چراغ سبز معامله گران به رشد قیمت ها


چراغ سبز معامله گران به رشد قیمت ها

روندهای درونی بازار نشان از بهبود وضعیت بورس دارند. دیروز ارزش معاملات در سطح پائینی قرار داشت و نسبت به روز یکشنبه 37 درصد کم شد.

چراغ سبز معامله گران به رشد قیمت ها

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز گذشته شاخص‌های بازار سهام سقوط کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 11 مرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل افزایش 4 هزار و 112 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 386 واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز 35 واحد بالا آمد.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 280 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 327 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 46 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 54 درصد بازار افت قیمت داشتند.


بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ سیمان فارس (سفار)، شرکت‌ سیمان هرمزگان (سهرمز) و شرکت ماشین سازی اراک (فاراک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ فولاد آلیاژی یزد (فولای)، شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا) و شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای های وب (شرکت داده گستر عصر نوین-های وب)، شفن (شرکت پتروشیمی فناوران) و تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زددشت)، شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز (اعتلا) و موسسه اعتباری ملل (وملل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
عرضه و تقاضای بازار

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 51 درصد کاهش یافت و 24 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 71 میلیارد تومان ایستاد.
بیشترین تقاضاها

در روز دوشنبه نماد زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) با صف‌ خرید 26 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از زاگرس، نمادهای سبزوا (شرکت سیمان لار سبزوار) و سهرمز (شرکت سیمان هرمزگان) بیشترین صف خرید را داشتند.
بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد لبوتان (شرکت صنعتی بوتان) تعلق داشت که ارزش آن 5 میلیارد تومان بود. پس از لبوتان، نمادهای فمراد، شفن، ثغرب و تکنو بیشترین صف فروش داشتند.
پیش بینی بورس امروز

دیروز پس از دو روز، شاهد رشد شاخص‌های بازار سهام بودیم. با این حال همچنان تعداد نمادهای قرمز بازار زیاد است و شاخص هم وزن تنها 386 واحد رشد کرد.

روز دوشنبه معاملات با رشد تقاضا آغاز شد و از ابتدا روند شاخص‌ها صعودی بود. با این تفاوت که شاخص کل در یک روند با ثبات به صعود ادامه داد اما در یک ساعت پایانی شاخص هم وزن نزولی شد.

همچنین همانند 6 هفته اخیر خروج پول حقیقی ادامه داشت، دیروز این روند برای سی و سومین روز متوالی ادامه داشت اما میزان آن نسبت به روز پیشین 47 درصد کمتر شد.

خگستر، شفن، بپاس، شتران، تفارس، شستا، شپنا، میدکو، وتوصا و شبندر بیشترین خروج پول حقیقی را در معاملات روز دوشنبه داشتند.

با این وصف روندهای درونی بازار نشان از بهبود وضعیت بورس دارند. دیروز ارزش معاملات در سطح پائینی قرار داشت و نسبت به روز یکشنبه 37 درصد کم شد. به نظر می‌رسد ریزش سمت عرضه موجب غلبه تقاضا و رشد قیمت‌ها در بازار شده است. ناظران بازار معتقدند که قیمت‌ها به کف رسیده و در سطوح قیمتی فعلی فروشنده‌ها در بازار کم تعداد هستند. بنابراین می‌توان در انتظار رشد قیمت‌ها در معاملات امروز باشیم.



اکوایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو