چه کسی بیشترین اتریوم را دارد؟


چه کسی بیشترین اتریوم را دارد؟

ارتقای اتریوم به مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، قرار است در سه ماهه سوم یا چهارم سال ۲۰۲۲ آغاز شود. انتظار می‌رود این رویداد مقیاس‌ پذیری و نرخ پذیرش دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، اتریوم (ETH) را افزایش...

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ اتریوم یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال است. امروز، در 31 جولای 2022، ارزش بازار آن بیش از 208,163,749,847 دلار است که با قیمت 1,707 دلار (طبق داده‌های CoinMarketCap) معامله می‌شود. با توجه به اینکه اتریوم در ابتدای سال 2016 با قیمت کمتر از 1 دلار معامله می‌شد، هرکسی که مقدار زیادی ETH داشته باشد، قاعدتاً تا اکنون سود زیادی به دست آورده باشد.

نهنگ اتریوم چیست؟

در حالی که بوترین مطمئناً دارای تعداد قابل توجهی ETH است، احتمالاً افراد دیگری نیز بیشتر از او ETH دارند. در واقع، چندین آدرس ناشناس در بلاکچین اتریوم وجود دارد که میلیاردها دلار اتریوم را در خود جای داده است. علاقه مندان و تحلیلگران کریپتو این دارندگان بزرگ را نهنگ توصیف می‌کنند. این اصطلاح به دلیل توانایی آنها برای تأثیرگذاری بر قیمت اتریوم به وجود آمده است. به عنوان مثال، آن‌ها با حرکات خاصی مانند؛ انتقال یا فروش مبالغ هنگفت اتریوم خود، می‌توانند قیمت اتریوم را با تغییرات قابل توجهی رو به رو کنند. این اصطلاحی است که از بیت‌کوین به عاریت گرفته شده است، با ترس از اینکه اگر ساتوشی ناکاموتو ناشناس، بنیانگذار بیت‌کوین و بزرگترین نهنگ آن، بیت‌کوین خود را بفروشد یا منتقل کند، کل ارز ممکن است با اختلال شدید مواجه شود.

چه کسی بیشترین اتریوم را دارد؟

چند نفر صاحب اتریوم هستند؟

طبق داده‌های گزارش کوین کارپ، تا 28 جولای 201.760.000 نفر دارنده اتریوم با آدرس‌های مجزا وجود دارد. با این حال، از آنجایی که یک فرد می‌تواند چندین آدرس داشته باشد، این شاخص خوبی برای تعداد دارندگان ETH نیست. صرف نظر از این، تعداد کمی از حساب‌ها دارای مقدار زیادی اتریوم هستند، بلومبرگ در سال 2019 گزارش داد که فقط 376 نفر یک سوم کل اتریوم را در اختیار دارند.

چه کسی بیشترین اتریوم را دارد؟

وقتی به حساب‌های دارای بیشترین اتریوم نگاه می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از آنها با نام صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند بایننس و کراکن برچسب‌گذاری شده‌اند. این به این دلیل است که این کیف پول‌های ذخیره‌سازی سرد برای این پلتفرم‌ها هستند. از نظر افراد بسیاری، ویتالیک بوترین برجسته ترین نهنگ اتریوم است و دلایل خوبی نیز دارند. بوترین در سال 2014 اتریوم را تأسیس کرد. در اکتبر 2018، بوترین آدرس کیف پول ETH شخصی خود را فاش کرد و به علاقه مندان اجازه داد تراکنش‌های ETH او را دنبال کنند. بوترین 325.000 ETH را به یک قرارداد جدید منتقل کرد که ارزش کل آن بیش از 554.775.000 دلار در زمان نوشتن این مقاله است. بنیانگذار اتریوم قبلاً دارای اتریوم بیشتری بود، اما بیش از 16.000 ETH را به همراه مجموعه ممکوین‌های مختلف خود، به عنوان هدیه، اهدایی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار، به امور خیریه اهدا کرد. با این حال، این آدرس در حال حاضر تنها دارای 1366 ETH است.

چه کسی بیشترین اتریوم را دارد؟

بر اساس گزارش کوین کارپ، تا 28 جولای 201.760.000 نفر دارنده اتریوم وجود داشت که این رقم در ماه قبل، در 29 ژوئن 199.580.000 نفر بوده است. همچنین بر اساس داده‌های اتریوم روی زنجیره Etherscan و کوین کارپ، بزرگترین آدرس دارای ETH یک قرارداد هوشمند سپرده ETH2 بود که بیش از 13.1 میلیون کوین اتریوم یا نزدیک به 11 درصد از کل ETH های در گردش تا 28 جولای را در خود جای داده بود. دومین آدرس بزرگ دارای ETH، قرارداد هوشمند Wrapped Ether بود که با 4.28 میلیون ETH، تقریباً 3.58 درصد از کل عرضه در گردش آن را تا 28 جولای شامل می‌شود. سومین و چهارمین مقادیر بالاتر ETH در آدرس‌های کیف پولی که متعلق به صرافی‌های کریپتو کراکن و بایننس هستند، وجود دارند.

بر اساس داده‌های Etherscan، دو آدرس کیف پول ناشناس در مکان‌های پنجم و ششم دارندگان برتر اتریوم خارج از آنهایی هستند که در قراردادهای هوشمند و صرافی‌های رمزنگاری سپرده شده‌اند. این دو کیف پول ناشناس به ترتیب حدود 1.95 و 1.49 میلیون توکن ETH در خود داشتند که نشان دهنده به ترتیب 1.6 درصد و 1.2درصد از کل عرضه ETH تا 28 جولای 2022 است. دو کیف پول ذکر شده در بالا تنها دو آدرس ناشناس در بین 10 دارنده اتر برتر بودند. دیگر آدرس‌های باقی‌مانده به ‌عنوان قراردادهای هوشمند، مربوط به پروتکل‌های مبادلات ارزهای دیجیتال و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) شناسایی شدند.

چه کسی بیشترین اتریوم را دارد؟

مشخص نیست که در حال حاضر مشارکت کنندگان اولیه و اینسایدرهای اتریوم چقدر دارایی‌های ETH را دارا هستند. در اکتبر 2018، بوترین آدرس کیف پول خود را در توییتر فاش کرد. او افزود که «هیچ ‌وقت شخصاً بیش از ۰.۹ درصد کل اتریوم را در اختیار نداشته و دارایی خالص من هرگز به ۱ میلیارد دلار نزدیک نشده است».

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403