شیر مادر بازدارنده بروز بیماری های قلبی و چاقی در نوزادان


شیر مادر بازدارنده بروز بیماری های قلبی و چاقی در نوزادان

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: شیر مادر سبب پیشگیری از استرس و افسردگی مادر خواهد شد و باعث ایجاد ارتباط عاطفی بیشتر بین مادر و نوزاد می شود.

علیرضا مرندی گفت: آکادمی‌های مختلف دنیا تاکید زیادی بر تغذیه با شیر مادر دارند؛ زیرا باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی ، عفونت ادراری، دیابت نوع یک و دو، آلرژیک مانند آسم و چاقی می شود. شیر مادر تقویت کننده واکسن و مملو از آهن و دیگر املاح مورد نیاز بدن نوزادان است.

او گفت: این تغذیه سرشار از مواد مغذی مورد نیاز نوزاد است و تنها شاید قطره ویتامین د به عنوان مکمل برای نوزاد نیاز باشد.

او افزود: فرآیند شیر دادن سبب پیشگیری از ابتلای مادر به سرطان سینه و دیگر بیماری‌ها خواهد شد. تا شش ماه اول نوزادان باید با شیر مادر تغذیه شوند.

او گفت: شرایط روحی و روانی مادر در راستای شیر دادن مهم است. باید همسر شرایط لازم برای انجام فرآیند شیر دهی نوزاد توسط مادران را ایجاد کند. این که شیر دادن سبب بروز زردی نوزاد می‌شود،کاملا نادرست است.

او افزود: تغذیه با شیر مادر باعث شده است تا در آینده فرزندان جامعه از سلامت بهتری برخوردار باشند. فرآیند شیر دادن آثار معنوی زیادی را به همراه خواهد داشت.

آموزش و حمایت، شعار امسال هفته جهانی شیر مادر

در ادامه این مراسم پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: برنامه ریزی‌های خوبی در زمینه آموزش و تبلیغ تغذیه نوزاد با شیر مادر شده است. بیش از ۷۵ درصد از بیمارستان‌های خصوصی در امر تغذیه با شیر مادر فعال هستند.

شیر مادر بازدارنده بروز بیماری های قلبی و چاقی در نوزادان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس