«سِرّ سَر» شهید عبدالله اسکندری


«سِرّ سَر» شهید عبدالله اسکندری

همه چیز برایم سی‌سال به عقب برگشت. حال و روز خانم‌هایی که دورمان بودند و با شنیدن خبر شهادت همسرشان یکباره دنیای قشنگ آرزوهایشان فرو می‌ریخت.

«سِرّ سَر» شهید عبدالله اسکندری

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سردار عبدالله اسکندری، مدیرکل اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس بود که به صورت خودجوش برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به دمشق رفت و در درگیری با تروریست‌های تکفیری در سال ۱۳۹۳ به شهادت رسید. تروریست‌های داعش سر این فرمانده شهید را از تن جدا کردند و بر سر نیزه نهادند.

همچنین خانواده این شهید برای مبادله و انتقال پیکر او حاضر به پرداخت هزینه به تروریست‌ها نشدند.

سرانجام پیکر این شهید مدافع حرم پس از هشت سال دوری از وطن به میهن بازگشت.

در مقدمه این کتاب درباره مجموعه مدافعان حرم انتشارت روایت فتح به نویسندگی نجمه طرماح می‌خوانیم: «مبارزه عقیدتی مرز نمی‌شناسد و تا کفر و نفاق و شرک و جهالت و تعصب کور هست بازار جهاد و شهادت نیز پر رونق خواهد بود. مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم صحنی است که در آن ناگفته‌های حیات سرمدی ایثارگران فرازمینی در منظر مخاطبان به نمایش درآمده تا تاکیدی باشد بر اینکه همیشه پرچمدارانی هستند تا بیرق حقانیت اسلام ناب محمدی (ص) را تحت زعامت سلاله‌ای از تبار درخشان ولایت بر دوش کشند.»

در بخش‌هایی از این اثر می‌خوانیم: «.. همه چیز برایم سی‌سال به عقب برگشت. حال و روز خانم‌هایی که دورمان بودند و با شنیدن خبر شهادت همسرشان یکباره دنیای قشنگ آرزوهایشان فرو می‌ریخت. بعد از سال‌ها برای من اتفاق افتاد. خاطرات خانم ده بزرگی هم از همین دست بود با این تفاوت که پسر کوچکش طعم داشتن پدر را نچشید و تصویری از آن در ذهن نماند و علیرضا و فاطمه و زهرا نفسشان به نفس بابا بسته بود...»

«.. زمان برای آقا عبدالله به چشم انتظاری می‌گذشت و برای من به بلاتکلیفی. به اعتکاف نزدیک شده بودیم. گفت: تا الان که خبری ازشون نیست. خداکنه تو این دو سه روزه هم زنگ نزنند و من به اعتکافم برسم.

ده سال پیاپی عضو ثابت معتکفین مسجد جامع قصر دشت بود. بنیاد هم که بود، با وجود مسئولیت سنگینش فقط برای همین سه روز مرخصی می‌گرفت. آن هم اگر به جمعه نمی‌خورد که اگر این طور بود دو روز بیشتر مرخصی نمی‌گرفت. بهانه دست بعضی‌ها افتاده بود که رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا کمتر از عبادت نیست.

آقا عبدالله می‌گفت ما به کارمند‌ها مرخصی می‌دیم که با خانواده هاشون سفرای زیارتی، سیاحتی برن یا چند روزی بیشتر به کار‌های منزل و اهل و عیال برسند. راضی هستیم به این کار حالا از حق مرخصی مون سه روز برای اعتکاف استفاده کنیم فکر نمی‌کنم به جایی بر بخوره. رسیدگی به مشکلات مردم هم سر جای خودش و کوتاهی نمی‌کنیم...»

این اثر در ۱۸۸ صفحه و سال ۱۳۹۷ به چاپ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟