صالحی امیری: در قبال تیم امید وظیفه مان را تا نهایت انجام داده ایم


صالحی امیری: در قبال تیم امید وظیفه مان را تا نهایت انجام داده ایم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در قبال تیم امید وظیفه مان را تا نهایت انجام داده ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رونمایی از ۳۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی ورزش کشور با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به حضار و ارائه صحبت هایی درباره مراسم تاریخ شفاهی، اظهار داشت: ورزش ایران امروزه از وجود پیشکسوتان چند نسل ورزش قهرمانی و مدیران تاریخ در این مجلس به خود می‌بالد. مجموعه دارایی‌های ما در ورزش ایران بیش از ذخایر بانک مرکزی‌ست؛ آن ذخایر مادی‌ست و بالاخره به اتمام می‌رسد اما ذخایر ورزش ایران معنوی‌ست و به اتمام نمی‌رسد. برنامه داریم این پیام را به آیندگان بدهیم که اهتزاز پرچم ایران به‌‌خاطر همین خون دل‌ها و تلاش‌هاست.

وی در ادامه بیان داشت: نعمت، کرسی و سکوی امروزه ورزش ایران به‌خاطر همین پیشکسوت‌هاست. ما جامعه فراموش‌کاری هستیم و شهدا و قهرمانان را از یاد می‌بریم. ورزش ایران زنده و پویاست چون بزرگانش حیات دارند. این حرکت به مثابه قطاری‌ست که هر ماه تکرار می‌شود، باید باور کنیم این قطار در مقصد هزارم توقف می‌کند؛ امروز ۷۰ جلد چاپ کرده‌ایم و باید به ۱۰۰۰ جلد برسیم که اگر کرونا نبود، الان به ۲۰۰ جلد رسیده بودیم.

صالحی‌امیری با تاکید بر تداوم روند تجلیل عنوان داشت: این جریان هیچ‌گاه متوقف نشده تا به آیندگان بگوئیم که ورزش ایران در قرن گذشته همیشه حیات داشته. جوانان ما باید الگوهای خود را از میان قهرمانان ایرانی انتخاب کنند و نه گزینه‌های خارجی؛ تختی را نماد موزه ورزش قرار داده‌ایم چون قهرمان و پهلوان جهان و ماست. سالی ۵ میلیارد تومان برای ورود ورزش به عرصه سینما برنامه خواهیم داشت. باید از زنان موثر در ورزش هم نام ببریم که ورزش بانوان را به غرور رسانده‌اند.

صالحی امیری در ادامه در جمع خبرنگاران درباره این مراسم گفت: صحنه باشکوهی داشتیم با جمعی از پیشکسوتان و پهلوانان. فلسفه و انگیزه ما از این کار این بوده که بگوییم ورزش ایران دارای تبار و تاریخ و هویت است. با فلسفه علمی می.خواهیم تجربیات و خاطرات را ثبت و ضبط کنیم که تاکنون ۷۰ جلد را چاپ کردا‌ایم و قصد ضبط ۱۰۰۰۰ ساعته مستند تلویزیونی داریم. این آثار ۲ فایده دارد، یکی این که اگر دانشمندی بمیرد، یک کتابخانه بزرگ سوخته. در اریخ شفاهی مجموعه دانش و تجربه را ثبت و صبط نیم که به نسل بعدی و در مراکز دانشگاهی و مدارس ارائه شود. جامعه ایران باید بداند اگر امروز ورزش ایران می‌درخشد، بخاطر وجود انسانهایی بوده که کام ملت را شیرین کرده‌اند.

وی افزود: هماهنگی‌ها برای پخش مستندها در صداوسیما صورت گرفته و این تاریخ شفاهی در مسیر توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی است. ورزش ایران بیش از هر زمانی به دمیدن روح فرهنگ نیاز دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه درباره انصراف تیم امید از بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی بیان کرد: با میرشاد ماجدی در ارتباطم. اتفاقی که متاسفاته افتاد این بود که تست بالای ۴ نفر از بازیکنان مثبت شد که احتمال تسری وجود داشت. این افراد باید ۱۵ روز در قرنطینه باشند که امکان اعزام نیست. تعدادی از بازیکنان مصدوم شدند و این ۲ عامل مشکل تیم امید را ۲ برابر کرد. عدم عمکاری باشگاه ها برای در اختیار دادن بازیکن هم بود اما ما در مسائل فنی هیچ دخالتی نداریم. طی ۲ مرحله یک میلیارد به تیم امید کمک گرده‌ایم و همچنان مسیر را ادامه می دهیم. همه رسانه‌ها و افکار عمومی حمایت کنند که تیم امید جایگاه خودش را بعد از این پیدا گند. در تقسیم کاری که انجام شد، وظیفه ما تا نهایت انجام شده و برای این تیم حدود ۳ میلیارد هزینه ارزی و ریالی بوده. تمام هزینه های ثبت نام لباس پرواز ملزومات پرداخت شده و چیزی که برای ما مهم بود، حضور این تیم و رقابت با تیم های بزرگ افریقایی بوده که الان با اعلام عدم حضورمان، مجموعه جدول بازی‌ها تغییر کرده. ۳ بار با سرپرست کاروان حرف زدم و این شد که ما به ستاد اعلام کنیم به علت کرونا امکان حضور نیست. درباره یحث های مالی و بازگشت آن هم باید حرف بزنیم. سرپرست در حال مذاکره با ستاد برگزاری بازی‌هاست، کرونا و مصدومیت می‌تواند توجیه قانع‌کننده‌ای باشد.

وی در پایان درباره انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: درباره مسائل انتخاباتی به زودی در نشستی صحبت می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند