سه شنبه پلوسی وارد تایپه می شود


سه شنبه پلوسی وارد تایپه می شود

رسانه‌های تایوان خبر دادن که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه وارد تایپه خواهد شد و شب را در این شهر اقامت خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های تایوان به نقل از منابعی که نامی از آنها یاد نکردند، خبر دادند که «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه وارد تایپه خواهد شد و شب را در این شهر خواهد گذراند.

شبکه خبری العربیه نیز گزارش داد که پلوسی روز چهارشنبه با نمایندگان پارلمان تایوان دیدار خواهد داشت.

امروز (دوشنبه) شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام ارشد دولت تایوان و یک مقام آمریکایی گزارش داد، علیرغم هشدارهای مقامات دولت بایدن که نگران واکنش چین به سفر رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان هستند، انتظار می‌رود این سفر در چارچوب تور آسیایی وی انجام شود.

طبق این گزارش، در صورت حضور پلوسی در تایوان، این اولین توقف یک رییس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۵ سال گذشته در این جزیره است و در زمانی انجام می‌شود که روابط ایالات متحده و چین در سطح پایینی قرار دارد.

پیش‌تر هم علی‌رغم هشدارهای جدی و پی در پی پکن، یک رسانه تایوانی گزارش کرد که رییس مجلس نمایندگان آمریکا فردا شب (سه‌شنبه) به وقت محلی وارد تایوان می‌شود.

وزارت خارجه چین در جدیدترین هشدار، امروز دوشنبه گفت: «سفر احتمالی پلوسی به تایوان نقض حاکمیت ما خواهد بود و بر روابط ما با واشنگتن تأثیر منفی خواهد گذاشت». خبرنگار شبکه «الجزیره» در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه چین به نقل از وی گزارش داد: «در صورت سفر پلوسی به تایوان، ارتش چین بیکار نخواهد ماند».

از سوی دیگر به گزارش وبگاه خبری «ایژیا نیکی» پیش از سفر پیش‌بینی شده اما تایید نشده «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش ایالات متحده در حال نزدیک کردن ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای بزرگ خود به این جزیره است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل