صدور دستور تخلیه طرفداران صدر از پارلمان عراق


صدور دستور تخلیه طرفداران صدر از پارلمان عراق

مقتدی الصدر رهبر جریان الصدر عراق بعد از چهار روز تحصن در پارلمان این کشور توسط هوادارانش، دستور تخلیه ساختمان پارلمان را صادر کرد.

صدور دستور تخلیه طرفداران صدر از پارلمان عراق

به گزارش راهبرد معاصر محمد صالح العراقی که خود را وزیر مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر عراق می‌داند، به طرفداران این جریان دستور داد ساختمان پارلمان عراق را ترک کنند.
محمد صالح العراقی، فرد نزدیک به الصدر و کسی که خود را وزیر وی می‌داند، در بیانیه‌ای این دستور را صادر کرده است. بر اساس دستور صدر، ادامه اعتصاب طرفداران وی اطراف و مقابل ساختمان پارلمان خواهد بود.

این در خواست پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه الجزیره از وقوع آتش سوزی در میهمانسرای پارلمان عراق خبر داد، پارلمانی که همچنان تحت کنترل طرفداران مقتدی صدر قرار دارد.

طرفداران مقتدی الصدر شنبه این هفته بنا به فراخوانی از پیش اعلام‌شده و به‌درخواست وی به منطقه سبز بغداد ریخته پارلمان عراق را برای چهار روز متوالی به کنترل خود در آوردند.

این اقدام صدری‌ها انتقاد احزاب سیاسی و برخی از افکار عمومی عراق را در پی داشت. به‌دنبال این حمله به پارلمان، مخالفان این حرکت صدری‌ها و حامیان دولت و مؤسسات عراق دیروز به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از ساختار نظام سیاسی و مؤسسات دولتی تظاهرات گسترده در بغداد کردند./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج