سرمایه گذاری 20 میلیون دلار بیل گیتس بر روی یک شرکت حامی محیط زیست


سرمایه گذاری 20 میلیون دلار بیل گیتس بر روی یک شرکت حامی محیط زیست

شرکت Blue Frontier ادعا می‌کند که فناوری جدید تهویه هوای آن‌ها می‌تواند مصرف انرژی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.

مسیر راه حل‌های خلاقانه آب و هوایی به کمک استارت آپ‌ها هموار شده است، اما شرکت Blue Frontier می‌خواهد متفاوت باشد. Blue Frontier رویای سیستم‌های تهویه هوا تمیزتر را با استفاده از محلول نمک غلیظ دنبال می‌کند و نتایج آنقدر امیدوارکننده است که این شرکت به تازگی یک مبلغ بزرگ از بیل گیتس دریافت کرده است.

به گزارش gizmodo، در روز‌های بسیار گرم تابستانی، بیشتر ما سعی می‌کنیم برای غلبه بر گرما به یک مکان دارای تهویه هوا برسیم، اما دستگاه‌های تهویه هوا دارای برخی مشکلاتند به طور مثال آن‌ها کثیف هستند می‌توانند گاز‌های گلخانه‌ای مانند هیدروفلوئوروکربن‌ها و دی اکسید کربن منتشر کنند. شرکت Blue Frontier یک استارت آپ مستقر در فلوریدا است که بر مهندسی نسل بعدی سیستم‌های تهویه هوا تمرکز دارد و معتقد است می‌تواند از مشکلات دستگا‌های تهویه هوا بکاهد.

این شرکت ادعا می‌کند که فناوری جدید آن‌ها می‌تواند مصرف انرژی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد، رقمی که بسیار امیدوارکننده است همچنین این شرکت به تازگی توانسته است ۲۰ میلیون دلار از صندوق سرمایه‌گذاری پاک بیل گیتس را دریافت کرده است. Blue Frontier در مورد نحوه عملکرد فناوری خود توضیحی نداده است، اما گزارشی‌هایی در وب سایت شرکت در ارتباط با این موضوع وجود دارد.

سرمایه گذاری 20 میلیون دلار بیل گیتس بر روی یک شرکت حامی محیط زیست

Blue Frontier می‌گوید که خنک‌سازی از محلول نمک اختصاصی حاصل می‌شود که مانند یک ماده خشک‌کننده عمل می‌کند. این محلول نمکی از طریق یک پمپ حرارتی که مقداری از آب درون آن را تبخیر می‌کند، به شدت غلیظ می‌شود هنگامی که محلول غلیظ با هوا تماس پیدا می‌کند، با جذب بخار آب، هوا را مرطوب می‌کند و سپس از طریق خنک سازی غیرمستقیم تبخیری، دمای هوا را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بیل گیتس می‌خواهد از فهرست ثروتمندان خارج شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید