« وقت محدود» کتابی مسموع است


« وقت محدود» کتابی مسموع است

باقری اصل با بیان اینکه در کتاب «وقت محدود» با پژوهشی ماجرا محور روبه رو هستیم، گفت: در این کتاب حب و بغضی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،«محسن باقری اصل » در نشست نقد و بررسی کتاب «وقت محدود؛ روایت زندگی امنیتی شهید سید کاظم کاظمی» که از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری انجمن پیشکسوتان سپاس عصر یک شنبه نهم مرداد برگزار شد، گفت:این کتاب رئالستیک و واقع‌گرایانه است اما خوشبختانه وارد دام رمانتیک‌بازی نشده است نویسنده در نگارش کتاب با کار سختی رو به رو است هرچند ظاهرا کتاب ساده است اما کار جان‌فرسایی است که روایان را با طبقه‌بندی‌های امنیتی کنار هم بچیند.

این نویسنده با بیان اینکه در کتاب وقت محدود با پژوهشی ماجرا محور روبه رو هستیم، عنوان کرد: نویسنده حد خودش را می‌داند و آگاه است که راوی تا چه حد باید حرف بزند. این کتاب کلیشه‌ای، جهت‌دار، هیجان‌زده و شتاب‌زده نیست . در این کتاب حب و بغضی وجود ندارد و این ویژگی‌ها کتاب را جذاب می‌کند.

وی وقت محدود را کتابی مسموع دانست و افزود: نویسنده در کتاب وقت محدود با قلمی که در سایه می‌نویسد خودش را برجسته نمی‌کند. مضمون هر کتابی را نثر آن مسموع می‌کند و این کتاب مسموع است. یک ضد انقلاب در لندن، آمریکا و اروپا با خواندن این کتاب می‌تواند از آن بهره‌برداری کند.

باقری اصل با بیان اینکه وقت محدود همدلی مخاطب را به همراه دارد، افزود: این به خاطر زبان ساده‌ای که در این کتاب به کار گرفته شده است. مخاطب این کتاب در وهله اول دانشجویان به ویژه کسانی هستند که کار تشکیلاتی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم تشکل‌های دانشجویی این کتاب را بخوانند و درباره آن بحث کنند. روح کتاب شبیه بخشی از بازی مافیا است و عنصر سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی در آن وجود دارد.

این منتقد با بیان اینکه پیشنهاد می کنم بخش زندگینامه را در چاپ بعدی از وقت محدود حذف کنند، گفت: به زیرتیتر کتاب نقد دارم چرا که کتاب زندگی‌نامه نیست بلکه روند شکل‌گیری اطلاعات سپاه را در این کتاب می‌بینیم.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق