ نوسازی متفاوت روی نواحی مختلف صفحه‌نمایش. توجه کنید غول فناوری کره‌ای در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ درخواست‌هایی برای ثبت اختراعی با عنوان «روشی برای هدایت نمایشگر با نرخ نوسازی چندبرابری و دستگاه‌ الکترونیکی که این‌ کار را انجام می‌دهد» ثبت کرد. این گواهی‌ها اخیراً دردسترس قرار گرفته‌اند.

البته هنوز معلوم نیست که این فناوری نوآورانه در گوشی گلکسی S23 ارائه می‌شود اما با‌‌ توجه‌‌ به شرایط کنونی، بعید به‌نظر می‌رسد این شرکت از تکنولوژی جدید نرخ‌ نوسازی متغییر روی نواحی مختلف صفحه‌نمایش در نسل بعدی پرچم‌داران خود استفاده کند؛ زیرا نمی‌دانیم آیا پیشرفت چشمگیری در این‌زمینه به‌دست آمده است یا خیر. در حال‌ حاضر، می‌توان انتظار داشت سری گلکسی S23 با نمایشگرهای مجهز به نرخ نوسازی متغییر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز عرضه شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان