چرا صدای تلوزیون مدام قطع می شود؟ (+روش تعمیر آسان)


چرا صدای تلوزیون مدام قطع می شود؟ (+روش تعمیر آسان)

بدون توجه به نوع یا مدل تلوزیون شما، بسیاری از مشکلات معمولا در تلوزیون ها به وجود می آیند که از جمله آن ها می توان به قطع شدن صدای تلوزیون اشاره کرد. قطع شدن صدای تلوزیون می تواند باعث نگرانی شما شده و شما را از تماشای تلوزیون بدون صدا خسته کند....

چرا صدای تلوزیون من کار نمی کند؟

چه آنکه تنظیمات تلوزیون نادرست باشد و چه ورودی HDMI اشتباه، به هر حال دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود تلوزیون شما صدا را پخش نکند. بنابراین اگر از کابل ها و ورودی های تلوزیون مطمئن شدید و همچنان تلوزیون صدا ندارد بهتر است تماس با پاراتک را در دستور کار خود قرار دهید.

اغلب دلایلی که باعث مشکل تلوزیون تصویر دارد اما صدا ندارد می شوند عبارتند از:

صدای بسیار کم یا بی صدا بودن تلوزیون یا بلندگوهای خارجی (این مورد اگرچه بدیهی به نظر می رسد اما باید بررسی شود) تنظیمات صدای تلوزیون که به درستی پیکربندی نشده اند بلندگوهای خارجی یا سینمای خانگی که به درستی متصل نشده اند دستگاه ‌های رسانه ‌ای مختلف مانند گیرنده دیجیتال، پخش‌کننده DVD یا کنسول بازی که به دلیل کابل ‌ها، پورت ‌ها یا تنظیمات نادرست به درستی به تلوزیون متصل نشده اند. خرابی سخت افزاری اجزای داخلی تلوزیون خرابی سخت افزاری بلندگوها ی خارجی تلوزیون خرابی سخت افزاری دستگاه های رسانه ای

نحوه تعمیر تلیزیون بدون صدا

اگرچه که تلوزیون ‌های امروزی و هوشمند اغلب با ویژگی ‌های مشابهی تولید و عرضه می شوند، اما تنظیمات صوتی و نحوه تعمیر آن‌ ها اغلب در برندهای مختلف کمی تفاوت دارد.

اما ما در این قسمت سعی داریم تا به طور کلی روش های تعمیر تلوزیون بدون صدا را به شما آموزش دهیم:

1. صدا را افزایش دهید

اگرچه این کار شاید به نظر شما بدیهی برسد اما توجه داشته باشید که در بسیاری موارد دیده شده که کودکان یا دیگر اعضای خانواده صدای تلوزیون را کم کرده اند و دیگران از این موضوع اطلاعی نداشته اند و با نگرانی تصور کرده اند که صدای تلوزیون پخش نمی شود. پس اولین قدم آن است که صدا را در تلوزیون و یا هر نوع دستگاه دیجیتالی که به تلوزیون تان وصل است، زیاد کنید.

2. تنظیمات صدا را بررسی کنید

در این مرحله باید تنظیمات صدا را در تلوزیون و همچنین سایر دستگاه های متصل به تلوزیون، بررسی کنید.

چرا صدای تلوزیون مدام قطع می شود؟ (+روش تعمیر آسان)

3. تلوزیون و دستگاه های متصل به آن را خاموش و روشن کنید

تلوزیون و دستگاه های متصل به آن را یکبار خاموش کرده و پس از جدا کردن کابل ها و اتصال مجدد آن ها، دوباره روشن کنید.

4. کابل ها و پورت های تلوزیون را بررسی کنید

ابتدا کابل‌ ها و پورت‌ های تلوزیون و سپس کابل‌ های موجود در دستگاه‌ های متصل به آن را بررسی کنید. آیا کابل ها به درستی و محکم وصل شده اند؟ آیا کابل ها سالم هستند؟ آیا گرد و غبار یا زباله در بخش های اتصالی آن ها وجود دارد؟ اگر کابل ها مشکل دارند یا اشتباه وصل شده اند، ممکن است مشکل از کار نکردن صدای HDMI در تلوزیون باشد.

5. از سالم بودن دستگاه دیجیتال مطمئن شوید

اگر از دستگاه های دیجیتال خارجی استفاده می کنید، آن را با دستگاه دیگری تعویض کنید تا مطمئن شوید اشکال از دستگاه دیجیتال نیست. همچنین می توانید خروجی بلندگوی تلوزیون را به بلندگو های داخلی تغییر دهید تا ببینید آیا مشکل صدا برطرف می شود یا نه.

اگر مشکل مربوط به یکی از دستگاه های دیجیتالی متصل به تلوزیون است، تنظیمات صوتی آن دستگاه را بررسی کنید. دستگاه را خاموش کنید و حداقل 10 ثانیه آن را از برق بکشید. کابل ها را خارج کنید. سپس آن را دوباره وصل کرده و روشن کنید.

به‌ روزرسانی‌ های نرم ‌افزاری موجود برای دستگاه دیجیتال خود را نصب کنید و اگر هنوز صدایی نمی ‌شنوید، دستگاه را به تلوزیون دیگری وصل کنید.

6. بازنشانی کارخانه بزنید

تلوزیون را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه را از منوی تنظیمات پیدا کنید.

7. به روزرسانی نرم افزار

هرگونه به روزرسانی نرم افزاری را برای تلوزیون بررسی و نصب کنید، سپس صدای تلوزیون را مجدداً آزمایش کنید.

در صورتی که مشکل تلوزیون تان برطرف نشد، با نمایندگی تعمیرات تلوزیون ال جی مشهد به نشانی اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

https://paratek.ir/نمایندگی-تعمیرات-تلویزیون-ال-جی-مشهد/

تعمیر تمام برندهای تلوزیون در شهر مشهد

اگر مراحل گفته شده در این مقاله را امتحان کرده ‌اید و هنوز به کمک نیاز دارید، ما آماده کمک به شما هستیم. برای تعمیر در نزدیکترین مرکز تعمیرات تلوزیون مشهد به خودتان برنامه‌ریزی کنید و با ما تماس بگیرید. کارشناسان خبره ما می‌ توانند تلوزیون شما را در همان روز دوباره راه‌ اندازی کنند. نمایندگی تعمیر تلوزیون ال جی مشهد با سابقه بیش از 30 سال فعالیت در این حوزه، می تواند به بهترین شکل ممکن و با بالاترین کیفت، تلوزیون شما را از هر برندی که باشد تعمیر نماید.

مهم ترین ویژگی ما استفاده از قطعات اورجینال برای هر برندی است. بنابراین دستگاه شما پس از تعمیر توسط تکنسین های ما، به خوبی روز اول خود کار خواهد کرد.

چرا صدای تلوزیون مدام قطع می شود؟ (+روش تعمیر آسان)

پاراتک

پاراتک تلوزیون های شما را از هر مدل و برندی در محل خود شما در هر کجای مشهد که باشید، بدون وقفه تعمیر می کند. کارشناسان ما بدون در نظر گرفتن برند یا زمان و مکانی که دستگاه خود را خریداری کرده اید، تعمیرات سریعی را در اختیار شما قرار می دهند. ضمانت خدمات ما نیز به این صورت است که ظرف 180 روز پس از ارائه خدمات، اگر تلوزیون شما مجددا با همان مشکل قبلی رو به رو شود، تکنسین های ما موظفند مجددا تعمیرات را انجام داده و هزینه ای نیز دریافت نکنند.

برای ثبت سفارش خدمات نصب یا تعمیر تلوزیون خود در پاراتک تنها کافیست وارد سایت paratek.ir شوید و یا با شماره های ما تماس بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟