امام جماعتی که با احیای زکات، محرومیت را از محله دور کرده است


امام جماعتی که با احیای زکات، محرومیت را از محله دور کرده است

حجت‌الاسلام درویشی با تشویق اهالی شهر قاضی به پرداخت زکات توانسته از محل جمع‌آوری آن، مسجد را تعمیر و هزینه درمان بیماران نیازمند را تامین کند. تامین جهیزیه برای زوج‌های بی‌بضاعت و آب‌رسانی به روستاها از دیگر موارد مصرف زکات توسط وی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، تزکیه و تطهیر مؤمنان به وسیله زکات از جانب پروردگار شامل افراد جامعه و مؤمنان است چراکه بنابر آموزه های دینی زکات نفوس افراد را از گناه و پلیدی بخل و پستی و سنگدلی و خودخواهی و طمع و سایر رذایل اخلاقی و اجتماعی که باعث حسادت و تعدی و دشمنی و جنگ و عداوت هستند پاک و نفس آنها را تزکیه می‌کند. حجت‌الاسلام درویشی با اعتمادسازی سعی بر احیاء این واجب الهی در محله داشته و مردم نیز با اعتماد به این امام‌محله، وی را در خدمت به محرومان همراهی و کمک می کنند.

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام علی اصغر درویشی روحانی مستقر در شهر قاضی از توابع شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی است که به مدت ۲۰ سال در این شهر در زمینه احیاء زکات فعالیت دارد. او با جمع آوری زکات توانسته بسیاری از مشکلات محله را حل کند.

امام محله شهر قاضی با مراجعه به زمین های کشاورزی مسئله پرداخت زکات را به کشاورزان و مزرعه‌داران یادآوری و از آن‌ها درخواست می‌کند در انجام این واجب الهی کوتاهی نکنند.

وی در این باره ادامه می‌گوید: با سرکشی از تک ‌تک منازل، نیازمندان واقعی را شناسایی کرده و هنگام جمع آوری زکات آن‌ها را در اولویت کمک رسانی قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام درویشی با اعتمادسازی و جذب اهالی و حفظ حرمت زکات دهندگان موفق شده نسبت به سال گذشته میزان پرداخت زکات را چهار برابر افزایش دهد. سال گذشته در بخش سملقان ۳۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شد که این مبلغ امسال به ۱۲۱ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با جمع آوری زکات توانسته مسجد و خانه عالم را تعمیر و بازسازی و هزینه درمان بیماران نیازمند را پرداخت کند، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و تامین جهیزیه برای زوج های نیازمند، بخش دیگری از اقدامات مومنانه است که این امام محله با تکیه بر زکات انجام داده است.

از خدمات دیگری که وی از محل دریافت زکات انجام داده، آب‌رسانی به روستاها است به طوری که دیگر در این مناطق شاهد قطعی آب نبوده اند. این امام محله منابع لازم برای انجام کارهای خیرانه را صرفا از طریق زکات قرار نداده بلکه کمک خیرین از سایر استان ها را نیز جمع آوری می کند.

از اقدامات حجت‌الاسلام درویشی تبیین موارد مصرف زکات در این منطقه بوده، حتی گاهی از خود زکات دهنده سؤال می‌کند که مبلغ پرداختی را در چه زمینه ای صرف کنند که این اقدام یکی دیگر از عوامل ترغیب مردم به پرداخت زکات به عنوان یکی از واجبات است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال