پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با تبلیغ تور‌های زیارتی جعلی هشدار داد


پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با تبلیغ تور‌های زیارتی جعلی هشدار داد

رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: وقوع کلاهبرداری سایبری با تبلیغ تورهای زیارتی و سیاحتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از مواردی است که همواره باید نسبت به آن ها آگاه باشیم.

سرهنگ"محمدرضا رضایی" امروز ۱۱ مردادماه در تشریح این خبر اظهار کرد: افراد مجرم و کلاهبردار با درج تبلیغات دروغین در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی مبنی بر سفر به اماکن مذهبی با ارائه خدماتی دروغین و عمدتاً پایین‌تر از عرف تعیین شده نسبت به فریب متقاضیان اقدام می کنند و پس از دریافت هرگونه مبالغ تحت عنوان بیعانه و یا تسویه صورت حساب قبل از اعزام به سفر، پاسخگوی تعهدات خود نخواهند بود.

وی افزود: در این رابطه فردی با مراجعه به این پلیس اعلام کرد که پس از مواجهه با تبلیغ یک تور زیارتی۶ روزه به مشهد مقدس در واتساپ با فرد آگهی دهنده تماس و پس از هماهنگی های لازم مبلغی را برای رزرو تمام اعضای خانواده اش واریز نموده اما در زمان اعزام به مکان اعلامی و ساعات زیادی معطلی، هیچ خدماتی دریافت نمی کنند و متعاقب آن متوجه می‌شوند از آنها کلاهبرداری شده است.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: هر چند با تلاش مأموران پلیس فتا و بررسی‌های تخصصی، متهم مرتبط با این کلاهبرداری در استان شناسایی و پرونده تحویل مقام قضایی شد اما کم نیستند تورهای زیارتی و سیاحتی قلابی که از طریق فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از افراد می کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان به افرادی که قصد عزیمت به مسافرت را دارند توصیه کرد: کلیه تورها و خدمات آن‌ها را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری دارند تهیه کنند و حتی الامکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به رزرو تور مسافرتی کرده و به هیچ عنوان فریب تخفیفات ویژه فضای مجازی را نخورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403