افزایش هزینه‌های کارت اعتباری به خاطر افزایش تورم در آمریکا


افزایش هزینه‌های کارت اعتباری به خاطر افزایش تورم در آمریکا

افزایش تورم در آمریکا مصرف کنندگان را پس از ناامیدی از صرفه‌جویی در مخارج، باعث افزایش هزینه‌های کارت اعتباری شده و آن‌ها را دل‌سرد کرده است.

مصرف‌کنندگان جوان و کم‌درآمد آمریکایی، در حال پرداخت صورت‌حساب‌های کارت‌های اعتباری با سریع‌ترین نرخ از قبل از همه‌گیری کرونا هستند.

به گزارش آرتی، این افراد بیشتر محرک‌های اقتصادی (کمک معیشتی) دولتی را برای موارد غیرضروری کوتاه‌مدت، مانند مسافرت و صرف غذا در خارج از خانه، استفاده می‌کنند.

افزایش تورم، مصرف کنندگان Gen-Z را پس از ناامیدی از صرفه‌جویی، دل‌سرد کرده است.

به نظر می‌رسد کنگره افزایش هزینه‌های بیشتری را اعلام می‌کند؛ استفاده افراد ۲۵ ساله از کارت اعتباری (محرک‌های اقتصادی دولت آمریکا) در ۳ ماهه دوم سال ۳۰ درصد افزایش داشته و این در حالی است که این افزایش برای کل جمعیت ۱۱ درصد است.

آژانس رتبه‌بندی «TransUnion» پیش‌بینی می‌کند که معوقات کارت اعتباری در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۸.۴ درصد افزایش می‌یابد در حالی که در ۳ ماهه اول سال جاری میلادی ۸ درصد است؛ به ویژه وام‌های خودرو به دلیل افزایش تقاضا برای خودرو افزایش می‌یابد.

چندی پیش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک گردهمایی سیاسی در واشنگتن با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی این کشور، افزایش قیمت بنزین و تورم، ملت آمریکا را گدا و به زانو درآمده خواند.

در پی گزارش‌هایی درباره این‌که اقتصاد آمریکا در ۳ ماه نخست امسال، ۱.۶ درصد کوچک شده است، شرکت‌های بزرگ آمریکایی از بیم تورم فزاینده که ممکن است اقتصاد آمریکا را به رکود بکشاند، هزاران تن از کارکنانشان را اخراج کرده‌اند.

افزایش هزینه‌های کارت اعتباری به خاطر افزایش تورم در آمریکا

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد بار دیگر برای مقابله با تورم بی سابقه و رکود شدید اقتصادی از دهه ۱۹۸۰ تا به امروز نرخ بهره بانکی را افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام