بازگشت متفاوت «سینما پارادیزو»


بازگشت متفاوت «سینما پارادیزو»

دنیای اقتصاد : روز گذشته خبری منتشر شد که برای بسیاری از سینمادوستان خوشایند بود. جوزپه تورناتوره، کارگردان صاحب‌نام ایتالیایی که فیلم‌های تحسین‌شده‌ای همچون مالنا، ‌تشریفات ساده و سینما پارادیزو را در کارنامه دارد، خبر داده که به زودی نسخه سریالی...

از سریال «سینماپارادیزو»

فیلم سینمایی سینما پارادیزو در ژانر کمدی‌درام با قصه‌ای نوستالژی‌محور و در تکریم و تمجید عشق و سینما،‌ در سال ۱۹۸۸ ساخته شد و توانست جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود کند. این فیلم در فهرست‌های مختلفی که منتقدانی از سراسر جهان به عنوان بهترین فیلم‌های تاریخ سینما ارائه کردند، حضور دارد. این فیلم داستان کودکی به نام سالواتوره یا توتو را در سه دوره از زندگی‌اش به تصویر می‌کشد. توتو که عاشقانه سینما را دوست دارد، هر روز برای دیدن فیلم به سینما پارادیزو در نزدیکی محل زندگی‌اش می‌رود. او با آلفردو که آپاراتچی سینما پارادیزو است، دوستی شیرینی را آغاز می‌کند. قصه این فیلم در واقع روایتی از زندگی دوران کودکی کارگردان در شهر سیسیل ایتالیاست. با این حال گفته شده قصه فیلم در نسخه سریالی آن تغییراتی خواهد داشت. پروژه این سریال شش‌اپیزودی توسط تهیه‌کننده برجسته ایتالیایی «مارکو بلاردی» با کمپانی «بامبو پروداکشن» در حال توسعه است. او گفت‌وگو‌هایی نیز با یک سامانه نمایش آنلاین آمریکایی برای عرضه این سریال انجام داده است.

«بلاردی» توضیح داد سریال «سینما پارادیزو» همان داستان فیلم خواهد بود، اما به شکل گسترده و با شاخه‌های مختلف روایی و «تورناتوره» در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه آزمایشی است و قرار است فیلم‌برداری این مجموعه در سال ۲۰۲۳ آغاز شود. موسیقی معروف این فیلم هم برای همه سینمادوستان و موسیقی‌دوستان آشناست. «انیو موریکونه» آهنگساز بزرگ سینمای جهان ساخت موسیقی متن این فیلم را بر عهده داشته است که یکی از ماندگارترین آثار تاریخ موسیقی فیلم به شمار می‌رود. با این حال و با توجه به درگذشت این آهنگساز برجسته در سال ۲۰۲۰ هنوز اعلام نشده است موسیقی متن سریال را چه کسی خواهد ساخت. با این حال به نظر می‌رسد موسیقی فیلم نیز بازتولید آثاری باشد که موریکونه برای نسخه سینمایی آن ساخته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرهاد مجیدی رقیب گل‌محمدی شد