سفر محرمانه مقام آمریکایی به تل‌آویو پس از هشدار حزب‌الله


سفر محرمانه مقام آمریکایی به تل‌آویو پس از هشدار حزب‌الله

به دنبال هشدارهای اخیر حزب‌الله به رژیم صهیونیستی درباره نقض حقوق لبنان در میدان گازی «کاریش»، آمریکایی‌ها فرستاده ویژه خود را به فلسطین اشغالی فرستادند.

منابع رسانه‌ای صهیونیست خبر دادند فرستاده و میانجی آمریکا در مذاکرات برای ترسیم مرز بین لبنان و رژیم صهیونیستی به صورتی محرمانه به فلسطین اشغالی رفت.

وبگاه صهیونیستی «واللا نیوز» روز سه شنبه (امروز) گزارش داد، آموس هوکشتاین فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزی (مرز آبی لبنان و فلسطین اشغالی) در «سفری محرمانه» به تل‌آویو رفت و با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

طبق این گزارش، این مقام آمریکایی پس از پایان دیدارها و رایزنی‌هایش در بیروت، دوشنبه شب (دیشب) به فلسطین اشغالی رفت.

واللا نیوز مدعی شد که هوکشتاین در این سفر با تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی در زمینه ترسیم مرزها با لبنان هم دیدار و رایزنی کرد.

آموس هوکشتاین فرستاده ویژه آمریکا روز یکشنبه به بیروت رفته بود. در آستانه این سفر،‎ بخش رسانه‌ای «الاعلام الحربی» شاخه لبنان تصاویر و فیلمی از سکوهای نفتی-گازی رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

در این فیلم مختصات میدان‌های گازی و سکوهای استخراج رژیم صهیونیستی در طول ساحل فلسطین اشغالی نشان داده و اعلام می‌‎شود: (همه اینها) در تیررس است... بازی با زمان، بی‌فایده است».

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود با تأکید بر اینکه هیچ هدف اسرائیلی در دریا و زمین وجود ندارد که موشک‌های نقطه‌زن مقاومت به آن نرسد، خاطر نشان کرده بود که حکومت لبنان به خاطر خواسته‌های میانجی‌گر آمریکایی، درباره خط ۲۳ دریایی، امتیازهای زیادی داده است.. توپ اکنون در زمین لبنان نیست؛ زیرا اجازه ندارد در منطقه‌ای که مورد منافشه نیست، نفت و گاز استخراج کند.

سفر محرمانه مقام آمریکایی به تل‌آویو پس از هشدار حزب‌الله

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. ۱۵ خرداد یک کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی بیروت همراه شد. از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شده اما تا کنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی