معرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپا


معرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپا

در این مطلب قصد داریم به معرفی چانگان cs35 پلاس و مشخصات فنی و امکانات رفاهی آن بپردازیم. جزئیات این مقاله را در ادامه بخوانید.مدتی پیش درباره خودروی چانگان سی اس 35 صحبت کردیم و گفتیم که به نظر می‌رسد گروه خودروسازی سایپا قرار است این خودرو را...

در این مطلب قصد داریم به معرفی چانگان cs35 پلاس و مشخصات فنی و امکانات رفاهی آن بپردازیم. جزئیات این مقاله را در ادامه بخوانید.

مدتی پیش درباره خودروی چانگان سی اس 35 صحبت کردیم و گفتیم که به نظر می‌رسد گروه خودروسازی سایپا قرار است این خودرو را روانه بازار کند. اگر این کراس اوور جمع و جور شهری بتواند در خط تولید سایپا قرار بگیرد می‌تواند مشتریان زیادی را برای خود به دست آورد.

معرفی چانگان cs35 پلاس

گفتنی است که در سال 2018 شرکت چانگان خودروی جدید خود با نام چانگان CS35 را راهی بازار کرد. این خودرو حدود سه سال بعد دچار تغییرات جدیدی شد و کمپانی مذکور فیس لیفت آن را با امکانات بیشتر عرضه نمود. نام این خودروی فیس لیفت چانگان CS35 پلاس بود و در چین تولید می‌شد.

همان‌طور که می‌دانید گروه خودروسازی سایپا در گذشته نیز سابقه همکاری با این شرکت چینی را داشته و حالا پس از گذشت چند سال قصد دارد اقدام به عرضه و مونتاژ نسخه فیس لیفت 2021 این خودرو کند.

معرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپامعرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپا

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

خودروی کراس اووری که هم اکنون قصد معرفی اجمالی آن را داریم در دو نسخه توربوشارژ و تنفس طبیعی راهی بازار شده است. در واقع شرکت سازنده این خودرو تلاش کرده تا این دو پیشرانه را برای سلیقه‌های مختلف راهی بازار کند. بنابراین هم اکنون این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری توربو شارژ است و پیشرانه دیگر آن تنفس طبیعی 1.6 لیتری است.

البته گفتنی است که شرکت سایپا در حال حاضر این خودرو را با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌کند و می‌تواند حداکثر 128 اسب بخار قدرت تولید کند که عدد مناسبی محسوب می‌شود. همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، این کراس اوور کوچک به علت پیشرانه تنفس طبیعی که دارد نمی‌تواند شتاب اولیه خوبی از خود نشان دهد اما در مجموع استهلاک کمتری خواهد داشت.

از طرف دیگر وجود چنین پیشرانه‌ای در ایران باعث می‌شود تا ارزش خرید آن بالاتر رود چرا که اقتصادی تر و مقرون به صرفه تمام خواهد شد. همچنین کیفیت بنزینی که هم اکنون در ایران عرضه می‌شود برای خودروهای توربوشارژ مناسب نیست و مجدداً تأکید می‌کنیم که موتور تنفس طبیعی بهترین گزینه برای بازار داخلی ما به حساب می‌آید. قوای محرکه چانگان CS35 از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلوی آن منتقل می‌شود.

معرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپامعرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپا

از دیگر مشخصات فنی پیشرانه این خودرو می‌توان به موتور چهار سیلندر خطی و 16 سوپاپه، گشتاور 161 نیوتنی، شتاب صفر تا صد 13.5 ثانیه‌ای، ظرفیت باک 52 لیتری، سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون، سیستم تعلیق عقب میله پیچشی، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی اشاره کرد.

همچنین طول این خودروی کراس اوور سایز کوچک 4335 میلی متر، عرض 1825 میلی متر، ارتفاع 1660 میلی متر و فاصله محوری 2600 میلی متر است. مجموع وزن چانگان سی اس پلاس 1390 کیلومتر خواهد بود و صندوق بار آن 403 لیتر ارزیابی می‌شود.

امکانات رفاهی و آپشن‌های چانگان CS35 پلاس

هنوز نمی‌دانیم که این خودرو دارای چه مشخصات و امکانات رفاهی است و گروه خودروسازی سایپا نیز بیانیه یا اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است. در هر حال می‌توان حدس زد که این کراس اوور جذاب امکانات رفاهی متوسطی خواهد داشت. چنین آپشن‌های میانه‌ای می‌تواند نیازهای مختلف اقشار متوسط را برطرف کند.

معرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپامعرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپا

از جمله امکانات چانگان CS35 پلاس می‌توان به کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال، فرمان برقی با کلیدهای کنترل و روکش چرم، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، چهار کیسه هوا، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم هشدار خروج از خط، تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی، سانروف، دوربین ۳۶۰، دوربین عقب اشاره کرد.

طراحی ظاهری چانگان CS35

یکی از مهمترین قسمت‌های هر خودرو که در نظر مشتریان جلب توجه زیادی می‌کند، طراحی ظاهری است. چانگان CS35 پلاس از نظر طراحی ظاهری خودرویی نسبتاً معقول ولی ساده به نظر می‌آید. در کل نسخه 2018 این خودرو با نسخه کنونی تفاوت آنچنانی ندارند که بتوان گفت تغییرات عمیقی در آن رخ داده است.

همان‌طور که پیش تر به آن اشاره کردیم این خودرو فیس لیفت مدل 2018 محسوب می‌شود و خوشبختانه نمای جلوی آن کاملا تغییر کرده است. از جمله مولفه‌های جدیدی که رنگ و بوی تازگی به این فیس لیفت بخشیده‌اند می‌توان به جلو پنجره‌ای بزرگ مشکی، چراغ‌های روشنایی روز نواری به علاوه چراغ‌های اصلی در جوانب سپر اشاره کرد.

البته علاوه بر تغییرات نمای جلو، نمای پشتی نیز دچار تغییراتی شده است. همچون اغلب خودروهای جدید چینی از چراغ‌های به هم پیوسته در چانگان سی اس 35 پلاس استفاده شده تا رنگ و بوی مدرنیته در آن احساس شود. خوشبختانه می‌توان این طور گفت که کراس اوور کوچک سایپا می‌تواند در قامت یک خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه رضایت مشتریان را جلب کند.

معرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپامعرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپا

خوشبختانه مولفه‌های مدرنیته و به روز در طراحی کابین این خودرو رعایت شده و حالا می‌توان گفت که مشتریان و سرنشینان می‌توانند بهتر از قبل با آن کنار بیایند. نمایشگرهای داخلی این خودرو طراحی به هم پیوسته دارند و به همراه دریچه‌های تهویه افقی که البته فیک هستند، سراسر داشبورد چانگان CS35 را پوشانده‌اند.

در مجموع هم طراحی بیرونی و هم طراحی کابین این خودروی جدید سایپا چشن نواز است و می‌تواند مورد پسند مشتریان قرار بگیرد. همچنین از طرفی این کراس اوور کوچک و جمع و جور نسبت به حریفان قدر خود مانند ام وی ام ایکس 22 پرو جذابیت بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

سخن پایانی

همان‌طور که تا اینجای مطلب خواندیم، چانگان CS35 فیس لیفت 2021 یک کراس اوور جمع و جور و شهری است که می‌تواند مشتریان ایرانی را راضی نگه دارد. این خودرو با توجه به تیپ‌های مختلفی که دارد از 10 تا 16 هزار دلار در چین قیمت گذاری شده است.

معرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپامعرفی چانگان cs35 پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاسی بلند جدید سایپا

از آنجایی که گفتیم نسخه تنفس طبیعی و گیربکس 6AT این خودرو راهی بازار ایران می‌شود، به نظر می‌رسد نهایت قیمتی که برای آن متصور باشد، 700 میلیون تومان است. چانگان سی اس 35 در این رده قیمتی رقبایی همچون ام وی ام ایکس 22 پرو، هایما اس 5، تیگارد ایکس 35، لیفان ایکس 70 دارد.

از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی ظاهری به‌روز، کابین جذاب و مدرن، برخورداری از موتور تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک معمولی که گزینه‌های بهتری برای بازار ایران به شمار می‌روند، امکانات مناسب، قیمت منطقی اشاره کرد. همچنین تنها عیبی که می‌توان به این خودرو وارد کرد، تفاوت قیمت بالای نسخه مونتاژی با بازارهای جهانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا