سقف ریالی داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت تا اطلاع ثانوی برداشته شد


سقف ریالی داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت تا اطلاع ثانوی برداشته شد

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: پیش از این، برخی داروخانه‌ها دارای سقف تعدادی یا هزینه‌ای بودند و در نتیجه نمی‌توانستند در ماه تا بیش از مبلغ یا تعداد مشخصی مراجعه را پذیرش کنند، اما با اجرای طرح دارویار و در راستای ارائه خدمات بهتر...

به گزارش ایرنا از سازمان بیمه سلامت، کیوان تاجبخش افزود: برخی موسسات فیزیوتراپی نیز دارای سقف تعدادی یا هزینه ای بودند که این موضوع باعث می‌شد دسترسی بیماران به مراکز فوق کاهش پیدا کرده و در طول هر ماه تعداد محدودی بیمار پذیرش شود که در راستای افزایش سطح دسترسی و ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان این سقف برداشته شد و تمام مراکز فیزیوتراپی بدون سقف ریالی یا تعدادی می‌توانند خدمات خود را به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه کنند. البته سقف مربوط به خدمت فیزیوتراپی و تعداد جلسات فیزیوتراپی و تجویز پزشک مربوطه وجود دارد که ادامه پیدا خواهد نمود.

وی اظهار داشت: همچنین بیمه شدگان روستایی در سطح دوم خدمات سلامت و پس از ارجاع فقط می‌توانستند به تعداد خاصی از داروخانه‌های طرف قرار داد روستایی در محل زندگی خود مراجعه کنند که در راستای افزایش دسترسی بیمه شدگان صندوق روستاییان و عشایر به خدمات داروخانه‌ها مقرر شد این بیمه شدگان با رعایت نظام ارجاع بتوانند از همه داروخانه‌های دولتی و خصوصی در تمام کشور استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس طرح دارویار که از ۲۳ تیرماه با دستور رییس جمهور و اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور در حال اجراست، سیاست‌های ارزی و انتقال ارز دارو به بیمه‌ها، در واقع یارانه دارو به بیمار می‌رسد و در نتیجه قیمت دارو با نسخه پزشک، هیچ‌گونه افزایشی برای بیمار نخواهد داشت؛ به طوری که قیمت‌ها ثابت و مانند قبل بوده و باتوجه به افزایش پوشش بیمه‌ای، در برخی موارد برای بیمار کاهش قیمت نیز خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند