فیس ‌بوک در راه متاورس شکست می خورد!


فیس ‌بوک در راه متاورس شکست می خورد!

خالق اتریوم میگوید بعلت اینکه متاورس هنوز یک مفهوم تعریف نشده است،او فکر می کند شرکت هایی مانند فیس بوک برای ساخت آن با مشکل مواجه خواهند شد. بوترین گفته است که او شک دارد که هرگونه "تلاش های شرکتی" برای ایجاد متاورس موفق باشد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ ویتالیک بوترین فکر می‌کند هر شرکتی که امروز تلاش کند متاورس را بسازد، اشتباه می‌کند.

فیس ‌بوک در راه متاورس شکست می خورد!

خالق اتریوم در اوایل روز یکشنبه دیدگاه خود را در مورد اینکه فضای نوپای متاورس می تواند به کجا هدایت شود در توییتر به اشتراک گذاشت و گفت که فکر می کند شرکت هایی که در تلاش برای ایجاد متاورس هستند بعید است در تلاش های خود موفق شوند.

در حالی که او گفت که فکر می‌کند متاورس جز قطعی آینده جهان خواهد بود، افزود که همچنان عقیده دارد،هیچ یک از تلاش‌های شرکتی موجود برای ایجاد متاورس راه به جایی نمیبرد.

بدون شک برجسته‌ترین بازیگر شرکتی که تا به امروز به متاورس علاقه نشان داده،شرکت متا است، شرکت مادر فیس‌بوک که در اواخر سال گذشته به عنوان بخشی از برنامه خود برای ورود پر قدرت به متاورس، نام تجاری خود را به متا تغییر داد.

بوترین در انتقاد از شرکت‌هایی مانند فیسبوک که وارد این فضا می‌شوند،در یک توییت نوشت:هر چیزی که فیس‌بوک اکنون ایجاد کند،در آینده خراب می‌شود.

ویتالیک بوترین به دلیل شخصیت صریح خود شناخته شده است.

همچنین وجه عمومی او با اتریوم در طول سال های موجودیت اتریوم رشد کرده است،او اغلب از حساب توییتر و وبلاگ خود برای بحث در مورد فناوری اتریوم و اینکه چگونه تمرکززدایی می تواند بر جهان تأثیر بگذارد استفاده می کند.

اگرچه او در گذشته به طور مفصل در مورد NFT ها اظهار نظر کرده است، و خاطرنشان می کند که از رونق بازار ان اف تی،سال 2021 شگفت زده شده است،او به ندرت در مورد متاورس صحبت کرده است.

اینترنت نسل بعدی

اگرچه هنوز یک مفهوم مبهم است، اما متاورس به طور گسترده برای اشاره به اینترنت نسل بعدی استفاده می شود که در آن کاربران می توانند در دنیای مجازی همه جانبه با دیگران کار، بازی و ارتباط برقرار کنند.

اعتقاد بر این است که متاورس عناصر واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و فناوری بلاک چین را در خود جای خواهد داد.

نسخه‌های موفق ام‌ام‌اوآرپی‌جی (MMORPG) مانند فورتنایت Fortnite)) و ران اسکیپ (Runescape) به‌عنوان نمونه‌های اولیه دنیای متاورس توصیف شده‌اند، اما در سال‌های اخیر عناوین کریپتویی مانند دیسنترالند (Decentraland) و سند باکس (The Sandbox) در استقبال از فضای متاورس موفق شده‌اند.

هر دو این پلتفرم ها به کاربران این امکان را می‌دهند که زمین‌های دیجیتالی داشته باشند و در جهان‌های مجازی کاوش کنند.

آن‌ها همچنین میتوانند از توکن‌های خود در این فضا استفاده کنند، چیزی که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال معتقدند در آینده کلید متاورس خواهد بود.

ان اف تی ها نیز اغلب در کنار فضای متاورس قرار می گیرند، زیرا می توان از آنها برای نمایش شخصیت های آنلاین، سرزمین مجازی یا سایر آیتم های درون بازی استفاده کرد و به کاربران مالکیت واقعی دارایی های آنها را می دهد.

همچنین چندین شرکت بزرگ اعلام کردند که وارد دنیای متاورس شده اند،شرکت‌هایی مانند آدیداس و کوکاکولا اکنون صاحب زمین های دیجیتال در متاورس هستند.

علاوه بر این تبلیغات متاورس در ماه اکتبر زمانی که زاکربرگ متا را معرفی کرد به اوج خود رسید، از آن زمان تاکنون این شرکت نشان داده است که آماده است تا این فضا را به جلو هدایت کند.

زاکربرگ در سال 2021 اعلام کرد که بازوی متاورس این شرکت،حدود 10 میلیارد دلار در آزمایشگاه‌های متاورس سرمایه گذاری کرده است.

متا برای آینده ای دشوار آماده می شود

زاکربرگ قبلاً پیش بینی کرده بود، که تمرکز شرکت بر روی متاورس باعث از دست دادن سرمایه در آینده قابل پیش‌بینی، می‌شود.

متا سرمایه‌های اختصاص داده شده به تحقیق و توسعه را برای بخش سخت‌افزار متاورس، که وظیفه ایجاد سخت‌افزار مناسب برای مردم به منظور داشتن تجربه بهتر واقعیت جایگزین بر عهده دارد، را به شدت افزایش داده است.

با این حال، زاکربرگ به متاورس و آنچه که در آینده می تواند برای شرکت به ارمغان بیاورد، اعتقاد زیادی دارد. او قبلاً گفته بود که معتقد است متاورس می‌تواند میلیاردها نفر را به پلتفرم های متا جذب کند و خدمات کسب درآمد در آن زمان مقیاس‌پذیرتر خواهد شد.

اخراج کارکنان و کاهش شدید استخدامی های جدید در شرکت متا

مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل این سازمان، اظهار داشت که وضعیت اقتصادی فعلی برنامه های استخدام شرکت را برای سال جاری تغییر خواهد داد.

زاکربرگ اظهار داشت که متا در سال جاری بین 6000 تا 7000 مهندس را استخدام خواهد کرد که از 10000 استخدامی پیش بینی شده کمتر است.

این بدان معناست که شرکت متا، استخدام های امسال را بین 30٪ تا 40٪ کاهش داده است.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد که این شرکت دیدگاه خود را در مورد نحوه عملکرد کارگران تغییر خواهد داد و به استانداردهای بالاتر در این زمینه اشاره کرد.

زاکربرگ در این باره اظهار داشت: امید من برای بالا بردن توقعات و داشتن اهداف تهاجمی تر و افزایش حرارت، این است که فکر می کنم این مکان (شرکت متا)برای برخی از افراد مناسب نباشد.

زاکربرگ همچنین در مورد اخراج‌های اخیر متا اعلام کرد: در واقع، احتمالاً افراد زیادی در شرکت هستند که نباید اینجا باشند.

لازم به ذکر است که شرکت متا در سال 2021 خسارت 11 رقمی را گزارش کرد.

همچنین سال 2022 برای شرکت متا سودآور نبوده است،این شرکت اولین کاهش درآمد و ضرر 2.8 میلیارد دلاری را در گزارش درآمد سه ماهه دوم خود گزارش کرد.

به عبارت دیگر، بر اساس اعداد و ارقام، این شرکت هنوز راه درازی برای اثبات اشتباه بوترین در پیش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی